הקצין במיל’ שנדקר בפיגוע בבית אריה: “זה המסר שהעברתי למחבל”

סרן קלכהיים נדקר בידי מחבל ובאופן חריג שוחח איתו כאשר שב מהטיפול הרפואי בבית החולים, ופגש בשיירת כוחות הביטחון שתפסו את המחבל: "מי שמרים יד על יהודי לא יהיו חיים והדין שלו בגיהנום" • בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן סיפר על הדקירה והמפגש
חרדים 10
ו' טבת התשפ"ד / 18.12.2023 09:26

סרן במילואים מני קלכהיים מהיישוב עטרת בבנימין, אב ל-7 ילדים, שנדקר אמש בגבו בפיגוע בתחנת דלק בבית אריה שוחח היום (שני) עם קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב – וסיפר על הרגע בו תפעל במהירות את האירוע מבלי להרגיש את הפציעה בגבו, ועל הרגע יוצא הדופן, כאשר שב מהטיפול בבית החולים ודיבר עם המחבל שדקר אותו.

“יצאתי באותו יום לפעילות בדרום ובדיוק חזרתי עם אשתי הביתה”, סיפר. “נכנסתי לחנות בתחנת דלק וראיתי דמות מסתובבת מאחוריי. הייתי עם הפנים למוכר, קניתי קפה ופתאום הרגשתי דקירה חזקה במרכז הגב. התחלתי לרוץ אחרי המחבל, כחייל קרבי הייתי באוטומט של ‘קדימה הסתער’. יריתי מה שיכולתי וניסיתי לא לפגוע באחרים.

“המחבל הספיק להוציא את הסכין מהגב שלי, אבל הרגשתי שחם ורטוב לי שם. ביקשתי מהחיילים שהגיעו לתפעל שיסתכלו על הפציעה. הם אמרו לי שכל המדי ב’ שלי אדומים עם חתך של סכין. הבנתי שיצטרכו לפנות אותי והחיילי תאג”ד חסמו לי את הדימום במקום”.

האזינו לראיון המלא: 

באופן מפתיע, קלכהיים שב מהטיפול בבית החולים וראה את שיירת כוחות הביטחון עם המחבל שנתפס – שם שוחח עימו לראשונה.

“אחרי הפינוי לבית החולים והבדיקות, העדפתי לחזור הביתה ולהיות עם המשפחה. נתקלתי בחיילים, ניגשתי אליהם כדי להודות להם וביקשתי מתורגמן בשביל להעניק למחבל מסר. ‘מי שמרים יד על יהודי לא יהיו לו חיים והדין שלו בגיהנום. הארץ הזאת היא שלנו ונמשיך לחיות פה. מי שרוצה למות שילך למקום אחר'”.

המחבל, ראמי חמזה בלוט, תושב הכפר רנטיס, היה בעל אישור תעסוקה ביישוב שילה שבדרום השומרון. לפני שיצא לבצע את הפיגוע, הוא כתב צוואה שחשפה כי הוא מזוהה עם חמאס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות