מורה ירושלמית נפגעה בגלל עמוד חשמל – וזה הפיצוי הגדול שתקבל

עמוד החשמל שהוצב על מדרכה צרה ברחוב בירושלים גרם לפציעתה של עוברת אורח, שפוצתה לאחרונה ב-80 אלף שקלים על ידי העירייה וחברת חשמל • עו"ד איתמר בן עמי: פעלו בניגוד לתקנות ולכללי הבטיחות במקומות ציבוריים
יוני גרין
ה' טבת התשפ"ד / 17.12.2023 10:03

בחודש אוקטובר לפני כשנתיים, צעדה מורה ירושלמית כבת 59, ברחוב גואטמלה בירושלים. לפתע הבחינה בעמוד חשמל שחסם כמעט לגמרי את המדרכה, והעמיד בפניה שתי ברירות – לרדת לרחוב הסואן ולהסתכן בדריסה על ידי רכב חולף או לנסות ולחצות במעבר הצר בין עמוד החשמל לבין שפת המדרכה.

להפתעתה, המעבר הצר התגלה כמלכודת כואבת.

לדברי עו”ד איתמר בן עמי, המייצג אותה, המדרכה במעבר התגלתה כשבורה ועקומה – ובשל הזנחת המדרכה, ולנוכח הבלטת בסיס עמוד החשמל מעל גובה פני המדרכה התובעת נפלה. כתוצאה מכך, הוטחה בעוצמה בעמוד החשמל ובמדרכה, ונחבלה קשות בכל חלקי גופה.

בעקבות הפגיעה, פינתה עצמה התובעת לבית החולים שערי צדק, שם אבחנו הרופאים שבר של הגבשושית הגדולה בכתפה הימנית.

לדברי עו”ד בן עמי, התובעת מועסקת כמורה, ועל כן היא נדרשת לשעות עמידה מרובות מול קהל, לישיבה ממושכת תוך ריכוז, וכן לפעילויות נוספות שיכולתה לבצען נפגעה מאד בשל התאונה. על פי הנטען, המורה איבדה חלק ניכר מכושר עבודתה וכושר השתכרותה, וכתוצאה מפציעתה היא צפויה להוצאות רפואיות ותפקודיות לא מבוטלות בעתיד.

על פי התביעה, האחריות על פציעתה של המורה נופלת הן על חברת חשמל שהקימה את העמוד, והן על העירייה שאמורה הייתה להרשות את מיקומו, וכן לתחזק ולפקח על המדרכה שבה ארעה התאונה.

לדברי עו”ד בן עמי, אחריותן של חברת חשמל ועיריית ירושלים לפציעתה של מרשתו נובעות מכך שהשתיים לא היו ערות לסכנה הנובעת מהצבת עמוד חשמל במקום אשר הוצב, לא דאגו לתיקונה של המדרכה בקרבתו; לא מיקמו את עמוד החשמל במקום שלא ייצור סכנה למשתמשי הדרך, לא הרחיבו את המדרכה כדי שניתן יהיה לצעוד בה בבטחה, פעלו בניגוד לתקנות ולכללי הבטיחות במקומות ציבוריים; לא העסיקו אחראי ו/או ממונה בטיחות, לא קיימו כלל פיקוח סביר לצורך סיפוק סביבת בטוחה, ועוד.

לאחר הגשת התביעה, פתחו הצדדים במו”מ לפשרה, אשר הושגה בימים אלו ממש.

על פי הסכם הפשרה, על אף שהמומחה הרפואי מטעם העיריה וחברת החשמל, האורתופד שמואל וייס, קבע כי לתובעת לא נותרו נכויות או פגיעה שהיא לצמיתות כלל, כתוצאה מהנפילה, ולמרות גילה של התובעת וסמיכות התאונה למועד פרישתה לגמלאות, יעבירו חברת חשמל ועיריית ירושלים, על פי חלוקה שתיקבע ביניהן, פיצוי בסך 80 אלף שקלים לתובעת וזאת ללא הודאה באחריותן לאירוע, ותוך הבטחה כי התובעת תמשוך את תביעתה, ולא תגיש נגדן כל תביעה בגין התאונה בעתיד.

בימים אלה קיבלה כבוד השופטת שרי סנדר מקובר מבית משפט השלום בבת-ים, את הסכם הפשרה בין הצדדים כפסק דין לכל דבר, ופטרה את התובעת מתשלום אגרת בית משפט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות