100 דולר לצילום בית: כך האיראנים ניסו לדלות מודיעין מישראלים

שב"כ סיכל ניסיון איראני לגייס ישראלים לפעולות ריגול וטרור: פנו ברשתות החברתיות - וביקשו לבצע "משימות" בעבור תמורה כספית • המשימות נחזו ככאלה שאינן נוגעות לביטחון המדינה, אך ישרתו את האיראנים מודיעינית • השב"כ פרסם כי סיכל כמה ניסיונות - ופרסם אזהרה לאיראנים
חיים טוויל
ט' טבת התשפ"ד / 21.12.2023 17:16

השב”כ חשף וסיכל ניסיונות של גורמי ביטחון איראנים לגייס אזרחים ישראלים לטובת פעילות טרור, באמצעות הרשת.

הפעילות האיראנית נעשתה בחודשים האחרונים, במסגרתה הוצג לישראלים מצג שווא, כי מדובר בפניה תמימה. מדובר בשיטת פעולה מוכרת של גופי הביטחון האיראנים, כפלטפורמה לגיוס בשיטוי של אזרחים ישראלים, לטובת ביצוע משימות תמימות לכאורה, עם מוטיב מודיעיני שעל בסיסו יוכלו לפעול לקידום פגיעה באזרחים ישראלים.

הפנייה לאזרחים הישראלים בוצעה באמצעות פלטפורמות חברתיות וכן באמצעות אתרים המציעים עבודות מזדמנות בתשלום, לרבות בטלגרם, בוואטסאפ, בפייסבוק, באינסטגרם ובטוויטר, בשפות שונות, בין היתר – עברית, ערבית, אנגלית.

האיראנים השתמשו סיפורי כיסוי כמו מתווכי דירות, גורמים המתעניינים בשיווק ומכירת רחפנים, שירותי שליחויות, בקשות לביצוע צילומים, היכרויות ברשת, פניה לחוקרים פרטיים ועוד.

בחלק מהמקרים, התבקשו האזרחים הישראלים לבצע “משימות” שונות בעבור תמורה כספית, שאינן נוגעות לכאורה להיבטים ביטחוניים, אך בהחלט היו משרתות את האיראנים ומעשירות את המודיעין שברשותם – כדוגמת ביצוע צילומים, בירור כתובות ועוד.

בשב”כ ציינו, כי  חלק מהאזרחים הישראלים שקיבלו פניות חשודות כאלה, נמנעו מלהיענות להן ואף התריעו עליהן בפני גורמי ביטחון בישראל. במקרים אחרים, נעשה שימוש ציני בסוגיית החטופים ואף היו ניסיונות לפעול מול משפחות החטופים ומשפחות שכולות.

לפי שב”כ, מאז תחילת המלחמה ניכר כי מאמצי פעילות גורמי הביטחון האיראנים התעצמו מאוד, תוך שימוש רחב במרחב הדיגיטלי למטרות הפחדה, העברת מסרים או קידום פעילות טרור במסווה.

במסגרת הפעלת כלים ויכולות מתקדמות לטובת איתור ניסיונות אלה וסיכולם אותרו ונוטרו על ידי שירות הביטחון הכללי ברשתות החברתיות פרופילים פיקטיביים רבים בהם עשו שימוש גורמי הביטחון האיראניים, נאסף מידע רב אודות זהות אותם הגורמים העומדים מאחורי הפעלתם הפרופילים, ובוצעו מהלכים בהתאם.

מהשב”כ נמסר: “שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה רבה מעורבות של אזרחים ישראלים בפעילות ביטחונית בישראל המוכוונת על ידי איראן ושלוחותיה ויוסיף לבצע כל העת, בשיתוף פעולה עם גופי הביטחון הנוספים, מהלכים אקטיביים לניטור וסיכול כל פעילות המסכנת את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה על מנת להביא לחשיפה ופגיעה במאמצי האיראנים לממש פעילות טרור בתחומי ישראל ויפעל למיצוי הדין עם הגורמים המעורבים”.

במסגרת הסיכול, נשלח מסר מצולם מהשב”כ לגורמי הביטחון האיראנים שפעלו מול ישראל- “מזה זמן רב שאנחנו עוקבים מקרוב אחר מאמציכם הריקים. חשפנו רבים מהיעדים והצלחנו לסכל את המזימות שלכם. כל פעילות שלכם מול אזרחים ישראלים, ערבים ויהודים, נמצאת תחת שליטה ופיקוח קפדני של השב”כ ותסוכל מיד. אני מזהיר אותכם, למשחק באש יש השלכות קשות ומסוכנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות