הרמטכ”ל: ‘אם אתם רואים אנשים עם ידיים למעלה – קחו שתי שניות’

הרמטכ"ל שוחח עם לוחמים ברצועת עזה: "מקווה שתהיה לנו עוד הזדמנות שיגיעו אלינו חטופים ונעשה את הדבר הנכון" • "ואם זה שני עזתים עם דגל לבן שיוצאים להיכנע מה אנחנו יורים בהם? בשום פנים ואופן לא"
חיים טוויל
ה' טבת התשפ"ד / 17.12.2023 20:07

הרמטכ”ל הרצי הלוי קיים היום (ראשון) הערכת מצב עם מפקדי ולוחמי אוגדה 99 ברצועת עזה ושוחח עימם על התקרית הקשה בה נהרגו מאש צה”ל שלושה חטופים.

“אני אומר לכם בצורה מאוד פשוטה – האירוע הוא אירוע מאוד קשה וכואב ואף אחד לא יבוא ויאמר אחרת. אבל אני אומר לכם מעבר לזה, את זה כולנו מבינים, לא בשביל זה אני צריך לבוא ולספר לכם את זה. אני אומר לכם שזה אירוע שממש בקלות יכול היה לא לקרות.

“תחשבו, הרי למה באנו לתמרון? אנחנו שמנו שלוש מטרות, לפרק את חמאס, להחזיר את הביטחון לתושבי העוטף ואתם פה על המסדרון, שממנו יצאו התקפות לבארי, התקפות כל כך קשות, והמשימה השלישית השבת החטופים. אנחנו כולנו מאוד רוצים את זה”.

הלוי הוסיף: “באירוע הזה יצאו שלושה אנשים, הם לקחו בחשבון שהם לוקחים סיכון שהם באים לכוח צה”ל, כדי להפחית את הסיכון הם באמת חשבו, הם הורידו חולצות כדי שאף אחד לא יחשוב שיש עליהם מטען והחזיקו בד לבן על מוט לזהות עצמם, באו דיברו בעברית, קראו הצילו. ואנחנו באמת, לוחמים שלנו שאני לא פגשתי אותם עוד, אבל אני בטוח שהם הטובים ביותר כי כולם רוצים לעשות טוב, ואני בטוח שהם היו בטוחים שהם עושים את הדבר הכי נכון. אבל אני מדבר איתכם לא כדי להגיד אם הם היו בסדר או לא, כדי שאנחנו קדימה נהיה בסדר.

“אתה רואה שני אנשים, הם עם ידיים למעלה ובלי חולצות, קח שתי שניות. ואני רוצה להגיד לכם משהו לא פחות חשוב, ואם זה שני עזתים עם דגל לבן שיוצאים להיכנע מה אנחנו יורים בהם? בשום פנים ואופן לא. בשום פנים ואופן לא. זה לא צה”ל. אני אומר לכם מי שהתבלבל פה, גם מי שנלחם ועכשיו מניח את הנשק ומרים ידיים, אנחנו שובים אותו, אנחנו לא יורים בו. אנחנו מוציאים המון מודיעין מהשבויים שיש לנו, יש לנו מעל אלף כבר. אנחנו לא יורים בהם כי צה”ל לא יורה בבן אדם שמרים ידיים. זו עוצמה, זו לא חולשה”.

הוא ביקש מהלוחמים להיות ממוקדים ולהפעיל את ההיגיון הבריא בעתיד. “אני נזכר, מה אמרתי לחיילים שלי כמח”ט לפני הכניסה בעופרת יצוקה, משפט אחרון בשיחה לפני לחימה. תעבדו עם הראש. אנחנו כל הזמן מרגישים שלחימה זה עם הידיים, לחימה זה עם הרגליים. אני אומר לכם רבותיי, אל תפסיקו לחשוב שנייה אחת בלחימה. מי שמצליח תוך כדי הלחימה גם להפעיל את הראש, הוא פוגע באויב יותר טוב, פוגעים בו פחות, הוא עושה תחבולות יותר טוב, הוא פחות פוגע בכוחותינו, הכל הוא עושה יותר טוב, הוא חד יותר על הסביבה, הוא מזהה דברים.

“כל הזמן תשאלו את עצמכם שאלות, כל הזמן תעבדו עם הראש, והלוואי ותהיה לנו עוד הזדמנות שיגיעו אלינו חטופים או שנגיע אנחנו לבית, ונעשה את הדבר הנכון. תמשיכו לעשות עבודה מעולה, זה כוח גדול וחזק ונצטרך אותו עוד קדימה עם המפקדים, תעבירו את זה גם לכל החיילים מסביב”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות