יהודי הותקף בידי ערבי בירושלים – ונעצר מיד בעצמו בחשד לתקיפה

יהודי הותקף בידי ערבי רכוב על האופנוע באמצעות הקסדה • היהודי הצליח להימלט אך נעצר בידי שוטרים ונלקח לחקירה באזהרה בחשד לתקיפה • רק לאחר החקירה הותר לו להגיע לביה"ח, שם נמצא דימום בראשו • עו"ד אופיר שטיינר: "התנהלות המשטרה מקוממת"
חרדים 10
ה' טבת התשפ"ד / 17.12.2023 09:49

עו”ד אופיר שטיינר מחוננו פנה במכתב למשטרה בדרישה כי תעצור ערבי שתקף בתחילת השבוע בירושלים נהג רכב יהודי – אותו ניסה לעקוף במהלך נסיעה.

הערבי היכה את היהודי באמצעות קסדה ואף ניסה לתקוף אותו בפטיש. היהודי הצליח להימלט, אך נעצר לאחר זמן קצר בידי שוטרים ונלקח לחקירה באזהרה בחשד לתקיפה, עוד טרם הספיק לקבל טיפול רפואי.

רק לאחר שעות של חקירה שוחרר ופנה מייד לטיפול בביה”ח, שם נמצא דימום בראשו.

במכתבו מתאר עו”ד שטיינר כיצד הותקף היהודי באלימות קשה: “ביום 10.12.23‏ נסע הנפגע ברכבו ‏באזור‏ העיר ‏ירושלים. בשלב מסוים‏ הבחין‏ הנפגע ‏ברוכב‏ אופנוע, ‏בן‏ מיעוטים, המנסה ‏להידחק‏ לנתיב ‏נסיעתו. כיוון ‏שראה ‏שהתוקף ‏עושה ‏זאת ‏בעקשנות,‏ ומתוך‏ רצון‏ להימנע ‏מוויכוח ‏מיותר ‏בכביש,‏ פינה‏ את‏ נתיב ‏הנסיעה ‏ואפשר‏ לו ‏להמשיך ‏בנתיב.‏

אלא,‏ שהתוקף החל ‏לעקוב‏ אחר ‏הנפגע,‏ תוך שהוא נצמד לרכבו ומכה בו. ‏מרשי ‏המשיך‏ עוד‏ כברת ‏דרך‏ בניסיון ‏לחמוק‏ ממנו,‏ אך‏ הבין‏ שהוא‏ אינו ‏יכול ‏להמשיך‏ בנסיעה ‏כשהתוקף אינו מרפה ממנו, ומסכן את שניהם.‏ על‏ כן, ירד‏ אל‏ שולי‏ הכביש,‏ ויצא ‏מרכבו.

“הנפגע פנה ‏אל‏ התוקף בדברים,‏ ושאל‏ לפשר‏ מעשיו החריגים. אז,‏ התקרב אליו התוקף והחל להכותו. ‏התוקף אף היכה בכוח בראשו של הנפגע באמצעות הקסדה הקשיחה. ‏כתוצאה‏ מהמכה,‏ סובל הנפגע משטף דם תוך גולגלתי שהצריך בהמשך טיפול בבית החולים. התוקף ‏לא ‏חדל‏ ממעשיו. ‏הוא ‏התקרב‏ למשאית‏ שעברה ‏באזור,‏ ושלף מן המשאית פטיש, באמצעותו ביקש להכות את הנפגע. ‏

“הנפגע, ‏בכוחותיו ‏האחרונים, ‏וכשהוא ‏עודנו ‏הלום‏ ממכת ‏הקסדה ‏בראשו,‏ התקרב ‏אל ‏התוקף ואחז ‏בו, ממש‏ כמעט ‏וחיבק אותו, על-מנת למנוע ממנו להרים את הפטיש ולהטיח אותו בגופו. השניים‏ הסתחררו ‏יחדיו ‏עד‏ שנפלו‏ לקרקע. אחר ‏שעמד ‏במקום ‏ריסס ‏גז ‏פלפל, ‏שפגע ‏הן ‏בנפגע ‏והן ‏בתוקף, ‏וגרם ‏לשניהם‏ להשתנק.‏

“בהמשך, הגיע למקום אזרח שראה כיצד התוקף אינו משחרר מהנפגע ומבקש להמשיך ולהכותו מכות קטלניות.‏ האזרח‏ סייע ‏ביד ‏הנפגע,‏ הרחיק‏ את‏ התוקף ‏ואחז ‏בו‏ עד ‏שהגיעו‏ למקום‏ כוחות‏ המשטרה”.

עו”ד שטיינר מדגיש במכתבו כי למרות מצבו הקשה של היהודי, השוטרים שהגיעו למקום לא טרחו לגבות ממנו עדות ולטפל בו. היהודי עזב את המקום והחל בנסיעה לכיוון ביתו כאשר לפתע נעצר בידי שוטרים ונלקח לחקירה: “הכוחות‏ שהגיעו ‏למקום ‏עצרו‏ את‏ התוקף, ‏ולא‏ באו‏ בדברים ‏עם‏ הנפגע.‏ על‏ כן,‏ עזב‏ הנפגע‏ את ‏המקום והמשיך‏ בנסיעה ‏לכיוון‏ ביתו.‏ בחלוף‏ כ-20 דקות‏ של ‏נסיעה, כשהנפגע ‏כבר‏ סמוך‏ לביתו, עצרו שוטרי משטרת ישראל את הנפגע, וביקשו ממנו לסור עמם לתחנת המשטרה לחקירה תחת אזהרה.

“הנפגע‏ לא הספיק להיכנס לביתו, לשטוף את גופו מן הדם או לפנות לטיפול רפואי והופתע מאוד מכך שהשוטרים התעקשו לעכבו לחקירה באופן מיידי. ‏הוא ‏שיתף ‏פעולה‏ עם ‏החוקרים, ‏ורק לאחר מספר שעות שוחרר, ופנה מיד לקבלת טיפול רפואי,‏ שכאמור בדיעבד נתגלה שהיה דחוף וחשוב ומציל חיים. בכל ‏אותן‏ שעות, אף גורם בתחנה לא חשב לדאוג לשלומו של הנפגע, שנפגע בראשו, או לבחון אם הוא בכלל כשיר להיחקר במצב זה”.

עו”ד שטיינר פונה במכתבו למשטרה ודורש כי תסגור את התיק כנגד היהודי המותקף ותפעל לאיתור התוקף הערבי והעמדתו לדין: “מדובר‏ במקרה חמור של תקיפה מסכנת חיים. על ‏כן, יש ‏למצות את הדין עם‏ התוקף. באשר ‏לנפגע,‏ מדובר במי שניסה להגן על עצמו מפני תוקף שהיכה אותו באמצעות קסדה ופטיש, ויכול היה בנקל ליטול את חייו. אנו‏ דורשים‏ כי‏ התיק ‏נגד ‏הנפגע ‏ייסגר”.

עו”ד שטיינר אומר: “רק השנה היינו עדים למותו של אזרח שהוכה באמצעות קסדת אופנוע. כאן, לאחר המכה הקשה המשיך התוקף וניסה להוסיף ולהכות את הנפגע בפטיש. מדובר בתקיפה מסכנת חיים, שרק בנס לא הסתיימה בפגיעה חמורה בגופו של מרשי, או אף במותו חלילה. התנהלות המשטרה מקוממת – רק לאחר שעות של חקירה הגיע מרשי, הנפגע, לביה”ח שם קיבל טיפול הכרחי לדימום בראשו. על המשטרה למצות את הדין עם התוקף ולסגור את התיק נגד מרשי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות