צה”ל תקף בלבנון • נתניהו לרמטכ”ל הלוי: מעניק לך גיבוי מלא

\חמאס פרסם תיעוד של 3 חטופים הי"ד שנרצחו בשבי - וגופותיהם הובאו לישראל • סינוואר מתעקש: לא תהיה עסקה בלי הפסקת המלחמה. אבל בישראל "נחושים להפוך כל אבן" פגיעה ישירה בבתים בצפון • ירי לגוש גוש דן, השרון והדרום: לפחות 30 שיגורים - רובם יורטו • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ט' טבת התשפ"ד / 21.12.2023 01:44
היום ה-76 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

23:25 – על פי דיווחים פלשתיניים, מנהל משטרת מרכז חאן יונס בחמאס, מהדי אל-עקד, חוסל בתקיפה של צה”ל.

22:50 – קבינט המלחמה מכונס בקריה בתל אביב.

22:45 –  ראש הממשלה נתניהו נפגש עם הרמטכ”ל הרצי הלוי אחרי העימות בקבינט השבוע עם השרים מירי רגב ואיתמר בן גביר, והבהיר לו שיש למגר את תופעת ההדלפות מהקבינט ושהוא מעניק לו ולצבא גיבוי מלא.

22:15 –  חדשות 12: מול איום מחבלים, בצבא החלו לגבש מהלך להקמת קו מוצבים חדש סמוך ליישובי העוטף בעקבות מחדל 7 באוקטובר. הכוונה היא להקימם אותו בעיקר ליד היישובים הקדמיים, כדי שיהווה כוח תגובה מיידי וזמין בעת חדירת מחבלים מעזה לישראל. הוא יורכב מכוח משולב של חי”ר, טנקים ונגמ”שים.

קו המוצבים החדש אמור להוות קו הגנה משמעותי שיבלום את המחבלים בעת אירוע. הוא יצטרף למערך רחב יותר, ונועד לתת מענה בין היתר לחשש של תושבי העוטף לחזור לאזור. בניסיון לסייע להחזיר להם את תחושת הביטחון, יכללו אותו כחלק מתפיסת ההגנה החדשה שמתגבשת בצבא.

22:10 –  נתניהו נפגש עם נציגי משפחות שכולות מפורום גבורה, ואמר להם כי “הנחמה זו הבקשה שלכם, הנחמה זה שאנחנו קונים את ארץ ישראל ואת מדינת ישראל בייסורים האלה”. נתניהו הבטיח: “לא יהיה פה עוד סבב כי יש היום הסכמה לאומית שהיא חובקת את העם. היא בהתחלה חבקה עולם, אבל זה מאבק”.

22:05 – דובר הפנטגון אמר כי ארה”ב מנהלת שיחות עם 20 מדינות על הצטרפות לקואליציית ההגנה על נתיבי השיט בים האדום. הוא ציין כי מאז ההכרזה הקודמת של הפנטגון, אוסטרליה ויוון הצהירו על כוונתם להצטרף לקואליציה, וחזר על כך ש”מדובר בבעיה בין-לאומית הדורשת פתרון בין-לאומי”.

בתשובה לשאלת עיתונאים בנוגע לביקור שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בישראל ופגישתו עם  גלנט, הבהיר:י “אוסטין לא הגיע בשביל לקבוע לוח זמנים עבור הישראלים, אבל בשיחות עם שותפיו בישראל עלה נושא לוח הזמנים ואבני הדרך של הפעולה”.

21:00 – דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג’ון קירבי, התייחס לאפשרות שישראל תעבור ללחימה בעצימות נמוכה בעזה. “הישראלים מבינים את הצורך לעבור למצב אחר של לחימה. הם יחליטו מתי, ומה זו רמת עצימות נמוכה. אנחנו לא מכתיבים להם תנאים וזמנים”, דברי קירבי.

20:55 – ניקי היילי קוראת למדינות שתומכות בחמאס לקחת אליהן את העזתים.

20:39 – בעקבות חשד לחדירת כלי טיס: אזעקה באביבים, ביראון ובברעם

20:20 – במהלך היום תקפו מטוסי קרב, כלי טיס של חיל האוויר וטנקים תשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. עוד עדכן דובר צה”ל כי מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מספר מרחבים בגבול. צה”ל תקף באש את מקורות הירי. בנוסף, צה”ל תקף בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון.

20:15 –  מנהיג החות’ים אל-חות’י לאל-מיאדין: כל מדינה שתפתח את המרחב האווירי שלה כדי להפציץ את תימן – תיענה‌‌.

20:10 – חדשות 12: בעוד יש מגעים לעסקה לשחרור חטופים, לאורך היום נרשמה פסימיות בצד הישראלי. גורמים בכירים בישראל אמרו ש“מוקדם מאוד להספיד את המשא ומתן. ידענו שזה יהיה קשה ומורכב. אנחנו נחושים להפוך כל אבן כדי להצליח להבקיע למרות המכשולים”.

בקבינט המלחמה מסכימים כי לא עוצרים את הלחימה ולו לרגע. בישראל מקווים שהלחץ האמריקני ישפיע על קטאר – ושארה”ב תמשיך לומר שהיא לא מציבה דד-ליין לישראל לעצירת הלחימה.

20:10 –  חדשות 12: מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר אמר ממקום מסתורו לראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה כי לא יהיה שום משא ומתן על עסקה לשחרור חטופים עד לסיום הלחימה, ונתן את ההוראה לשגר את המטח הכבד לגוש דן, כ-30 רקטות, היום בצוהריים. סינוואר גם דרש את הסגת הכוחות מהרצועה ואת הסרת המצור. באמצעות דוברו אבו עוביידה, הוא הוסיף שלל אזהרות שלפיהן המשך הלחימה עלול לסכן חיי חטופים.

עוד אמר סינוואר באמצעות גורמים כי הוא מוכן לדון בעסקה על פי התנאים שלו – הפסקת המלחמה לחלוטין. המתווכים הציעו מהלך אחר – הפוגה למשך שבועיים שבמהלכה יימשך המשא ומתן למתווה כולל של “כולם תמורת כולם” ומהלך של חילופי גופות. טרם ידוע מה סינוואר השיב לכך.

19:20 – טרור פסיכולוגי: חמאס פרסם תיעוד של 3 חטופים הי”ד שנרצחו. בתיעוד נראים החטופים רון שרמן, אליה טולדנו וניק בייזר הי”ד כשהם בחיים, בתוך מנהרה, מדברים אל המצלמה ומשחקים. גופותיהם של השלושה חולצו מרצועת עזה על ידי כוחות צה”ל בשבוע שעבר והם הובאו לקבורה.

18:10 – נתניהו עונה לחמאס: לא נעצור את המלחמה עד שיושלמו כל יעדיה, בהם שחרור כל חטופינו.

17:55 – בעזה דיווחו על תקיפות אינטנסיביות באזור מסגד פלסטין שבשכונת רימאל במערב העיר עזה.

17:15 –  טיל נ”ט שנורה מלבנון פגע פגיעה ישירה בבית במושבה מטולה שבגליל העליון. לא היו נפגעים.

17:00 –  ג’ארד קושנר ואיוונקה טראמפ סיירו בהריסות כפר עזה עם יו”ר הכנסת אמיר אוחנה – שם שוחחו עם שוטרות ולוחמות שחיסלו מחבלים בשבת השחורה, שמעו עדויות מנציגי צה”ל, ועברו בין הבתים כדי לשמוע סיפורים של תושבי הקיבוץ שחבריהם נרצחו ונחטפו לעזה ב-7 באוקטובר.

16:20 –  מחבלי חיזבאללה ירו טיל נ”ט למושב רמות נפתלי שבמבואות החרמון: בית מגורים נפגע ישירות. לא היו נפגעים ונזק רב נגרם במקום. בהמשך לאזעקה במושב מרגליות שבאצבע הגליל, שתי נפילות זוהו בשטחים פתוחים באזור. מהבוקר קיבל חיזבאללה אחריות ל-7 פעולות נגד ישראל.

15:43 – דובר צה”ל עדכן כי כוחות אוגדת “הבזק” (99) מתמרנים לראשונה והשלימו מבצע אוגדתי במרחב הדרומי לעיר עזה, במהלכו הרחיבו את אזור הפעילות של צה”ל במרכז הרצועה.

אוגדה 99, בכוחות משולבים של לוחמי מילואים של קומנדו, צנחנים ושריון במילואים, השלימה מבצע אוגדתי בשכונת בקשי, במרחב הדרומי לעיר עזה, לחיסול מחבלי גדוד נציראת בחמאס, השמדת תשתיות תת-קרקע ואמצעי לחימה. המבצע נועד לבסס את השליטה המבצעית של כוחות צה”ל במרכז הרצועה בחיץ שבין צפון הרצועה למחנות המרכז.

במקביל למבצע בשכונת בקשי, לוחמי חטיבת “יפתח” (11) פועלים לטיהור השכונות המערביות לעיר עזה. במהלך הפשיטות נמצאו אמצעי לחימה רבים שחלקם הוסתרו בתוך בובות משחק ומתחת למיטות ילדים. לוחמי המילואים של חטיבת יפתח, בשיתוף לוחמי הנדסה השמידו את מצבורי אמצעי הלחימה שאותרו.

15:00 – ה’, לוחם ביחידת העוקץ, פונה השבוע לסורוקה אחרי שנפצע במהלך הלחימה. סאטר, כלבו ושותפו ללחימה, נפצע גם הוא והובהל איתו לחדר הטראומה בבית החולים. הצוות הרפואי העניק ללוחם טיפול רפואי ודאג גם לכלב, שלא הסכים לזוז ממיטת בעליו.

הכלב לא מש ממיטת הלוחם. צילום: דוברות סורוקה

14:25 – רסיסים מהמטח האחרון אותרו בגבעת שמואל וקרית אונו.

14:15 –  שברי רקטה אותרו בהרצליה ואשדוד – לא דווח על נפגעים.

14:07 –  במטח האחרון נפלו רסיסי רקטה בבית ספר בתל אביב. בבית הספר אמרו כי כל הילדים הגיעו בזמן למרחבים המוגנים ולא היו נפגעים. לא נגרם נזק.

13:50 –  מחצות: חיזבאללה קיבל אחריות לשלוש פעולות נגד ישראל בגבול לבנון

13:35 – גורם ישראלי בתגובה לחמאס: לא נפסיק את הלחימה עד להגשמת כל המטרות.

13:25 – לאחר יותר משבוע  ללא אזעקות במרכז הארץ:  לפחות 30 רקטות נורו במטח שנחשב לכבד ביותר בשבועות האחרונים. אזעקות נשמעו בשרון, בגוש דן, בשפלה ובדרום הארץ. תושבים מדווחים על הדי פיצוצים חזקים ועל רסיסים שנפלו בשטחים פתוחים.

המשטרה מטפלת במספר זירות נפילה של רסיסי יירוטים בתחומי מחוז תל אביב. במקביל, צה”ל ממשיך לתקוף בעוצמה בעומק רצועת עזה.

13:00 – החמאס פרסם הודעה רשמית לפיה לא יסכים לעסקת חטופים עד סיום הלחימה. לטענתם, להחלטה יש הסכמה פלסטינית רחבה. “ישנה החלטה לאומית פלסטינית שלא מדברים על השבויים ולא מבצעים עסקאות לחילופי שבויים, אלא לאחר הפסקה כוללת של התוקפנות”.

12:58 – אזעקות בערב אל-עראמשה

12:35 – שר החוץ של מצרים: למדינות ים סוף יש אחריות להגן על חופש השיט. ממשיכים לפעול בשיתוף פעולה עם רבים משותפינו כדי להבטיח תנאים מתאימים לניווט ושיט חופשי. את הדברים אמר השר, סאמח שוכרי, למרות שמצרים לא הצטרפה רשמית לקואליציה הבין-לאומית של ארה”ב “שומר השגשוג”.

12:35 –  דיווח באל-ערביה הסעודי: חמאס מסרב לכל הפסקת אש של פחות מ-14 ימים. חמאס והג’יהאד האיסלאמי מסכימים לעסקה שכוללת שחרור של 500 אסירים ביטחוניים. ישראל הודיעה למתווכים כי היא מסרבת לעסקה שדומה לעסקת שליט.

12:13 –  התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה בגליל העליון.

12:10 – שני טילי נ”ט נורו לעבר דוב”ב ואביבים שבגליל המערבי – ופגעו ברכב ובלולים.  צה”ל תוקף באש את מקורות הירי. לבית החולים זיו בצפת פונו שני נפגעים באורח קל מירי טיל נ”ט לעבר מושב דוב”ב.

12:10 – הערוץ הערבי “אלרד” דיווח על מותו של מנהל מעבר כרם שלום העזתי, בסאם רבן, בתקיפה של חיל האוויר בסביבות המעבר.

11:57 – בעזה מדווחים: 4 הרוגים בתקיפה ישראלית באזור מעבר רפיח שבדרום הרצועה

11:37 – אזעקות בניר עוז.

11:30 – עיתון אל-אח’באר: לפי מקורות פלסטינים, ארה”ב הודיעה למתווך הקטארי כי “הפעילה לחץ גדול על ישראל כדי שתקבל הפסקת אש חדשה ארוכת טווח”. לטענתם עסקה גדולה זו תכלול שחרור חטופים ואסירים לצד הכנסת כמויות גדולות של סיוע לרצועה. על פי המקורות, בפגישות שהתקיימו בין בכירים ביטחוניים מארה”ב וישראל עם ראש ממשלת קטאר בימים האחרונים, עלתה הצעה שמחולקת לשני חלקים. הראשון – עסקת חליפין והפוגה, והשני – נוגע לסיוע ולהסדרים ברצועה.

11:30 – צוות 55 של חטיבת הצנחנים, איתרו במהלך הלחימה בדרום הרצועה האמר צבאי שנגנב ונשרף כליל ב-7 באוקטובר

11:10 – השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צייץ על רקע המגעים לעסקת חטופים: “אם מישהו מתכוון חלילה, לבלום את צה”ל לפני שהחמאס הוכרע וכל החטופים הוחזרו – שייקח בחשבון שעוצמה יהודית לא איתו. הרעיון של צמצום הפעילות בעזה הוא כישלון ניהול המלחמה של הקבינט המצומצם. יש לפרקו לאלתר. הגיע הזמן להחזיר המושכות לקבינט המורחב”.

10:40 – בכיר חמאס סאמי אבו זהרי התראיין לעיתון הפרו-קטארי אל-ערבי אל-ג’דיד והתייחס למגעים לעסקת חטופים: “דבקים בעמדה שמחייבת הפסקת אש ברצועת עזה – לפני פתיחת סוגיית חילופי השבויים עם ישראל”.

מקורות בפלגים הפלסטיניים אמרו לעיתון כי “נדחתה הצעה שהעבירה ישראל באמצעות המתווכים לגבי הפסקת אש למשך שבוע”. עוד ציינו הפלגים, וחמאס בראשם, כי “זמן ההפוגה נגמר” ולכן כל הצעה שלא כוללת הפסקת אש מוחלטת היא “חסרת ערך”.

10:30 – ברקע המגעים לעסקה: קבינט המלחמה יתכנס הערב.

10:16 –  אזעקת צבע אדום בעוטף עזה: במגן ובניר עוז.

10:00 –  לוחמי צה”ל, שב”כ ומג”ב עצרו הלילה 20 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, שמונה מהם משויכים לארגון הטרור חמאס. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,420 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,210 מהם משויכים לארגון הטרור.

09:40 –  מקור מצרי חשף שמנהיג חמאס, יחיא סינוואר, העביר מסר למתווכים באמצעות ההנהגה המדינית של הארגון, בו הדגיש שזמנן של העסקאות המבוססות על הפוגה זמנית חלף, והברירה שנותרה היא עסקת “הכל תמורת הכל”.

09:20 – לאחר הערכת מצב צבאית: שורת יישובים בגבול לבנון ייסגרו לכניסה ויציאה עד הודעה חדשה.

שערי היישובים שניר, דן, דפנה, הגושרים, מעין ברוך, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח, מלכיה, יראון, ברעם, סאסא וצבעון ייסגרו לכניסה ויציאה עד הודעה חדשה. תושבים השוהים בישובים אלה מתבקשים לצמצם תנועה בישוב.

כמו כן צפויים להיחסם צמתים מרכזיים באזור, בהם: צומת מעיינות הבניאס לכיוון מערב, צומת כפר סאלד לכיוון צפון, צומת הכניסה הדרומי לבית הלל, צומת אזור תעשיה צפוני בק”ש לכיוון מזרח, צומת מצודות לכיוון צפון, צומת מרגליות, צומת כ”ח לכיוון מערב, צומת רמות נפתלי, צומת מלכיה, חניון נחל דישון – בין ברעם ליראון, צומת סאסא לכיוון צפון מערב וצומת חירם לכיוון צפון.

09:00 – צה”ל מאשר כי הלילה ובשעות הבוקר מטוס קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה. בין היעד שהושמדו – משגר רקטות שממנו בוצע אמש ירי לשטח ישראל.

08:50 – עשרות כלי טיס של חיל האוויר תקפו ביממה האחרונה כ-230 מטרות של ארגון הטרור חמאס בשטח הרצועה. צוות חטיבה 7 זיהה חוליית מחבלים במבנה במרחב ח’אן יונס, מטוס קרב השמיד את המבנה וחיסל את המחבלים. עוד מפרסם דובר צה”ל כי הלוחמים פעלו לפינוי אוכלוסייה מתחם בתי ספר ואיתרו בו אמצעי לחימה רבים.

08:47 – צבע אדום בעוטף עזה: אזעקות הופעלו בנירים. לראשונה מאז יום שלישי בשעה 16:00.

08:35 –  הלילה תקף חיל האוויר בעומק לבנון, במרחק של כ-20 קילומטרים מהגבול. הירי בוצע ככל הנראה לאחר שחיזבאללה ירה על מסוק צה”ל. בלבנון טוענים שאין אינדיקציה להתחממות משמעותית בגזרה על רקע המשך הלחימה בעזה. מנגד, ישראל מצדה מוכנה להסלמה ולעימות בצפון, במקביל לפעילות הקרקעית ברצועה.

07:25 – שר ההגנה של אוסטרליה ריצ’רד מרלס הודיע שהם לא ישלחו ספינת מלחמה למבצע “שומר השגשוג” נגד החות’ים בים סוף, ויסתפקו בהצבת שישה אנשי צבא באזור.

06:36 – אזעקות במשגב עם שבאצבע הגליל

06:00 –בקרב שבו נפלו סגן עומרי שורץ וסגן איליאן יעקב הי”ד נפצעו קשה קצין ושני צוערים מגדוד גפן, בית הספר לקצינים. כמו כן, שני לוחמים בגדוד 50, חטיבת הנח”ל, נפצעו קשה בקרב ברצועת עזה. לוחם (במיל’) ביחידת עוקץ, חטיבת המרום, נפצע קשה בקרב ברצועת עזה. קצין שיריון בגדוד 532, חטיבה 460 נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם שיריון (במיל’) בגדוד 9218, חטיבת קרייתי (4), נפצע קשה בקרב בדרום הרצועה. כל הפצועים פונו לטיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו.

06:00 – צה”ל התיר לפרסום את שמם של שלושה לוחמים שנפלו בקרבות בעזה

סמל לביא גיהסי הי”ד, בן 19 מחשמונאים, לוחם בגדוד 931 בחטיבת הנח”ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

סגן יעקב איליאן הי”ד, בן 20 מרמת גן, צוער בגדוד ‘גפן’ בבית הספר לקצינים, שירת כמפקד כיתה בבא”ח גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

סגן עומרי שורץ הי”ד, בן 21 משדמות דבורה, צוער בגדוד ‘גפן’ בבית הספר לקצינים, שירת כלוחם בסיירת צנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הלוויתו תיערך מחר בשעה 14:00 בבית העלמין המקומי.

04:15 – היום: הצבעה במועצת הביטחון של האו”ם על הצעת ההחלטה שקוראת להגביר את הסיוע ההומניטרי לעזה.

01:25: מקורות לבנוניים: הפגזה ארטילרית לעבר וואדי סלוקי ובפאתי העיירה החולה בדרום המדינה.

00:13 – אזעקות נשמעו בקריית שמונה, כפר יובל, תל חי, כפר גלעדי, מעיין ברוך ומשגב. לפחות שמונה רקטות נורו אל האזור.

עיריית קריית שמונה עדכנה כי אחת הרקטות פגעה במבנה בעיר. לא היו נפגעים אך נגרם נזק במקום.

ארגון חיזבאללה קיבל אחריות לירי: “מדובר בתגובה על המשך הפגיעה של ישראל בכפרים ובבתים של האזרחים”. בחיזבאללה הוסיפו כי לא יאפשרו פגיעה באזרחים ולא יאפשרו להפוך את הכפרים והעיירות הלבנוניות לשטח הפקר.

00:01 – שמותיהם של שני לוחמים שנהרגו בקרבות בעזה פורסמו: הלוחם לביא גיהסי הי”ד תושב היישוב חשמונאים נפל בקרבות הגבורה בעזה. סגן עומרי שוורץ ממושב שדמות דבורה נפל בקרבות בעזה.

00:01 –  גורמים מצריים רשמיים אמרו ל’וול סטריט ג’ורנל’, כי חמאס דחה הצעה ישראלית להפסיק את הלחימה למשך שבוע בתמורה לשחרור עשרות חטופים, והבהיר שלא ידון בשחרור החטופים עד לכניסת הפסקת האש לתוקף.

לפי הדיווח, ישראל הציעה שחרור 40 חטופים בתמורה לשבוע הפוגה והכנסת סיוע הומניטרי מורחב לרצועת עזה. ראש הזרוע המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר לגורמי מודיעין בקהיר כי הוא הגיע כדי להשיג הפסקת אש וסיוע הומניטרי נוסף לעזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות