לוחם מילואים נהרג מכטב”ם נפץ בגבול לבנון, 2 נפצעו קשה וקל

חמאס מודיע כי לא יתחיל בשום מו"מ בלי הפסקת אש מוחלטת • דובר צה"ל: 14 הכטב"מים שארה"ב יירטה בים האדום - היו בדרך לישראל • רס"ב במיל' יחזקאל עזריה הי"ד נהרג מפגיעת כטב"ם נפץ ששוגר מלבנון • גלנט באיום לחות'ים: מוכנים לפעולה - ונמצא את העיתוי • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ד' טבת התשפ"ד / 16.12.2023 19:48

היום ה-71 למלחמה:  משפחתה של ענבר היימן הי”ד עודכנה כי היא נרצחה בשבי חמאס. בצפון נורו מטחים של רקטות וטילי נ”ט. ראש הממשלה נתניהו יקיים הערב ב-21:00 מסיבת עיתונאים.

עדכונים שוטפים: 

23:10 – חמאס בהודעה רשמית: מדגישים את סירובנו לפתוח במשא ומתן ל”חילופי אסירים” כל עוד לא תיעצר התוקפנות נגד עמנו “באופן סופי”. עוד נכתב כי חמאס הודיע על עמדה זו לכל המתווכים.

22:15 – אחרי תשע שעות ללא ירי לעוטף, אזעקה הופעלה במפלסים.

22:00 – אתר WARZONE האמריקני: בביקורו בשבוע הבא, שר ההגנה של ארה”ב, לויד אוסטין, יכריז על מבצע ‘שומר השגשוג’. מדובר במאמץ בינלאומי להתמודד עם האיומים של החות’ים.

21:55 – שר הביטחון יואב גלנט במסר על איום החות’ים: מוכנים לפעולה – ונמצא את העיתוי.

20:18 –  צה”ל יירט טיל קרקע-אוויר ששוגר לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר בשטח לבנון. הכלי לא נפגע והמשיך במשימתו והטיל לא חצה לשטח ישראל.

20:25 – דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת: “פרסמנו את התחקיר על הירי בחטופים, מסקנותיו הועברו מיד לכוחות הלוחמים בכלל רצועת עזה. הם הוצגו למשפחותיהם של שלושת החטופים שנהרגו, נמשיך לתחקר את האירוע עד תום. החטופים ניסו לעשות כל שביכולתם כדי שנציל אותם. אנחנו בעיצומה של מלחמה שמזמנת לנו סיטואציות מורכבות שטרם התמודדנו עימן.

“לא היה לנו מודיעין על תרחיש שבו חטופים נמלטו, ננטשו או ברחו. בוודאי אם היה מודיעין כלל הגזרה הייתה מקבלת עדכון כזה וכלל הכוחות היו נערכים בהתאם”.

על האיום החות’י הוסיף: “הצי החמישי של סנטקום בים האדום יירט 14 כט”במים ששוגרו מאזור בשליטת החות’ים, בדרכם לישראל. זהו חלק שיתוף פעולה עם האמריקנים”.

19:40 בני גנץ ויואב גלנט ישתתפו במסיבת העיתונאים הערב של ראש הממשלה נתניהו ב-21:00.

19:15 –  רס״ב במילואים יחזקאל עזריה הי”ד, בן 53 מפתח תקווה, לוחם שריון בגדוד 129 של חטיבה 8, נפל בפעילות מבצעית במרחב מרגליות בגבול הצפון. עזריה נהרג מפגיעת כטב”ם נפץ ששוגר מלבנון.

שני לוחמי מילואים בגדס״ר 6609 של חטיבת אלכסנדרוני נפצעו באורח קשה וקל, באותה תקרית בה נהרג עזריה.

קצין שריון מגדוד 7016 בחטיבת קרייתי נפצע קשה, בקרב בדרום רצועת עזה.

18:58 – הרמטכ”ל בפיקוד הדרום על הירי בשוגג בחטופים: “צה”ל, ואני כמפקדו, אחראיים על מה שקרה, ונעשה הכל בכדי למנוע הישנותם של מקרים כאלה בהמשך הלחימה. הירי בחטופים בוצע בניגוד להוראות הפתיחה באש. אסור לירות על מי שמרים דגל לבן ומבקש להיכנע. אך הירי הזה בוצע במהלך לחימה ובתנאי לחץ”

18:55 – הופעלה מערכת הגנה אווירית באזור הכנרת: יורט כטב”ם ישראלי.

18:45 – נשיא המדינה יצחק הרצוג: “האירוע הטראגי בו נהרגו יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז מותיר אותנו הלומי כאב וצער. כולנו מחבקים בשעה הזאת את המשפחות שעולמן חרב עליהן, ואבלים איתן ביגונן שאין לו סוף. אני מבקש לחזק ולחבק את חיילינו שנלחמים בשדה קרב מורכב ביותר. אנחנו סומכים עליכם, אנחנו בוטחים בכם, אנחנו מצדיעים לכם”.

17:25 – חיזבאללה הודיע עד כה על שש תקיפות לאורך גבול הצפון החל משעות הבוקר (שחר קליימן).

18:00 –  שני מנהיגי חמאס לסוכנות הידיעות AWP: דחינו הצעה של ישראל להפסקת אש זמנית ושחרור חטופים ואסירים – על בסיס ההסכם הקודם. הודענו למתווכים על התנאים שלנו לחידוש המשא ומתן – הפסקת אש כוללת והדדית.

17:20 – פיקוד המרכז של ארה”ב עדכן כי משעות הבוקר יורטו מעל הים האדום 14 כלים בלתי מאוישים ששוגרו מתימן, מאזורים בשליטת החות’ים. עוד ציינו כי לא נגרם נזק לכלי שיט במרחב. במקביל, הודיעה חברת הסחר הימי CMA CGM, השלישית בגודלה בעולם, על הפסקת השיט בים האדום.

17:20 – ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור הערב הצהרה לתקשורת בקריה בתל אביב.

17:20 –  לפי דובר צה”ל, מטוסי חיל האוויר תקפו היום שורת מטרות בהן עמדות שיגור, מבנים צבאיים ותשתיות טרור. בנוסף, צה”ל תקף בשטח לבנון בתגובה על כמה שיגורים שנורו לעבר ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות