ראש העיר המיתולוגי של תל אביב: שלמה להט נפטר בגיל 87

בית החולים איכילוב בתל אביב הלך לעולמו ראש העיר לשעבר שלמה להט (צ'יץ') • כיהן כראש העיר במשך כשני עשורים • הנשיא ריבלין: היה ה"הורדוס" של תל אביב
נחמן גור
ז' תשרי התשע"ה / 01.10.2014 09:30

בבית החולים ‘איכלוב’ בתל אביב נפטר הלילה, בגיל 87, ראש העיר המיתולוגי שלמה להט, שנודע בכינוי ‘צ’יץ”.

להט – האיש שהצמיד לתל אביב את הססמא ‘עיר ללא הפסקה’ – נולד בגרמניה, עלה לישראל בשנת 1933 והתיישב עם משפחתו במושבה רחובות.

במשך שני עשורים שימש כראש העירייה השביעי של תל אביב-יפו – בין השנים 1993-1974. הוא מילא תפקידים רבים ב’הגנה’ ובצה”ל, ממנו פרש בדרגת אלוף.

עם היוודע דבר מותו של להט ספד לו נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, תוך שהוא מכנה את להט כ”הורדוס” של תל אביב. “הוא היה מבוניה הבולטים של העיר וממעצבי צביונה הדו לאומי והמאוחד כעיר של תרבות, של התפתחות וקידמה”, אמר ריבלין. “בכל שנותיו העניק צ׳יץ׳ לעם ולארץ מיכולות ההנהגה והניהול בהן התברך, כמפקד בצה״ל, כפוליטיקאי, כאדם. אין לי ספק שהחברה הישראלית תחסר אותו. יהי זכרו ברוך”.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ספד לו ואמר כי הפך את תל אביב לעיר שהיא כיום. “צ’יץ’ הפך את תל אביב למרכז תרבות, אמנות ועסקים בינלאומי. הוא היה לא רק אחד הטובים והמוצלחים שבראשי העיר שהיו לתל אביב ב-105 שנותיה, אלא גם אחד החשובים שבה. את הדברים האלה אמרתי גם בחייו של צ’יץ’ – בין היתר באירוע שבו חגגנו את הגיעו לגיל 85.

הקדימות החריגה שהוא נתן בימי כהונתו לשלושה נושאים – החינוך, הרווחה והתרבות – הפכה את כל אחד מהתחומים האלה לפנינה, הקפיצה את תל אביב והפכה אותה למושא של קנאה ומקור השראה”.

להט הותיר אחריו את אשתו זיוה ואת שני ילדיהם. בנו, דן להט, הוא חבר מועצת עיריית תל אביב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות