“לנצח נזכור את החיוך”: צה”ל חילץ את גופת החטוף אליה טולדנו הי”ד

צה"ל חילץ מרצועת עזה את גופתו של אליה טולדנו הי"ד, בן 28, שנחטף בשמחת תורה מהמסיבה ברעים • בצעירותו למד בתלמוד תורה בבני ברק • חברו לספסל הלימודים מיכאל שמש: "כל כך רצינו שאליה יחזור. שיקרה נס" • יובא לקבורה בבית העלמין 'לחיים' באלעד
חרדים 10
ג' טבת התשפ"ד / 15.12.2023 10:51

גופתו של החטוף אליה טולדנו הי”ד, בן 28 מתל אביב, שנחטף לעזה ב-7 מאוקטובר מהמסיבה ברעים,  חולצה על ידי כוח צה”ל משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל.

זאת בפעילות של לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו נציגי צה”ל, משטרה ומטה החטופים והנעדרים של משרד ראש הממשלה, למשפחתו של אליה טולדנו ז”ל, שנחטף בשבת שמחת תורה ע”י ארגון הטרור חמאס, על כך שגופתו חולצה והוחזרה לשטח מדינת ישראל.

“המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה. אנו פועלים יחד עם גופי הביטחון, בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה”, נמסר מצה”ל.

בצעירותו למד אליה הי”ד, בתלמוד תורה בבני ברק. הכתב הפוליטי של תאגיד השידור הציבורי ‘כאן’ מיכאל שמש, סיפר בימים האחרונים כי אליה היה חברו לספסל הלימודים בתלמוד תורה.

הבוקר הוא ספד לו: “בשורה מרה וכואבת מאוד על חבר מהילדות שנרצח. איך אפשר לרצוח בחור צעיר שרק רצה לשמוח ולרקוד? איך אפשר לרצוח אדם שהיה בשבי והיה חטוף על לא עוול בכפו? למה אליה חזר בשקית?

“כל כך רצינו שאליה יחזור. שיקרה נס. שיקרה משהו טוב. נוח על משכבך בשלום אליה טולדנו. לנצח נזכור את החיוך המתוק ואת טוב הלב שלך. לא נשכח את הטבח שעשו בך ובחבריך”.

דניאל, אחיו, אמר: “החיוך של כולנו כבה היום לתמיד. אחי הקטן אליה היה גבר שכולו שמחה, סמל לחברות אמת ולנתינה אין סופית. לדמיין שלא אראה שוב את החיוך המתוק שלו גורם לי לא לרצות לחייך לעולם בלעדיו. הוא נלקח היום מכולנו, כוכב אמיתי שבלעדיו השמיים לא שלמים”.

הלוויתו של אליה הי”ד תתקיים היום בשעה 12:00 בבית העלמין ‘לחיים’ באלעד.

ממטה המשפחות נמסר: לבקשת המשפחה: התקשורת מתבקשת שלא לסקר את הלוויה, וכמו כן לכבד את פרטיותם ולא לפנות לבני המשפחה עד לאחר הלוויה.

אוטובוס יצא מבני ברק בשעה 11:20 מרחוב חזון איש 64.  יושבים שבעה מיום ראשון בבית הוריו ברחוב חזון איש 64 בבני ברק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות