שלושה לוחמי חטיבת הקומנדו ולוחם יהל”ם נפלו בדרום הרצועה

אוריה באייר הי"ד, בן למשפחה גרמנית שעלתה לארץ במטרה לכפר על פשעי הנאצים - נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ב-14 בינואר • ליאב אלוש הי"ד מגדרה הותיר אחריו הורים ואחות • איתן נאה הי"ד היה בן הקיבוץ הדתי והיה הבכור בין אחיו • טל פיליבה הי"ד לחם ביחידת יהל"ם
חרדים 10
ו' טבת התשפ"ד / 18.12.2023 08:39

הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חללי צה”ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם:

רס”ל אוריה באייר הי”ד בן 20, ממעלות תרשיחא, לוחם ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ב-14.12.2023 בקרב בדרום רצועת עזה.

רס”ל ליאב אלוש הי”ד בן 21, מגדרה, לוחם ביחידת דובדבן, חטיבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

רס”ר (מיל’) איתן נאה הי”ד, בן 26, מקיבוץ שדה אליהו, לוחם ביחידת דובדבן, חטיבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

רס”ר (מיל’) טל פיליבה הי”ד  בן 23, מרחובות, לוחם ביחידת יהל”ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

בנוסף, בקרב בו נפלו רס”ר (מיל’) טל פיליבה, רס”ר (מיל’) איתן נאה, רס”ל ליאב אלוש הי”ד, נפצע באורח קשה לוחם מיחידת דובדבן, חטיבת הקומנדו.

רב סמל אוריה באייר, בן 20 ממעלות תרשיחא. היה לוחם ביחידת מגלן שבחטיבת הקומנדו. הוא נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ב-14 בינואר בקרב בדרום הרצועה. הפגיעה בראשו גררה מוות מוחי ואמש הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. הלוויתו תתקיים מחר בבית העלמין הצבאי במעלות.

אוריה היה בן למשפחה שהגיעה לישראל לפני כמה עשרות שנים, גרמנים שהקימו ביפה נוף את בית אליעזר, בית לטיפול בניצולי שואה, בהתנדבות. מטרת העלייה הייתה לכפר את זוועות השואה של הנאצים. כל בני המשפחה שירותו בצבא ובתפקידים קרביים.

חבר המשפחה מסר אחרי מותו של אוריה שאביו אמר “את המילים האצילות ביותר”: “אני מקבל את רצון אלוהים. לא מסכים עם זה, כואב לי עם זה, אבל מקבל”.

בעיריית מעלות תרשיחא ספדו לו: “קהילת העיר מחבקת את ההורים גדעון ונלי בשעתם הקשה ושולחת את תנחומיה הכנים”.

רז אליהו ספדה לאוריה בפוסט בפייסבוק: “משפחת באייר עלתה לישראל מגרמניה כדי לכפר על זוועות הנאצים. הם פתחו בית אבות לניצולי שואה והם מתפעלים אותו כבר עשרות שנים ללא שום מטרות רווח ובהתנדבות מלאה. הם לא יהודים וללא אזרחות ישראלית, אבל כל הילדים התגייסו לתפקידי לוחמה, לקצונה ולקבע. הם הראשונים שיצאו למילואים במלחמה הזו. אוריה, חבר של אח שלי, נלחם בעזה ונפגע בראשו מרסיס. נלחמו עליו מספר ימים, והיום בצער רב וביגון נאלצו לקבוע את מותו. לרוב יש לי מילים, אבל מה-7.10, כבר אין לי. יהי זכרו ברוך”.

רב סמל ליאב אלוש, בן 21 מגדרה. היה לוחם ביחידת דובדבן שבחטיבת הקומנדו ונפל בקרב בדרום הרצועה.

ליאב הותיר אחריו זוג הורים – מלי וקובי, ואחות, עמית. הלוויתו תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין בגדרה.

ראש מועצת גדרה יואל גמליאל ספד לליאב אלוש: “ליאב, גיבור ישראל, היה מנהיג מלידה, בן למשפחה שהיא מלח הארץ, היה אהוב ובולט בסביבתו בזכות ערכיו ודמותו הכובשת. אבידה גדולה למושבה ולמדינת ישראל. ואני וכלל קהילת גדרה המומים וכואבים את נפילתו. אנחנו שולחים תנחומים למשפחתו וליקיריו, תומכים בהם ומלווים אותם. יהי זכרו ברוך”.

רס”ר (במיל’) איתן נאה, בן 26 מהקיבוץ הדתי שדה אליהו. היה לוחם ביחידת דובדבן שבחטיבת הקומנדו ונפל בקרב בדרום הרצועה. הלוויתו תתקיים היום בשעה 13:00.

איתן  נולד וגדל בשדה אליהו והוא דור רביעי בקיבוץ. היה הבכור במשפחתו והוא הותיר אחריו סבא וסבתא שחיים בקיבוץ, הורים – קרן ואבישי ושני אחים, דעאל ועמליה.

הלווייתו תתקיים היום בשדה אליהו.

רס”ר (במיל’) טל פיליבה, בן 23 מרחובות. היה לוחם ביחידת יהל”ם שבחיל ההנדסה הקרבית ונפל בקרב בדרום הרצועה.

יובל, אחותו של טל פיליבה כתבה: “אין יפה כמו אח שלי המתוק. טלטול, אני אוהבת אותך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות