עמית סגל: נמאס לשמוע על נסיגות ועקירת אנשים, זה סהרורי, הזיות

20 שנה ל'נאום ההתנתקות' שבו הבטיח אריאל שרון שהנסיגה מעזה תהיה מכה קשה לטרור: הפרשן עמית סגל מסביר מדוע תוכנית ההתנתקות היא מה שנתנה למחבלי חמאס רוח גבית לבצע את המתקפה האכזרית בעוטף עזה
חרדים 10
ו' טבת התשפ"ד / 18.12.2023 20:49

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, הסביר במהלך דיון על ההתנתקות מגוש קטיף – במלאות 20 שנה ל’נאום ההתנתקות’, שבו הבטיח אריאל שרון שהנסיגה מעזה תהיה מכה קשה לטרור – את הבעיה בתוכנית.

סגל פתח את דבבריו באולפן: “מה הבעיה העיקרית בסיפור של תוכנית ההתנתקות מעבר לעניין האידיאולוגי – האריזה לא תאמה את המוצר.

“כל מי שבא ואומר היום, אם לא היינו נסוגים ממילא היו רקטות וטילים והיו טובחים בתושבי גוש קטיף כמו שטבחו בבארי אז בעצם הצלנו אנשים, צריך להגיד 100 אחוז, אבל זה לא מה שהובטח.

“אני משוכנע מעל לכל ספק שאם תושבי ישראל היו יודעים בזמן אמת שזה מה שיקרה, הם לא היו תומכים בתוכנית, כי התוכנית לא שווקה בתור לשים קץ לכיבוש האכזר, זה אף פעם לא היה הקטע של שרון, הוא לא היה מאזורי שלום עכשיו אלא היא שווקה בתור תכנית שתיטיב ותשפר את הביטחון”.

הוא הסביר: “אריאל שרון אמר שההתנתקות תאפשר מבט פנימה, היא תאפשר לנו להשקיע יותר בתרבות, יותר בחינוך, יותר ברווחה, ואנחנו רואים למרבה הצער והטרגדיה שזה לא מה שקרה וכך נשארנו עם שני דברים, אחד על זה שהאריזה לא תאמה את המוצר והדבר השני וממנו אנחנו כל הזמן מתעלמים, מהמסר”.

סגל שיחזר את רגעי הפינוי: “אני לא אשכח את השלט ביציאה ממושב קטיף בדרך האחרונה החוצה שבה כתוב ‘הטרור ניצח’, אני לא יודע אם הטרור ניצח, הטרור היה משוכנע שהוא ניצח. הוא היה משוכנע שעזיבתנו היא אך ורק בגלל שמחבלים גיבורים בעיניהם, פרצו וירו ושחטו ורצחו וזה נתן את הרוח הגבית בעיני לעשות את הדברים האלה גם בעוטף”.

הוא הוסיף: “נמאס לי מהתפיסה שכאילו הדבר הזה הוא הדבר ההגיוני, הדבר הזה הוא דבר סהרורי, לפנות אנשים, לעקור אותם, לברוח מהטרור, לשדר לכל השכונה שמדינת ישראל מה שהיא עושה כשהיא נתקלת באש זה בורחת, ניסינו את זה פעם אחת, פעמיים, שלוש וארבע זה תמיד נגמר בדם.

“אי אפשר להתעלם מהדמיון המבעית בין מפת הנוכחות היהודית בגוש קטיף לבין מפת בסיסי האימון של חמאס ביציאה למתקפת הטרור. כל שטח שפינית במבחן התוצאה שימש לדבר הזה”.

הוא הדגיש: “התפיסה הייתה של אריאל שרון, עם ההזיות המטורללות, שהדבר הזה יחליש את הטרור ויעלה את המתונים וכעבור שנה וחצי המתונים הושלכו מהקומה ה-12 ברצועת עזה. אז אולי ננקה את הדיון מנתניהו ונחזור שנייה להתנתקות ונקבל את המסקנה שנסיגה היא דבר שעוזר לטרור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות