גלנט: התמרון הקרקעי התרחב • הנייה יגיע למצרים לדון על המו”מ

מעוז פניגשטיין, בן 25 מסוסיא, נפל ברצועה • גלנט: "נביא את בכירי הארגון הרצחני למקום שמגיע להם - או לבית הקברות או לבית הכלא" • הירי למרכז התחדש אחרי 8 ימים • שלושה כלי טיס יורטו בצפון • דו"ח: אחד מכל 5 מעיד שפרנסתו נפגעה עקב המלחמה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ז' טבת התשפ"ד / 19.12.2023 02:10
היום ה-74 למלחמה • עדכונים שוטפים:

23:46 – בהמשך להתרעה שנשמעה במרחב יפתח: לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שישה שיגורים משטח לבנון. דקות ספורות לאחר מכן, כלי טיס של חיל האוויר תקף בשטח לבנון את המשגר ואת חוליית המחבלים שביצעה את הירי.

בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף מבנה צבאי של חיזבאללה בשטח לבנון, שבו פעלה חוליית מחבלי הארגון. כתוצאה מהירי לעבר מוצב צה”ל במרחב מלכיה מוקדם יותר היום, נפצעו שני לוחמים במילואים באורח בינוני ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

21:55 – אזעקות ביפתח שבגליל העליון

21:45 – סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מדווחת הערב כי ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה צפוי להגיע מחר למצרים, כדי לדון בהפוגה בלחימה בעזה – כך לפי גורם בחמאס.

20:49 –  לשכת ראש הממשלה פרסמה כי יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנפגש הערב עם 15 משפחות חטופים וחטופות – שנבחרו בידי הממונה על החטופים והנעדרים גל הירש, נפגשה עימם גם רעייתו שרה נתניהו. בפגישה נכחו תא”ל במיל’ הירש, ראש המל”ל צחי הנגבי והמזכיר הצבאי של רה”מ.

במפגש שנערך בקריה בתל אביב אמר נתניהו למשפחות: “אנחנו מחויבים, אני מחויב באופן אישי, לשחרור כל החטופים. לחלץ אותם זו משימה עליונה. רק עכשיו שלחתי את ראש המוסד לאירופה פעמיים לקדם תהליך לשחרור חטופינו. אני לא אחסוך שום מאמץ בנושא והדרישה היא להביא את כולם”.

בתשובה לשאלת אחת הנוכחות אמר נתניהו: “האם אני אצליח? אני יכול לתת לך ערובה אחת – אנחנו לא מפסיקים“.

בתום כשעתיים משפחות החטופים יצאו מהפגישה ואמרו: ״יצאנו מעודדים״.

20:20 –  דובר צה”ל: “הכוחות מעמיקים את הפעולה, הוספנו חטיבה שלמה כדי לשפר את הפעילות ההנדסית שלנו במרחב. זו מטרת המלחמה, נדרש לחסל את חמאס, וזה ייקח זמן ככל שיידרש.

“צה”ל משקיע משאבים רבים ומודיעיניים כדי לאתר חטופים חיים. גם הכוחות הודרכו כיצד לאתר חטופים חיים – זו מטרה עליונה”. על הלחימה בצפון אמר: “חיסלנו במהלך היום מחבלי חיזבאללה רבים, חיזבאללה ממשיך לשמש כמגן לחמאס-דאע”ש”.

20:15 –  מצרים אפשרה פינוי של 192 ילדים ומלווים פלשתינים מעזה לטורקיה דרך שדה התעופה אל-עריש.

20:10 – 15 משפחות שיקיריהן נחטפו לרצועה נפגשו לשיחה שארכה כשעתיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. המשפחות שנכחו בפגישה, נבחרו בידי מתאם השבויים והנעדרים גל הירש.

20:00 – כחלק מפעילות הכוחות של אוגדה 162 במחנה הפליטים ג’אבליא חוסלו מאות מחבלים בהיתקלויות וקרבות תוך הכוונת ירי ארטילרי ותקיפות אוויריות לעבר מחבלים בשטח ומבנים ממולכדים. כ-500 חשודים בפעילות טרור נכנעו, חלקם מזוהים עם החמאס והג’יהאד האיסלאמי והיו מעורבים בהתקפה על יישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר.

חלק מהמחבלים שנכנעו התבצרו בין אוכלוסייה אזרחית בבתי חולים ובתי ספר. בפעילות הלוחמים הושמדו תשתיות אויב רבות, ביניהן מתחמי אימונים, מתחמי תת-קרקע ופיקוד ושליטה ומפעלים לייצור רקטות.

מדברי מפקד אוגדה 162, תא”ל איציק כהן: “אוגדה 162 בשליטה מבצעית בג’באליה. הרגנו בג’באליה מאות מחבלים ועצרנו כ-500 חשודים בפעילות טרור שחלקם לקחו חלק באירועי 7 באוקטובר. לחימת כוחות האוגדה הביאה לפירוק היכולת הצבאית של חטיבת צפון העיר עזה. בזכות התמרון אנחנו פועלים בלב העיר עזה בחופש מבצעי”.

19:50 – דיווחים בעזה על התעצמות התקיפות בשעות האחרונות בצפון הרצועה: בתוך רבע שעה היו 60 תקיפות והפצצות ירי בעשרות פגזים דווח על לפחות 10 הרוגים באחת התקיפות שפגעה בשני בתים במחנה הפליטים ג’בליה וכן על שלושה הרוגים בתקיפת בית בדיר אלבלח.

19:30 – גלנט על גדר המערכת בגבול עזה: “הפעולה הקרקעית תתרחב למקומות נוספים. גלנט סיים  הערכת מצב על גדר המערכת בגבול רצועת עזה, יחד עם סגן הרמטכ”ל האלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן ומפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה אלוף-משנה חיים כהן.

בסיום הערכת המצב אמר שר הביטחון: “הוצגו בפני התוכניות המבצעיות שצה”ל מגבש. הפעולה מאוד שיטתית, מסודרת – תקיפה אווירית, תקיפה ארטילרית, תמרון של כוחות שריון, הגעה אל כל המקומות שאליהם צריך להגיע. בצפון הרצועה – הפעולה מתמקדת בטיהור סופי של המרחב העזתי וכניסה אל תת הקרקע, אל מנהרות בעומקים גדולים שאנחנו מוצאים שם שלל גדול ומביאים אותו אלינו”.

“בדרום הרצועה – ח’אן יונס הפכה להיות בירת הטרור החדשה. אנחנו פועלים שם, ממקדים את המאמצים, הפעולה תהיה חוצת שלבים, ותימשך עד שנגיע ליעדים שלנו לא נרפה מהמקום הזה. נביא את בכירי הארגון הרצחני למקום שמגיע להם – או לבית הקברות או לבית הכלא”.

18:10 –  כלי טיס של חיל האוויר וכוחות צה”ל תקפו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים נוספת במרחב שתולה – כך לפי דובר צה”ל. בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל, צה”ל תקף באש את מקורות הירי.

18:00 – הותר לפרסום שמו של רס”ל במילואים מעוז פניגשטיין הי”ד, בן 25 מסוסיא, לוחם בגדוד 7008, עוצבת חצי האש (551), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

17:17 – אזעקות המתריעות על ירי רקטי הופעלו בקריית שמונה ובשורת יישובים וקיבוצים ובהם כפר יובל, כפר גלעדי, תל חי, מעיין ברוך, הגושרים ובית הלל.

17:10 – כוחות צה”ל מעמיקים את אחיזתם בח’אן יונס, ופתחו בפעולה בכמה מתחמים שונים וחדשים בעיר מעל הקרקע. לפי ההערכות, צמרת חמאס נמצאת מתחת לקרקע בח’אן יונס.

17:10 – בכיר חמאס באסם נעים: “מסרבים לנהל משא ומתן לעסקת חליפין בגלל המלחמה הממושכת, אך פתוחים לכל יוזמה להפסקת המלחמה”.

15:40 –   כלי טיס שלישי של חיזבאללה שחדר לשטח ישראל יורט בצפון.

15:30 –  מתקפת הסייבר אתמול: סוכנות הידיעות האיראנית תסנים מדווחת כי רק החל משעות הערב היום יתאפשר בכל תחנות הדלק תשלום באמצעות כרטיס התדלוק שמאפשר סובסידיות למחירי הדלק.

15:19 – מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו  שורת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בין המטרות שהותקפו, תשתיות טרור, מבנים צבאיים, מחסן אמצעי לחימה ועמדת שיגור של ארגון הטרור חיזבאללה.

בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו מחשש לשברי יירוט.

14:35 – בפעם השנייה היום: חשד לחדירת כלי טיס עוין בצפון. התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה באביבים וביישובים נוספים ברחבי הגליל העליון. במקביל הופעלה התרעה על ירי טילים ורקטות בדוב”ב, במתת בויישובים נוספים באזור. צה”ל תקף בלבנון.

14:05 – כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים במרחב חניתה, בנוסף, כוחות צה”ל תקפו בירי טנקים תשתית טרור של חיזבאללה בשטח לבנון.

בצבא עידכנו בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, כי בחיל האוויר יירטו בעמק החולה בהצלחה באמצעות מערכת כיפת ברזל, “מטרה אווירית חשודה” שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל.

13:34 –  התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה בעמוקה, במשמר הירדן, בחולתה, ביסוד המעלה, באיילת השחר, בגדות ובשדה אליעזר. כלי הטיס יורט באזור שדה אליעזר.

13:02 –  אחרי 8 ימים ללא ירי לאזור: אזעקות בתל אביב, גוש דן והשפלה. לפחות 4 שיגורים זוהו מרצועת עזה. בוצעו יירוטים וטיל אחד נפל בים. לא התקבלו קריאות על נפגעים או נפילות. המשטרה מבצעת  סריקות בכמה זירות לאיתור רסיסים.

11:50 – חילופי אש בגבול הצפון: אחרי שרקטה נפלה במטולה – צה”ל תוקף בירי ארטילרי כמה מוקדים בשטח לבנון.

11:35 –   מפרוץ המלחמה ישנם 2,816 פצועים, בהם 18% המתמודדים עם תגובות נפשיות ו-PTSD. ראש אגף השיקום לימור לוריא הציגה בוועדת העבודה והרווחה את נתוני הפצועים ואמרה: “התפיסה השתנתה. היום אנחנו לא מחכים לסוף המלחמה; פונים אקטיבית לפצועים ומעניקים סיוע רפואי ונפשי, גם לבני משפחה”.

11:30 – הלחימה בצפון: טיל נ”ט נורה משטח לבנון לכיוון מטולה שבאצבע הגליל, אין נפגעים. צה”ל משיב בירי ארטילרי לכיוון מקור הירי.

10:35 – העיתון הלבנוני אל-אח’באר מצטט בכירים צרפתיים, הטוענים כי אם ייכשל המו”מ – מהלך קרקעי של ישראל בלבנון בלתי נמנע.

10:10 – דו”ח ארגון לתת: אחד מכל חמישה ישראלים מעיד כי פרנסתו נפגעה עקב המלחמה. 45.5% מהציבור חוששים מהתדרדרות במצבם הכלכלי. קו העוני האלטרנטיבי (עלות מחיה מינימלית) עומד על 5,107 ₪ לנפש ו-12,938 ₪ למשק בית

09:30 – תקרית נוספת בים האדום: במרכז הסחר הבריטי (UKMTO) מעדכנים על “תקרית ימית”, צפונית מערבית לג’יבוטי, צידו השני של מצר באב אל-מנדב – שם התרחשו רוב התקיפות של החות’ים.

09:00: ברשתות הערביות מדווחים על 29 הרוגים הלילה בתקיפה שביצע צה”ל על בתי משפחות זערב, עבד אלעאל ועטיה ברפיח. על פי הדיווח, בין ההרוגים גם העיתונאי העזתי המוכר עאדל זערב.

08:55  – לוחמי צה״ל במילואים, שב״כ ומג״ב הרסו הלילה בכפר עקרבה שבשומרון את דירתו של המחבל אוסמה בני פדל שביצע את הפיגוע בחווארה ב-19 באוגוסט, בו נרצחו שי ואביעד ניגרקר הי”ד.

07:10 – הפלסטינים מדווחים: תקיפות צה”ל מתרחבות מדרום לח’אן יונס. לאורך הלילה בעזה דיווחו על פעילות משמעותית של חיל האוויר בדרום הרצועה – וגם מדרום למעוז חמאס ח’אן יונס.

06:05 – דובר צה”ל: שני לוחמים מגדוד 13 של חטיבת גולני נפצעו קשה אמש בקרב בדרום רצועת עזה. הם פונו לבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

06:00 – הותר לפרסום: רס״ר במילואים דניאל יעקב בן הרוש, וסרן במילואים רותם יוסף הי”ד  נפלו בקרב בצפון רצועת עזה.

דניאל יעקב בן הרוש הי”ד, בן 31 מאלון, היה לוחם בגדוד 6551. רותם יוסף לוי הי”ד, בן 24 מאורנית, היה סגן מפקד פלגה ביחידת יהל”ם. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

04:35 – ארה”ב גינתה את התקיפות בים האדום: מזכיר המדינה האמריקני בלינקן שוחח עם מקבילו הסעודי וגינה את התקיפות של החות’ים בים האדום.

03:30 –  רויטרס: לפי גורם בארגון הבריאות העולמי, בית חולים עליו פשטו כוחות צה”ל הפסיק לתפקד. החולים ששהו בבית החולים, כולל תינוקות, פונו.

02:25 – צבא ארה”ב: המורדים החות’ים תקפו אתמול שתי ספינות מדרום לים סוף – מיכלית נפט הותקפה על ידי טיל בליסטי וכטב”מ מתאבד, ובאותו הזמן ספינת מטען דיווחה על פיצוץ סמוך למיקומה. אין פצועים באף אחת מהתקריות.

01:00 –  רשת CNN: המתאמת ההומניטרית של האו”ם, לין הייסטינגס, עזבה את יהודה ושומרון אחרי שישראל סירבה לחדש את הויזה שלה. שר החוץ אלי כהן אמר כי הויזה של הייסטינגס לא חודשה עקב ההעדפה של האו”ם כלפי הפלסטינים. דובר האו”ם, סטפאן דוג’אריק, אמר כי ימונה להייסטינגס מחליף בקרוב.

00:45 – הפלשתינים מדווחים על פעילות ערה של כוחות הביטחון באזור חברון.

00:40 – חברת התעופה הרומנית טארום תחזור לישראל בתחילת ינואר. הטיסה הראשונה תמריא מבוקרשט לנתב”ג ב-1 בינואר, ולפנות בוקר למחרת תמריא חזרה לרומניה.

00:00 – ארה”ב הכריזה על מבצע רב-לאומי להגנה על נתיבי הסחר בים סוף. שר ההגנה של ארה”ב לויד אוסטין הכריז רשמית על מבצע רב-לאומי להגנה על נתיבי הסחר בים סוף מפני מתקפות החות’ים. אוסטין הודיע שכל המדינות המשתתפות יבצעו מבצעי סיור בים סוף ובמפרץ עדן. במבצע ישתתפו בריטניה, בחרין, קנדה, צרפת, איטליה, הולנד, נורווגיה, סיישל וספרד.

00:00 – טאהר אל-נונו, יועץ התקשורת של איסמאעיל הניה, הכחיש  את קיומו של משא ומתן או מגעים לגיבוש עסקת חליפין נוספת עם ישראל שתביא להחזרת חטופים בתמורה לשחרור אסירים ביטחוניים והפסקת אש הומניטרית.

“אין כל שיח או משא ומתון בנוגע לעסקת חליפין חדשה עם ישראל, ודברי קירבי (-דובר הבית הלבן) בעניין זה הן הונאה. דברי ג’ון קירבי בנוגע לעסקת חליפין הינם ניסיון לבלום את הזעם של משפחות החטופים הישראלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות