פרסמו מידע רגיש: איראן וחזבאללה מאחורי מתקפת הסייבר על ‘זיו’

מערך הסייבר הלאומי הודיע: קבוצת סייבר של משרד המודיעין האיראני, במעורבות קבוצת סייבר של חיזבאללה, עומדות מאחורי מתקפת סייבר שכוונה לשיבוש בית החולים 'זיו' בצפת, לפני כשלושה שבועות • "הקבוצה גנבה חלק מהמידע הרגיש המאוחסן במערכות בית החולים"
נוחי גולד
ו' טבת התשפ"ד / 18.12.2023 10:14

בתום חקירה משותפת של מערך הסייבר הלאומי, צה”ל ושב”כ עלה, כי קבוצת סייבר של משרד המודיעין האיראני, במעורבות קבוצת סייבר של חיזבאללה, עומדות מאחורי הניסיון למתקפת סייבר שכוונה לשיבוש בית החולים ‘זיו’ בצפת לפני כשלושה שבועות.

במאמצים משותפים של מערך הסייבר, צה”ל, שב”כ, וצוותי משרד הבריאות וביה”ח, נבלמה המתקפה בטרם הצליחה להשיג את מטרתה – לשבש את פעילות בית החולים ולפגוע בטיפול הרפואי באזרחים.

עם זאת, נמצא כי הקבוצה גנבה חלק מהמידע הרגיש המאוחסן במערכות בית החולים.

החקירה העלתה כי קבוצת התקיפה בסייבר AGRIUS, המשתייכת למשרד המודיעין האיראני, ניסתה בסוף נובמבר 2023 לבצע מתקפת סייבר בבית החולים ‘זיו’ במטרה לפגוע בתפקודו השוטף, על רקע מלחמת ‘חרבות ברזל’.

המתקפה בוצעה על ידי משרד המודיעין במעורבות של יחידת סייבר של חיזבאללה בשם Lebanese Cedar המובלת על ידי מוחמד עלי מרעי.

התקיפה נבלמה בשלב מוקדם ובכך נמנע הניסיון לפגוע בתפקוד בית החולים ופוטנציאל לפגיעה הומניטרית באזרחים.

עם זאת, התוקפים הצליחו לקחת חומרים מתוך בית החולים והחלו לפרסמם ברשתות חברתיות. במאמצים משותפים עם פרקליטות המדינה במטרה לשמור על פרטיות המטופלים, הוסרו הערוצים ברשתות החברתיות שבהם פורסם חלק מהמידע הרגיש.

יצוין, כי על המידע שדלף חל צו איסור פרסום כדי לשמור על פרטיות המטופלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות