בדמשק: הותקפו אתרי חיזבאללה • לבנון: כלי טיס תקף חולייה

דובר צה"ל: מיפינו עוד 3 מוקדים של מנהרות ענק, נחשוף אותם בעתיד • חרבות ברזל: נתניהו בוחן שלושה שמות אחרים למלחמה • סמ"ר בוריס דונבצקי הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה • מקורות מצריים: חמאס מתעקש לקבוע את רשימת החטופים שישוחררו בעסקה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ה' טבת התשפ"ד / 17.12.2023 02:18

היום ה-72 למלחמה: . הרמטכ”ל נשא אמש דברים בתגובה לטרגדיה בה נהרגו בשוגג שלושה חטופים מאש צה”ל: “צה”ל, ואני כמפקדו, אחראיים על מה שקרה”. משפחתה של ענבר היימן הי”ד, שנחטפה מהמסיבה ברעים, עודכנה כי נרצחה על ידי חמאס. בזירה הצפונית:  רס”ב (במיל’) יחזקאל עזריה הי”ד נפל בפעילות מבצעית בגזרה הצפונית מכתב”ם נפץ.

עדכונים שוטפים:

23:10 –  כוחותינו תקפו חוליית מחבלים ותשתית טרור של חיזבאללה בלבנון. בהודעת דובר צה”ל נמסר כי מטוס קרב של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר תשתית טרור, וכי כלי טייס תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טיל נ”ט לשטח ישראל במרחב יארון.

23:00 –  שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, שצפוי לבקר בישראל ובמדינות נוספות במזרח התיכון, יכריז במהלך ביקורו על הקמת כוח הגנה ימי רב-לאומי כדי להתמודד עם האיום החות’י. לפי דיווח בגרדיאן הבריטי, בכוח זה יהיו חברות גם מדינות ערביות.

22:20 – לפי דיווחים של האופוזיציה הסורית, התקיפה הישראלית התמקדה באתרים של משטר אסד והמיליציות הפרו-איראניות בדרום-מזרח דמשק, ובסביבת נמל התעופה של הבירה. המרכז הסורי לזכויות אדם המזוהה עם האופוזיציה למשטר אסד, מדווח כי בסוריה הותקפו אתרים של חיזבאללה וישנם שני הרוגים.

לפי הדיווחים, בתקיפה הופצצו כמה מחסנים שמשמשים לאחסון של אמצעי לחימה מתקדמים מאוד וחניון של משאיות שמשמשות להובלה ולהברחה של אמצעי לחימה.

22:15 – דובר משרד הבריאות בעזה: כחות צה”ל עצרו את מנהל בית החולים אל-עוודה בג’באליה.

22:05 – כוחותינו תקפו מכיוון רמת הגולן ושיגרו טילים לעבר מטרות באזור דמשק. לפי גורם סורי, מערכות הנ”מ הופעלו ויירטו חלק מהטילים. כמו כן מסר הגורם כי נפצעו שני חיילים סורים ונגרם הרס במקום.

21:45 –  חדשות 12: ראש המוסד דדי ברנע הציג לדרג המדיני מתווים אפשריים לעסקה לשחרור חטופים וקיבל “אור ירוק” להתקדם מול המתווכים. זאת, אחרי שחזר לפנות בוקר מפגישה עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן ג’אסם אאל ת’אני באחת מבירות אירופה.

21:40 – הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס מחר ב-19:30 בקריה בתל אביב

21:35 –  ישראל תקפה אתמול מחסן רקטות “בורקאן” באזור הכפר יארון שבדרום לבנון, סמוך לגבול. לאחר התקיפה הופץ תיעוד של פטריות עשן עולות מהקרקע כתוצאה מפיצוץ עשרות רקטות עתירות משקל. רקטות ה”בורקאן”, שיכולות לשאת ראש קרב של 250 ק”ג, כבר נורו לשטח ישראל במלחמה ולכן הפגיעה של צה”ל בהן משמעותית.

21:20 – ארגון חיזבאללה מודיע על הרוג נוסף בין כוחותיו במסגרת הלחימה מול ישראל, מדובר בהרוג ה-111 שהארגון הודיע על מותו עד כה.

21:10 – כלי תקשורת בסוריה דיווחו על הדיי פיצוצים בדמשק. לפי דיווח בתחנת הרדיו שאם FM המקורבת למשטר אסד, מדובר בתקיפה ישראלית על מספר יעדים בדמשק ובסביבתה.

20:50  – דובר החות’ים: “יהודים הם אויבי האל והמקור לכל הבעיות באזור”

דובר החות’ים, מוחמד עבד א-סלאם אמר בריאיון טלפוני לערוץ התימני “אל מסירה” כי “המאבק נגד היהודים הוא חובה דתית, הם אויבי האל ובמקור לכל הבעיות באזור”. הוא הוסיף: “מודיעים לכל העולם כי השיט בים סוף בטוח, קוראים לכל החברות לנהוג כמו החברה הסינית שהפסיקה לשוט לישראל, ובחרה בעמדה הנכונה, בניגוד לתעמולה האמריקנית בכך שהים האדום מסוכן”.

20:45 –  כאן חדשות:  ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין לשנות את השם של מלחמת “חרבות ברזל”. לדבריו, “חרבות ברזל זה שם של מבצע, לא של מלחמה”. בין השמות שנבחנים: “מלחמת בראשית”, “מלחמת עזה” ו”מלחמת שמחת תורה”.

20:30 – דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, אמר בתדרוך היומי לתקשורת כי המנהרה הגדולה שנחשפה ליד הגבול היא “עיר טרור מתחת לאדמה”. לדבריו, עד כה, חשפנו יותר מֵאַרבָּעָה קילומטרים של תוואי המנהרה, זהו פרויקט דגל של החמאס. זו לא מנהרה רגילה. זו עיר. עיר טרור מתחת לאדמה שחמאס חפר וּבָֿנה בִּמקום להשקיע כסף בתושָבי עזה.

“המנהרה שנחשפה שימשה בין היתר להוצאת פעילויות התקפיות נגד כוחותינו בַּרצועה, לפני כמה ימים אף זוהו מחבלים במנהרה שחוסלו על ידי כוחות צה”ל, פרסמנו פה תמונות מהחיסול הזה. נמשיך לחשוף את ערי הטרור של חמאס מתחת לאדמה, בקרוב נחשוף ערים נוספות שאותם אנחנו נטפל, נהרוג בהם מחבלים ונשמיד.

הגרי נשאל אם יוכל להתייחס לכישלון המודיעיני על גילוי מנהרה כזאת רק אחרי כל כך הרבה שנים? מה הסבירות שיש עוד מנהרות בגודל הזה שאנחנו לא מודעים אליהן?

הוא השיב: הפרויקט הזה הוא חלק מפרויקט שחמאס מחזיק. אני חושב שיש כמה מוקדים כאלו, אנחנו מיפינו שלושה מוקדים ואני אחשוף, זה מוקד אחד. אנחנו נחשוף בעתיד את המוקדים הנוספים שאנחנו מתכוונים לטפל ולהשמיד אותם, בסדר גודל כזה של עיר טרור. כשמטפלים בערי טרור מתחת לאדמה, מעבר להריגת מחבלים מעל האדמה, ונדרש למפות אותם, להילחם בהם להרוג בהם מחבלים בסוף להשמיד אותם באופן פרמננטי, לפחות את האזורים האסטרטגיים במנהרה זה לוקח זמן. בנוגע למנהרה הזאת – חמאס הכין אותה, הסתיר אותה, זה היה פרויקט דגל של מחמד סינוואר, חלקו אולי נתקף בעבר ושוקם, אני לא יכול עכשיו להתייחס לעניין הזה, הוא יתוחקר בתוך מה שנתחקר במלחמה ומה שקדם לה. אבל בשורה התחתונה – מדובר כפרויקט שהמתין כפרויקט דגל סגור, מוכן נצור.

“השתמשו בו גם במהלך המלחמה, מרגע שנגמרה ההתקפה השתמשו בפרויקט הזה, חשפנו אותו, גילינו בו, הרגנו בו מחבלים. נמשיך לחשוף, לגלות, להרוג מחבלים ולהשמיד את התת-קרקע הזה, ובמיוחד תת-קרקע אסטרטגי מהסוג הזה. אני מבחין בין מנהרות מהסוג הזה – אנחנו אוחזים בתשתיות מהסוג הזה ומטפלים בהם. אני בכוונה לא מציין את המיקומים כדי שביטחון כוחותינו יתאפשר. נעדכן את הציבור.

הגרי דיבר גם על הכתובות שהשאירו החטופים שנורו למוות, ואמר: “פרסמנו הערב תמונות של מבנה שבו שהו 3 החטופים, 200 מטר ממקום האירוע. אנחנו לא יודעים להגיד כמה זמן שהו במבנה, בודקים מבנה נוסף שייתכן ששהו גם בו. ממשיכים לחקור את האירוע הזה ולהפיק לקחים. ליבנו ומחשבותינו עם המשפחות בשעתן הקשה מנשוא”.

20:10 – רויטרס: מקורות ביטחוניים מצריים אומרים שישראל וחמאס פתוחות להפסקת אש, אך נותרה אי-הסכמה לגבי הפרטים. הגורמים המצריים אמרו כי חמאס מתעקש לקבוע את רשימת החטופים שישוחררו באופן חד צדדי, ודורש מהכוחות הישראליים לסגת לקווים שנקבעו מראש. בעוד שישראל הסכימה שחמאס יקבע את רשימת החטופים, המקורות אמרו שהיא ביקשה לראות את הרשימה ולקבל לוח זמנים כדי לקבוע את מועד ומשך הפסקת האש. לדברי המקורות המצריים, ישראל מסרבת לסגת מדרישותיה.

19:30 – המועצה אזורית הגליל העליון פרסמה סקירה של האירועים הביטחוניים שהתרחשו היום:  9:35 – ירי נ”ט לכיוון סאסא. זוהתה פגיעה באודיטוריום של הקיבוץ. אין נפגעים בגוף; 10:30 – ירי נ”ט באזור הר אדיר שבגזרת סאסא, אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף; 14:25 – ירי נ”ט לכיוון מושב דוב”ב. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף; 15:27 – ירי נ”ט על מוצב צה”ל באזור אביבים. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף. 15:30 – ירי רקטות לגזרת מרגליות. זוהו נפילות בשטחים פתוחים. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף; 16:02 – ירי נ”ט על מוצב צה”ל באזור אביבים. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף; 16:22 – ירי מרגמות לכיוון מוצב צה”ל בהר דב. זוהו נפילות בשטחים פתוחים. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף.

18:50 – בכיר חמאס ח’ליל אל-חיה אמר לאל-ג’זירה כי “אנחנו מוכנים לעסקת חליפין כוללת – רק לאחר שתיפסק התוקפנות“. כלומר, המלחמה.

18:30 – חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו – ההרוג ה-109 מאז תחילת המלחמה. מאז שעות הבוקר קיבל ארגון הטרור אחריות על 10 פעולות שביצע נגד ישראל בגבול לבנון.

18:10 – הותר לפרסום כי סמ”ר בוריס דונבצקי הי”ד, בן 21 מקריית ביאליק, לוחם שריון בגדוד 46 שבעוצבת “עקבות הברזל” (401), נפל בקרב בצפון רצועת עזה. באותו הקרב נפצע קשה לוחם מילואים בגדוד 46.

17:41 – אזעקות הופעלו באזור לכיש ובחוף אשקלון.

17:17 – כלי טיס וטנק של צה”ל תקפו חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ”ט לעבר שטח ישראל במרחב לבנה. כמו כן, זוהו לפני זמן קצר שיגורים לעבר מספר מרחבים בגבול לבנון, צה”ל תקף את מקורות הירי.

16:55 – גבר בן 49  נפצע באורח קל-בינוני מדקירה בתחנת דלק סמוך ליישוב בית אריה שבדרום-מערב השומרון. המחבל נורה ונמלט לכיוון הכפר רנתיס. כוחות צה”ל פתחו בסריקות.

16:35 – המועצה האזורית אשכול הודיעה על הארכת פינוי תושביה עד סוף חודש ינואר. החזרה ליישובים תהיה מותנית במצב הביטחוני, בהשלמת מרכיבי הביטחון ובאפשרות להפעיל שירותים, כולל קיום פעילות חינוכית והכנת בית הספר העורפי. במקביל, המועצה האזורית שדות נגב הודיעה על הארכת שהיית התושבים בבתי מלון עד סוף פברואר.

15:55 –  שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בגזרת מטולה ושוחח עם לוחמי מילואים. “אנחנו מרכזים היום את המאמץ שלנו לגזרת הדרום”, אמר גלנט, “כולם מבינים שאפשר לעשות פה ‘גזור והדבק’, ומה שאנחנו עשים בעזה אפשר לעשות גם בביירות.

“אנחנו נחזיר את היישובים אל מקומם, ואנחנו נעשה את זה או דרך תהליך הסכמי, או בפעולה כוחנית, עם כל המשמעויות שלה. אם חיזבאללה רוצה לעלות מדרגה אחת, אנחנו נעלה חמש. אנחנו לא מייחלים לזה, אנחנו לא רוצים להגיע למצב מלחמתי. אנחנו רוצים להחזיר את השקט”.

15:50 – שרת החוץ של צרפת, קתרין קולונה, העלתה לטוויטר תמונות שלה מהביקור במחנה שורה וכתבה: “לא שתיקה ולא הכחשה: אלימות מינית זוועתית בוצעה על ידי המחבלים ב-7 באוקטובר. יש להכיר בה באופן עולמי, לגנות אותה בתקיפות ולהעניש בחומרה את המבצעים”.

15:30 – אזעקה במרגליות שבגבול לבנון, 6 נפילות אותרו במרחב

15:30 – הצי השישי של ארה”ב אישר: שלוש ספינות מלחמה אמריקניות נוספות נכנסו בשבוע האחרון לים התיכון.

14:55 – כאן חדשות: מתחקיר הירי בשלושת החטופים עולה כי  כוח צה”ל שנשלח לסרוק את הבית שעליו נרשמה הכתובת “הצילו”, זיהה במקום סימנים שמעידים כי שלושת החטופים – אלון שמריז, יותם חיים וסאמר אל-אלאלקה ז”ל אכן שהו במבנה. בנוסף לשלט, החטופים כתבו גם את המילים “שלושה חטופים”.

14:55 – טיל נ”ט מלבנון נפל במגרש ספורט בדוב”ב, לא היו נפגעים

14:35 –  מטוס ומסוק קרב של חיל האוויר תקפו מספר תשתיות טרור ומבנה צבאי של חיזבאללה. בנוסף, כטמ”ם תקף חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון וכלי טיס וטנק תקפו אמצעי לחימה ותצפית.

מוקדם יותר זוהה שיגור משטח לבנון לעבר מרחב הר דב וטנק צה”לי תקף את מקור הירי. כמו כן, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב ראש הנקרה. מהבוקר, חיזבאללה קיבל אחריות לחמש פעולות נגד ישראל בגבול לבנון.

13:45 –  דיווחים בעזה: בנו של בכיר הג’יהאד האיסלאמי דאוד שהאב, שמשמש כדובר של ארגון הטרור, נהרג בתקיפה בבית משפחתו, בצפון הרצועה

13:22 – שוטרי מחוז ירושלים הוזעקו אל שני מוקדים בהם אותרו שרידי רקטה מהמטח שנורה לעבר ירושלים ביום שישי האחרון. במקרה אחד – מדובר בשרידים שאותרו בחצר גן ילדים על ידי האחראית במקום, לפני שהילדים היו אמורים לצאת ולשחק בה. במקרה האחר, אותר שריד רקטה באתר עבודות פיתוח במרכז העיר.

13:05 – השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה לראש המל”ל הנגבי וביקש לקיים דיון על ההחלטה לפתוח את מעבר כרם שלום לכניסת משאיות סיוע הומניטרי לעזה. “ביומיים האחרונים התקבלו החלטות מהותיות, המהוות שינוי מדיניות של הקבינט, ללא כל דיון ובדרך של משאל טלפוני”, כתב השר. “חייבים לקבל החלטות אלה רק לאחר דיון מהותי בקבינט בו יוצגו לשרים כל הנתונים”.

12:55 – המשטרה חקרה את הפיצוץ שאירע אתמול באשקלון, שבמסגרתו נפצע גבר באורח קשה. מבדיקת המשטרה עולה כי מקור הפיצוץ הוא נפל של רקטה, שבו ככל הנראה נגע האזרח ויזם את הפיצוץ. המשטרה הדגישה: חל איסור מוחלט לגעת, להתקרב או להרים כל פריט רקטי או עצם בלתי-מזוהה.

12:49 –  צבע אדום בניר עוז ובנירים שבעוטף עזה

12:05 –  ה’בילד’:  משרד ההגנה הגרמני שוקל להציב את ספינת המלחמה Hessen בים האדום בחודש הבא – על רקע איום החות’ים:

11:45 – חיזבאללה קיבל אחריות לירי נ”ט לעבר סאסא – התקיפה השלישית שביצע היום

11:40 – ראש הממשלה בנימין נתניהו הקריא בפתח ישיבת הממשלה, ממכתב של עשרות משפחות נופלים שנשלח אליו. במכתב נכתב: “העם חזק ורוחו איתנה. האזרחים והחיילים הגיבורים נחושים להגיע לניצחון מוחלט. יש לכם מנדט להילחם, אין לכם מנדט לעצור באמצע. זאת צוואת הנופלים וזו חובתינו למען החיים'”.

נתניהו אמר: “אני מבקש להשיב למשפחות היקרות – צוואת הנופלים זה מה שמדריך אותנו. אנחנו נילחם עד הסוף. אנחנו נשיג את כל יעדינו – חיסול החמאס, שחרור כל חטופינו והבטחה שעזה לא תהפוך מחדש למוקד טרור והסתה נגד מדינת ישראל והתקפות נגד מדינת ישראל”.

את דבריו למשפחות סיים ראש הממשלה בהבטחה: “אנחנו נמשיך להילחם עד הסוף למען הנופלים ולמען הבטחת חיינו כאן בארץ ישראל”.

11:30 – כ-200 מטרות הותקפו ביממה האחרונה: לוחמי חטיבת הצנחנים ביצעו פשיטה על דירה מבצעית בסג’עייה, במהלכה נמצאו אמצעי לחימה, מטענים, קלאצ’ים, מטענים ורימונים. בנוסף, נמצא פיר התקפי שאורכו למעלה מ-15 מטר. לוחמי החטיבה הכווינו כלי טיס של חיל האוויר לתקיפת הפיר.

עוצבת הקומנדו וכלי טיס של חיל האוויר השמידו מחסן אמל״ח שנמצא בבית פעיל חמאס שהיווה נקודת התחמשות משמעותית לחוליות המחבלים באיזור. בנוסף, המכלול זיהה שבעה מחבלים חמושים במרחב חאן יונס, לאחר האיתור, כלי טיס מאוייש מרחוק חיסל את המחבלים.

לוחמי מילואים מחטיבה 646 פשטו על מבנה סמוך לבית ספר של אונר”א בו אותרו מכונות לייצור חלקי רקטות. כמו כן, בסמוך לבית הספר אותרו שלושה פירי מנהרות.

11:20 –  שר החוץ אלי כהן נפגש עם שרת החוץ של צרפת, קתרין קולונה, עם הגעתה לביקור בישראל. השרים שוחחו על המשך הלחימה בחמאס בעזה במטרה לחסל את החמאס ולשחרר את כל החטופים. בנוסף דנו השרים על המצב בדרום לבנון והתקפות החיזבאללה וההכרח לשנות את המציאות בה מחבלי החיזבאללה, ממשיכים לאיים על תושבי הצפון. זה ביקורה השני של שרת החוץ בישראל מאז טבח שמחת תורה.

השר אלי כהן: “רק יישום החלטת מועצת הביטחון 1701 והרחקת החיזבאללה מהגבול עם ישראל, תמנע מלחמה בלבנון. החיזבאללה, המשרת את ממשלת הטרור באיראן, מסכן את לבנון ואת האיזור כולו. ניתן לפתור את הסוגייה בצורה דיפלומטית או בפעולה צבאית”.

צילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ

11:20 – כוחות צה”ל תקפו תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, זוהו לפני זמן קצר מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב ערב אל עראמשה וסאסא. כוחות צה”ל תוקפים בארטילריה את מקורות הירי. כמו כן, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון שלא חצו לעבר שטח ישראל.

11:10 – מסתמן: ישראל תעביר את כספי המיסים לרשות הפלסטינית. ההסדר שאליו הגיעו נעשה בתיווכו של ארה”ב ואבו מאזן נענה להצעתו של היועץ לביטחון לאומי של ארה”ב, ג’ייק סאליבן. התנאי להעברת כספי המיסים: קבלת שמות מקבלי המשכורת ואי-העברת כספים לאנשי חמאס.

11:00 – לראשונה היום: אזעקה הופעלה בחולית ובסופה שבעוטף עזה.

10:35 – הסהר האדום הפלשתיני: מספר הפלשתינים שחוסלו בפעילות צה”ל לסיכול טרור במחנה נור א-שמס ליד טול כרם עלה ל-5.

10:31 – לפי דיווחים בלבנון, ישראל מפגיזה בדרום המדינה.

10:30 – ירי נ”ט בוצע לעבר הר אדיר.

10:10 – ענקית התעופה הגרמנית לופטהנזה תשוב לטוס לתל-אביב ב-8 בינואר, לאחר שהשעתה את פעילותה בצל המלחמה. חברת התעופה הגרמנית תחדש את פעילותה בישראל עם ארבע טיסות שבועיות מפרנקפורט, ושלוש טיסות שבועיות ממינכן. חברת-הבת אוסטריה איירליינס מתכננת שמונה טיסות שבועיות, בעוד סוויס תפעיל חמש טיסות שבועיות.

09:50 – טיל נ”ט נורה לעבר קיבוץ סאסא, לא ידוע על נפגעים אך נגרם נזק לאודיטריום של בית ספר בקיבוץ. בצה”ל השיבו באש ארטילרית.

משעות הבוקר חיזבאללה קיבל אחריות לשתי תקיפות במוצבי צה”ל, בגבול לבנון.

09:35 – שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין יבקר השבוע בישראל ובמפרץ הפרסי, וימשיך במאמצי ממשל ביידן ללחוץ על ישראל לסיים את המערכה הקרקעית והאווירית הגדולה ברצועת עזה ולעבור לשלב ממוקד יותר במלחמה. אוסטין צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט, ולדון איתם בהתקדמות שלבי הלחימה.

09:05 – מועצת הביטחון של האו”ם תדון באיום החות’ים על הביטחון הימי. הדיון יתקיים מחר בשעות הצהריים. הדיון נערך ביוזמת ארה”ב, בריטניה, צרפת, אלבניה, מלטה ויפן. האמריקנים מנסים, בתיאום עם בריטניה, לקדם קריאה של מועצת הביטחןן שתגנה את התקיפות ותקרא להפסקתן.

08:15 –  שרי החוץ של בריטניה וגרמניה, דייוויד קמרון ואנאלה ברבוק, קראו ל”הפסקת אש יציבה בעזה”. עם זאת, הם לא דרשו שהפסקת האש תיכנס לתוקף באופן מיידי. “עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי לסלול את הדרך להפסקת אש, שתוביל לשלום”, כתבו שרי החוץ במאמר משותף. “ככל שהפסקת האש תגיע מוקדם יותר – כך ייטב. יותר מדי אזרחים נהרגו”.

07:00 – כוחות צה”ל פעלו במהלך הלילה במחנה הפליטים נור א שמס שבעיר טול כרם. כלי טיס תקפו כמה פעמים חוליות מחבלים שירו והשליכו מטענים לעבר הכוחות. כמה מחבלים חוסלו ועוד נפצעו. בנוסף, צה”ל עצר כמה מבוקשים ואיתר אמצעי לחימה.

06:00 – דובר צה”ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה”ל שנפלו בקרבות ברצועת עזה.

שלו זלצמן ויוסף אבנר דורן הי”ד. צילום: באדיבות המשפחות

רס”ר במיל׳ יוסף אבנר דורן הי”ד, בן 26 מירושלים, לחם במסגרת יחידת הניוד המבצעי (הבלנ”ם), שירת כלוחם איסוף ייעודי בשייטת 13, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

רס”ל במיל׳ שלו זלצמן הי”ד, בן 24 מרמת ישי, לוחם בגדוד 6623, עוצבת “חוד החנית” (55), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

בנוסף, לוחם במילואים ביחידת הניוד המבצעי נפצע קשה אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. כמו כן, קצין ושלושה לוחמים במילואים בגדוד 6623 שבעוצבת “חוד החנית” נפצעו קשה אמש בקרב בדרום הרצועה.

04:20 – הרשויות באוטווה, בירת קנדה, הגישו כתב אישום נגד צעיר מקומי, בגין תכנון פעולות טרור נגד מטרות יהודיות. לפי הצהרת הרשויות הקנדיות, החשוד הואשם ב”סיוע לפעולות טרור על ידי העברת חומרי הדרכה הקשורים לחומרי נפץ, וכן הנחיה לאדם לבצע פעולות טרור נגד יהודים”. ראש ממשלת קנדה, ג’סטין טרודו, התריע לאחרונה מפני זינוק באנטישמיות במדינה.

01:35 – המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות על שתי מתקפות כטב”מים לעבר שני בסיסים אמריקנים בשדות הנפט אל-עומאר וקוניקו במזרח סוריה. בכך הגיע מספר התקיפות שביצעו המיליציות נגד צבא ארצות הברית מה-17 באוקטובר ל-100 לפחות.

01:15 – ארגון הבריאות העולמי העביר סיוע לבית החולים שיפא בעזה. בהצהרה רשמית של הארגון נמסר כי מטרת המשימה הייתה אספקת ציוד רפואי והערכת המצב בבית החולים שבצפון הרצועה. הצוותים שהשתתפו, ביניהם כאלו של משרד האו”ם לתיאום עניינים הומניטריים, העבירו בין היתר תרופות, ציוד אורתופדי וחומרי הרדמה לבית החולים.

01:15 –  לפי דיווח בגארדיאן, הרשת הקטרית אל-ג׳זירה הורתה לצוות המשפטי שלה להפנות את הרג העיתונאי שלה סאמר אבו-דקה, לבית הדין הפלילי הבין-לאומי.

לטענת הרשת, אבו-דקה היה צלם אל-ג׳זירה, שנהרג ביום שישי מתקיפת כטב”ם ישראלי ליד בית ספר בח׳אן יונס שבדרום רצועת עזה. לדבריהם, הצוותים הרפואיים לא הצליחו להגיע לטפל בו בגלל התקיפה.

01:05 –  מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר לפני נסיעתו לישראל: “אני נוסע לישראל, בחריין וקטאר כדי להדגיש את המחויבות של ארה”ב לחיזוק הביטחון והיציבות באזור, ולעבוד עם שותפים ובעלות ברית לקידום יכולות הגנה”.

00:30 – דיווח לבנוני: צה”ל תוקף ליד הכפר מיס ג’בל בדרום לבנון.

00:01 –  מייה שם ספדה באינסטגרם  לחברה אליה טולדנו הי”ד שנחטף מהמסיבה ברעים ונרצח בעזה: “אתה היית התקווה שלי בשבי כי ראיתי שלקחו אותך גם. כמה חיכיתי והתפללתי שנצא משם ביחד, כמה קיוויתי שיהיה סוף טוב לסיוט הזה. אני כותבת ולא מאמינה שזו המציאות – אתה כבר לא פה. מלאך שלי. החבר הכי טוב שלי. כל העולם שלי. תשמור עלינו מלמעלה”.

00:01 –  קבינט המלחמה מכונס הלילה.

00:01 – הטלגרף הבריטי: גורמים בבית הלבן חוששים שיו”ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן לא יוכל להנהיג את עזה לאחר המלחמה. הגורמים אינם אומרים במפורש שאבו מאזן לא יכול להישאר בתפקידו, אולם הם סימנו שמאחורי הקלעים ארה”ב מתמודדת עם “המציאות הביולוגית” של המצב.

ד”ר מייקל רובין, פקיד לשעבר בפנטגון, אמר לטלגרף: “אם המטרה שלך היא יציבות וביטחון, זה תמיד רעיון רע להמר על מעשן שרשרת בן 88”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות