בובות השמיעו קול בכי ומילים בעברית: מארב ממולכד נחשף

כוחות צה"ל נתקלו סמוך לג'באליה בסמטה ממולכדת ובה בובות בצורת ילדים שהיו מחוברות לרמקולים שהשמיעו קולות בכי • צה"ל חשף מארב של חמאס שנועד למשוך את הכוחות למנהרה
חיים טוויל
ג' טבת התשפ"ד / 15.12.2023 14:10

כוח של צוות הקרב החטיבתי 261 חשף מארב של  חמאס שכלל מרחב ממולכד בתוך סמטה – ובו בובות בצורת ילדים המחוברות לרמקולים ומשמיעות קולות בכי.

“בתוך הסמטה הממולכדת השמיעו באמצעות רמקולים קולות בעברית, כדי שנחשוב שיש פה חטופים”, סיפר סגן אלוף (מיל’) ישראל מפקד גדוד אלון 8117.

במסגרת סריקות שביצעו לוחמי מילואים הם חשפו מארב שכלל ניסיון למשוך את הכוחות לתוך פיר מנהרה.

סגן אלוף (מיל’) ישראל: “אנחנו נמצאים ליד ג’באליה, מאחורינו בית לאהיה. זה מרחב שהיום בבוקר הפלוגה המסייעת של גדוד אלון 8117 הגיעה לכאן. הם כבשו את המקום ופירקו את המארב.

“בקצה של הסמטה היה תצפיתן. מאחורה היו שני מחבלים חמושים. הכוח הותקל על גבי הציר על ידי מטען ותצפיתן שמזהה את האירוע. הכוח נכנס לסמטה ובכל פינה היה מטען מוסלק בתוך שקים. המחלקה הסתערה על האיתורים בסוף הסמטה ומצאה בובות של ילדים, תיקי ילדים ותיקי בית ספר שהמטרה שלהם זה למשוך אותנו. בין המטענים יש רמקול. ברמקול הם משמיעים שירי ילדים.

“הם משמיעים לפעמים קולות בעברית כדי שאנחנו נחשוב שיש פה שבויים ונעדרים, למשוך אותנו לתוך זירת המטענים – אומר הקצין ומצביע על המטענים שנמצאו. “יש פה אמצעי חבלה שהם הכינו לנו, יש פה נשקים ותחמושת, מטענים שמוסלקים בתוך שקים של אונר”א והמון מדים והמון ציוד”.

המרחב הממולכד הוביל למערכת מנהרות שעוברת בין מבנים אזרחיים, ביניהם בית ספר, מרפאה וכן מסגד.

במרכז המסגד נמצא חמ”ל ששימש את חמאס והיה מרושת במצלמות שתצפתו על כוחותינו וחוברו לתשתיות החשמל של המרפאה. בנוסף, במרחב אותרו עמדות נ”ט ותצפית וכן זירת מטענים רחבה שנועדה לפגוע בלוחמי צה”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות