שכר הנשיא, הח”כים והשופטים נקבע: כמה הם יקבלו בשנה הבאה?

ועדת הכספים אישרה את ביטול עדכון שכר נושאי משרה ב-2024: נוגע לשכר שרים וסגני שרים, נשיא המדינה, ונושאי משרה שיפוטית - ושכרם לא יעלה כלל • החיסכון לקופת המדינה בגין ביטול ההעלאה - כ-52 מיליון שקל.
אריה ריבקינד
ו' טבת התשפ"ד / 18.12.2023 13:22

ועדת הכספים בראשות ח”כ משה גפני, אישרה היום (שני) את החלטות שכר שרים וסגני שרים/נשיא המדינה/נושאי משרה שיפוטית,  הקובעת את ביטול העדכון בשכר גורמים אלה ב- 1 בינואר הקרוב.

שכרם צפוי היה לעלות בתחילת 2024, לפי שיעור עליית השכר הממוצע במשק.

כך נקבע כי ביום 1 בינואר 2024 לא יעודכן שכר גורמים אלה, ובהתאם גם בעת עדכון השכר בינואר 2025 ישתנה שכרם בהתאם לשכר הממוצע לעומת שכר היסוד שעל פיו אמור היה להיות מחושב השכר בינואר 2024, אילולא התקבלה המלצה זו – כך שעליית השכר הממוצע בשנת 2023 לא תובא בחשבון.

יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני: “פנו אליי ח”כ רביבו וגם ח”כ בליאק, ושמחתי על כך כי גם אני התכוונתי לפעול בעניין. ישנה חלוקה – הפיקוח על נושאי משרה והשכר של חברי הכנסת נמצא בוועדת הכנסת והפיקוח על נשיא המדינה, השרים והשופטים נמצאים בוועדת הכספים. השכר איננו שכר נמוך ולכן סיכמתי עם ח”כ אופיר כץ שאנחנו נעשה את זה יחד, הוא יעשה את זה בוועדת הכנסת על חברי הכנסת ואני אביא את זה לכאן”.

כלל חברי הוועדה הביעו הסכמה בנוגע להחלת ההחלטה נוכח המלחמה והצרכים הכלכליים השונים במדינה.

מיכאל שפיצר, מנהל בתי המשפט: “אנחנו מצטרפים בהסכמה מלאה להצעה, הנסיבות והמצב מחייבים את זה ואין שאלה”.

השופט ירון לוי, נציג השופטים “התבקשתי גם לייצג את נושאי המשרה האחרים, בעת חריגה זו שנחתה עלינו וגובה מהציבור הישראלי מחירים כבדים מנשוא, נדרש הציבור כולו להתגייסות וכמובן גם שופטי ישראל מקבלים זאת”.

נציג האוצר ציין כי בשנה הראשונה החיסכון הוא של כ-52 מיליון שקלים על כל נושאי המשרה, כולל חברי הכנסת – 46 מיליון שקלים מתוכם בגין נושאי משרה שיפוטית.

יצוין, כי שכר שופטי העליון הוא כ-85,334 שקלים, השופטים בבתי המשפטי המחוזיים מרוויחים כ-68 אלף שקלים בחודש, והבכירים שבהם משתכרים בממוצע כ-78 אלף שקלים. שכרם החודשי ברוטו למס של שופטי בתי משפט השלום בארץ הוא 53,360 שקלים. שכר נשיא המדינה יישאר על כ-64,673 שקל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות