החיילים החטופים ניק בייזר ורון שרמן הי”ד שנרצחו בשבי – חולצו מעזה

גופתיהם של החטופים רב"ט ניק בייזר וסמל רון שרמן הי"ד חולצו על ידי צה"ל מעזה • שני החיילים תועדו נחטפים בעודם בחיים ממעבר ארז • הוריו של רון הסתמסו איתו עד קבלת הודעתו האחרונה, בה כתב: 'אימא, אני אוהב אותך. זהו זה. הם פה. זה נגמר'
חרדים 10
ג' טבת התשפ"ד / 15.12.2023 11:14

גופותיהם של טוראי ניק בייזר הי”ד ורב”ט רון שרמן הי”ד, שנחטפו בשמחת תורה על ידי חמאס, חולצו על ידי כוח צה”ל משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל בפעילות של לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, הודיעו היום (שישי) נציגי צה”ל למשפחותיהם, על כך שגופותיהם חולצו.

השניים צולמו יחד בשבי חמאס לאחר החטיפה בעודם בחיים.

רב”ט ניק בייזר הי”ד, בן 19 מבאר שבע, היה נהג בבסיס מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ”ש) הסמוך למחסום ארז. כשמתקפת הטרור בשמחת תורה התחילה, הוא נחטף לעזה בידי מחבלי החמאס.

אימו קטיה סיפרה לחדשות 12: “התעוררנו בבוקר למשמע התראות ‘צבע אדום’ בסביבת הבסיס של הבן שמשרת ליד מחסום ארז, וישר התקשרתי אליו לשאול מה קורה והוא אמר לי ‘אימא – יש מתקפה מאוד חזקה’.

ניק לא היה במשמרת אלא במגורים בבסיס, ומיד אחרי השיחה הוא רץ עם החברים שלו למיגונית בפיג’מות: “שאלתי אותו – הספקתם להתארגן? והוא אמר לי ‘כל הזמן יורים טילים’. סביב השעה 7:00 ראיתי בחדשות שיש חשד לחדירת מחבלים, הבת שלי עוד הספיקה לתפוס אותו, כשברקע אנחנו שומעים את הכריזה ‘חדירה לבסיס, חדירה לבסיס’. מיד לאחר מכן, השיחה התנתקה, ומאותו רגע הטלפון של ניק לא היה זמין”.

כמה שעות לאחר מכן קיבלו בני המשפחה אות חיים מבנם: “בשעה 12:30 חבר של ניק העביר לנו סרטון שצילמו המחבלים והופץ בטלגרם, שם ראיתי שהבן שלי נחטף יחד עם עוד שני חיילים מהבסיס שלו”.

בשעות הערב כבר יצרו קשר עם המשפחה גורמי הביטחון, ועדכנו שניק מוחזק בידי המחבלים בעזה.

סמל רון שרמן הי”ד,  בן 19 מלהבים, שירת כאחראי על כניסת הסחורות לעזה, ובעת חדירת המחבלים לבסיס הוא ישן בחדרו. “הוציאו אותו עם בגדים אזרחיים. ממש הוציאו אותו מהמיטה”, סיפרה אימו מעיין לחדשות 12. “הוא התקשר אליי בשעה 06:30 בבוקר. שלח וואטסאפ ואמר שיש מתקפת טילים חזקה מאוד על הבסיס. זה כבר קרה בעבר, אז לא הופתענו. בהתחלה אפילו לא נלחצתי. בהמשך ההודעות הפכו ל’אימא, יש מחבלים בבסיס’.

“הייתי איתו בוואטסאפ עד הרגע האחרון. הוא כתב לי ‘אימא, אני אוהב אותך. זהו זה. הם פה. זה נגמר’. בשנייה שסיימנו את השיחה הייתי בטוחה שהוא נהרג. אני לא מאחלת את זה לאף אחד”. בהמשך סיפרה מעיין על הרגע שבו הבינה שבנה חי: “לא קיבלתי שום הודעה מאף אחד. רק אחרי 4-5 שעות ראו אותו חי על בגדים אזרחיים”.

אביו, ד”ר אלכס שרמן, נאבק להחזיר את בנו, שמחזיק גם באזרחות ארגנטינאית. האב התראיין בכלי תקשורת בספרד ואף ביקש מליונל מסי להעלות את המודעות לחטיפת בנו החייל. בנוסף שוחח עם נשיא ארגנטינה, שהבטיח שיעזור.

האב  התראיין לפני כשבוע לרשת ב’ וסיפר על התמיכה שהוא ואשתו מקבלים: “מדהים כמה שהעם מתייצב מאחורינו”.

הלוויתו תיערך היום בשעות הצהריים בלהבים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות