לוחמים שכרזו ‘שמע ישראל’ במסגד הודחו • כתב צבאי: מביש ומקומם

שני הלוחמים מגדוד המילואים 941 של נצח יהודה שכרזו 'שמע ישראל' במסגד בג'נין הודחו ממילואים • בן גביר תקף: "זו החלטה מבישה, שפוגעת במורל של לוחמינו" • כתב צבאי: "הרמטכ״ל הלוי מאבד את זה"
חרדים 10
ג' טבת התשפ"ד / 15.12.2023 02:44

שני הלוחמים שכרזו ‘שמע ישראל’ במסגד בג’נין הודחו הערב (חמישי) ממילואים.

מדובר בלוחמי גדוד המילואים 941 של נצח יהודה שפועלים בגזרת ג’נין. בקרב הלוחמים נשמעה ביקורת על התנהלות דובר צה”ל שהוציא הודעת גינוי וכן על העדכון כי הלוחמים יושעו מפעילות – זאת בזמן שהם היו באמצע הלחימה.

הפרשן הפוליטי עמית סגל דיווח, כי חבריהם בגדוד של הלוחמים שהודחו התארגנה יוזמה לעזיבת המילואים, במקרה שתהיה הדחה בגלל הכריזה במואזין. לדבריהם, מדובר במסגד שהיווה בסיס טרור.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף בחריפות את השר יואב גלנט: “יש להצר על כך ששר הביטחון מכניס פוליטיקה לצה”ל, ובשביל לקרוץ לחבריו ב’אחים לנשק’ – הוא מביא את צה”ל להחלטה מבישה להדיח לוחמים גיבורים שסיכנו את חייהם למעננו בפעילות בג’נין. זו החלטה מבישה, שפוגעת במורל של לוחמינו, ומרפה את ידיהם”.

הכתב הצבאי של ערוץ 14, הלל ביטון רוזן, כתב: “הרמטכ״ל הלוי מאבד את זה. ההחלטה להדיח לוחמי מילואים שסיכנו את חייהם חודשיים, שהשאירו משפחות וילדים למען המולדת, רק כי השתמשו בכריזה של מסגד שממנו יצאו פעולות טרור נגד כוחותינו – מבישה ומקוממת”.

את הגולשת הגיבה: “כשיהודים נכנסים למסגד וקוראים שמע ישראל – 2 חיילים מודחים. כשערבים נכנסים לבית כנסת וקוראים אללה וואכבר – יהודים נרצחים. וזה רבותיי למה הניצחון עוד רחוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות