2 לוחמים נפלו בקרבות • חולצו גופות שני חיילים ואזרח שנחטפו

 רס"ל במיל' שי אוריאל פיזם הי"ד • כוחות צה"ל חילצו גם את גופתו של החטוף אליה טולדנו הי"ד • חולצה גופת החטוף אליה טולדנו הי"ד • סמל עוז שמואל ארדי הי"ד נפל, 4 נפצעו קשה • הושמדה מפקדת הטרור של חמאס בסג'עייה • בכיר בבית הלבן: 'ימיו של סינוואר ספורים' • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ג' טבת התשפ"ד / 15.12.2023 01:52

היום ה-70 למלחמה:   צה”ל הדיח את הלוחמים שכרזו במסגד בג’נין. בן גביר תקף: “שר הביטחון מכניס פוליטיקה לצה”ל”. בדרום הרצועה נמשכים הקרבות באזור חאן יונס ורפיח.

עידכונים שוטפים:

14:13 – בעקבות הפעלת ההתרעות – זוהו מספר שיגורים מלבנון שנפלו בשטחים פתוחים.

14:05 –  התרעה ראשונה שנשמעה היום בישראל: במרחב הכפר ערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. ההתרעה מגיעה קרוב ל-24 שעות לאחר שאתמול בצוהריים נשמעה אזעקה באזור קיבוץ יפתח.

13:15 – יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תוקף את הצבעת הקבינט המדיני  לפתוח את מעבר כרם שלום. “ההצבעה המבישה לפתוח את מעבר כרם שלום להכנסת ‘סיוע הומניטרי’ לרצועת עזה, היא פשיטת רגל מוסרית, מדינית וביטחונית. אותו המעבר בו מפלצות האדם מחמאס טבחו באזרחים ישראלים, ודרכו במשך שנים הועברו סחורות ומוצרים חיוניים לשטח הרצועה.

“פתיחת המעבר זה בדיוק כמו העברת כסף קטארי במזומן ליחיא סינוואר ושאר מפלצות האדם של חמאס – זה המשך למדיניות הכניעה לטרור והמשך הסכמי אוסלו. אני קורא לשרי הממשלה להצביע נגד ההצבעה המבישה”.

12:43 – כלי טיס של חיל האוויר תקף והשמיד מטרת טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, לפני זמן קצר כלי טיס של חיל האוויר תקף מחבל שפעל בשטח לבנון סמוך למרחב זרעית.

כמו כן, במהלך הבוקר כוחות צה”ל תקפו שני מחבלים חמושים שפעלו בשטח לבנון, סמוך למרחב יארון.

12:30 – מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס מאוישים מרחוק של חיל האוויר, בהובלת אמ”ן ופיקוד הדרום השמידו השבוע אתרים צבאיים, עמדות שמירה, עמדות תצפית, מחסני אמצעי לחימה וחדרי פיקוד ושליטה של מנגנוני הביטחון הכללי של חמאס הממוקמים במרחב גבול רצועת עזה ומצרים.

האתרים שהותקפו במרחב רפיח, בהם פעלו מחבלי חמאס, סייעו למאמצי ההברחות שהוביל ארגון הטרור חמאס וכללו אמצעי הלחימה שמסכנים את חיילי צה”ל הפועלים ברצועה ואת אזרחי ישראל.

12:30 –  משאל טלפוני בין שרי הקבינט המדיני-ביטחוני לאישור, בידוק והעברת סיוע הומניטרי דרך מעבר כרם שלום.

11:55 –  רס”ל (במיל’) שי אוריאל פיזם הי”ד, בן 23 מקיבוץ עין הנצי”ב, שנפל בקרב בעזה. פיזם ז”ל היה מפקד טנק בגדוד 9 בעוצבת עקבות הברזל (401), ונפל בקרב בדרום הרצועה.

הלוויותו תיערך במוצאי שבת בשעה 21:30 בבית העלמין האזרחי בקיבוץ עין הנצי”ב.

שי אוריאל פיזם הי”ד. צילום: באדיבות המשפחה

09:50 – סוכנות הידיעות AP: אש התלקחה על ספינה הנושאת את דגל ליבריה בעקבות פגיעת טיל או כטב”ם ששוגר על ידי החות’ים בתימן. על פי הדיווח, מדובר בספינה Al-Jasrah בבעלותה של החברה הגרמנית Hapag Lloyd, שלפי שעה סירבה להגיב. מרכז הסחר הבריטי (UKMTO) עדכן כי התקרית התרחשה כ-60 מיילים ימיים מנמל חודידה במערב תימן, ולא דווח על נפגעים.

בתקרית אחרת דווח כי סירה עם כעשרה בני אדם, ככל הנראה מכוחות הצי של החות’ים, קראה לספינה בדרום ים סוף לשנות את נתיב השיט שלה לכיוון תימן.

09:45 –חולצו גופותיהם של החיילים החטופים רב”ט ניק בייזר וסמל רון שרמן הי”ד. פעילות החילוץ בוצעה על ידי לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162.

ניק ורון נחטפו בבוקר 7 באוקטובר, ומשפחותיהם עודכנו על דבר מותם בתום הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים. ניק, בן 19 מבאר שבע, נחטף בעת שירותו כנהג במת”ק עזה, ורון, בן 19 מלהבים, נחטף בעת שירותו כמש”ק תיאום וקישור במת”ק עזה.

הלווייתו של שרמן הי”ד תיערך היום בבית העלמין ביישוב בשעה 13:00.

09:20 – צוות הקרב החטיבתי 188 השתלט והשמיד את מפקד גדוד סג’עייה של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, צוותי הקרב של עוצבת הקומנדו וחטיבה 7 פשטו על תשתיות טרור וחיסלו מחבלים בלב העיר ח’אן יונס.

במהלך הפעילות של צק”ח 188 בסג’עייה השמידו הלוחמים פיר מנהרה שהיה בו מחבל שניסה להשליך מטען על הכוחות. המתחם הושמד על ידי כלי טיס של חיל האוויר, ולוחמי גדוד האיסוף 414 ביצעו שימוש ברחפן מסוג “מעוז”, במסגרתו חשפו ותקפו חוליית מחבלים במרחב.

צוותי הקרב של עוצבת הקומנדו וחטיבה 7 השמידו מחסן אמצעי לחימה באמצעות “עוקץ פלדה” (פצצת מרגמה מונחית). הלוחמים איתרו פיר מנהרה ובתוכו אופנועים ששימשו את מחבלי החמאס במתקפת הטרור של 7 באוקטובר. בנוסף, מטוס קרב תקף בניין ששימש כמקום מסתור למחבלים וכלי טיס חיסל שלושה מחבלים שניסו לפגוע בכוחותינו.

09:10 – קרבות קשים בדרום רצועת עזה באזור העיר ח’אן יונס. במקביל, הלחימה נמשכת גם באזור צפון רצועת עזה.

08:05 –  ג’ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה”ב המבקר בישראל, נפגש אתמול קרוב לשעתיים עם ראש המוסד דוד ברנע, בנוגע לאפשרות להתנעת עסקת חטופים. בכיר אמריקני: “ארצות הברית דנה כעת במספר יוזמות לחידוש עסקת שחרור החטופים”.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסר: “במוקד השיחות בין השניים דן ראש המוסד ברנע עם סאליבן אחר סוגיות רוחב אסטרטגיות, ובראשן האיום הנשקף מצד איראן בשלושה רבדים – גרעין, התעצמות אזורית ופעילות טרור. לצד אלו, נידונו גם העוצמה והחשיבות האזורית להמשך גיבוש ובניית קשרים חדשים במזרח התיכון ועל שיתוף הפעולה בין גופי הביטחון האמריקנים והישראלים במימוש האינטרסים המשותפים”.

06:20 – גופתו של החטוף אליה טולדנו הי”ד, בן 28, חולצה על ידי כוח צה”ל משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות נמסרה אתמול הודעה למשפחתו של טולדנו על כך שגופתו חולצה והוחזרה לשטח ישראל. צה”ל מסר כי הוא משתתף בצער המשפחה.

05:55 – סמל עוז שמואל ארדי הי”ד, בן 19 מקיבוץ חצור, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. עוז היה לוחם בגדוד ההנדסה 603, “עוצבת סער מגולן” (7).

בנוסף, ארבעה לוחמים שמצבם הוגדר קשה. לוחם מילואים בגדוד ההנדסה 710, עוצבת “ראם” (179) נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה. לוחם מילואים בגדוד 2855, עוצבת “חצי האש” (55), נפצע קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

קצין שיריון במילואים בגדוד 7029, עוצבת “ראם” (179), נפצע קשה בקרב בדרום רצועת עזה. קצין בגדוד 51 של חטיבת גולני נפצע קשה גם כן, בקרב בצפון רצועת עזה. בהודעת דובר צה”ל צוין כי הפצועים פונו לבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

03:30 –  ברקע הדיווחים על כוונותיה של ישראל להציף את מנהרות חמאס במי ים, בכיר חמאס בלבנון אמר י המנהרות נבנו כך שיוכלו להתמודד בהצלחה עם ניסיון להציף אותן במים. אוסמה חמדאן אמר: “המנהרות נבנו על ידי מהנדסים משכילים ומיומנים, שהביאו בחשבון כל התקפה אפשרית מצד הכיבוש, כולל הצפה במים. המנהרות הן חלק מהותי בהתנגדות, וכל מתקפה אפשרית הובאה בחשבון”.

02:22 – אתר החדשות אקסיוס: ארצות הברית צפויה להכריז ביום שישי כי כוח משימה רב-לאומי מיוחד יחל לפעול בים האדום כדי להרתיע את החות’ים התימנים מביצוע תקיפות נוספות. כך לפי שני גורמים ישראלים ואמריקנים.

01:20 –  החות’ים תקפו כלי שיט “בדרכו לישראל” – ופגעו בספינה סינית. גורם ביטחוני מסר כי אין שום קשר בין הספינה שעשתה את דרכה לאירופה ובין מדינת ישראל.

00:35 – בתדרוך לכתבים אמר גורם בכיר בבית הלבן: “אפשר להגיד שימיו של סינוואר ספורים”. הגורם הוסיף: “לסינוואר יש גם דם של אמריקנים על הידיים, ובשבי נמצאים גם חטופים אמריקנים. לא משנה כמה זמן זה ייקח, הצדק ייעשה”.

עוד אמר הבכיר בבית הלבן: “יש הרבה יוזמות ליום שאחרי. יש הסכמה שהעתיד של עזה צריך להיות מובל על ידי הפלסטינים, באופן שלא יאיים על ישראל”. עוד אמר כי “היה ברור מההתחלה שיהיה מבצע קרקעי רחב, שיהפוך למבצע בעצימות נמוכה יותר כדי שלראשי חמאס לא יהיה מפלט. מתי זה יקרה? לא אכנס לזה, זה לא תלוי בנו אלא בישראלים”. הוא הדגיש כי יש “לייצר את התנאים על מנת שלא יהיה שוב שבעה באוקטובר”.

הגורם גם שפך אור על המגעים לשחרור החטופים, וציין כי חמאס הפר את התחייבויותיו בנוגע לשחרור נשים מהשבי. לדבריו, חמאס שינה את הקריטריונים וטען כי נשים שנחטפו מהמסיבה הן חיילות – על אף שלא מדובר בחיילות.

צה”ל פיזר אתמול כרוזים ברצועת עזה בהם הבטיח פרס כספי של 400 אלף דולרים על מידע שיביא לאיתורו של יחיא סינוואר ו-300 אלף דולר עבור סיוע באיתור אחיו מחמוד.

00:15 –  השר לביטחון לאומי בן גביר תוקף את שר הביטחון גלנט, לאחר שצה”ל הורה להרחיק מפעילות מבצעית לוחמי מילואים שהשתמשו במערכת כריזה של מסגד בג’נין כדי להשמיע שירי חנוכה.

בן גביר אמר הלילה: “יש להצר על כך ששר הביטחון מכניס פוליטיקה לצה”ל, ובשביל לקרוץ לחבריו באחים לנשק – הוא מביא את צה”ל להחלטה מבישה להדיח לוחמים גיבורים שסיכנו את חייהם למעננו בפעילות בג’נין. זו החלטה מבישה, שפוגעת במורל של לוחמינו, ומרפה את ידיהם”.

מוקדם יותר הודיעו בצה”ל על הרחקת הלוחמים מפעילות מבצעית וקבעו כי “התנהגות הלוחמים חמורה ועומדת בניגוד מוחלט לערכי צה”ל”.

00:01 – נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן נשאל אם הוא רוצה שישראל תצמצם את התקיפות בעזה עד סוף השנה, והשיב כי הוא רוצה שישראל תתמקד בהצלת חיי אזרחים. הוא הבהיר: “הם לא צריכים להפסיק לרדוף אחרי חמאס אלא להיות זהירים יותר“.

00:01 – הודחו ממילואים שני לוחמים שכרזו ‘שמע ישראל’ במסגד בג׳נין.

00:01 –  כאן חדשות: צה”ל ערך בתקופה האחרונה מספר ניסיונות שהוגדרו כמוצלחים  להצפה של מנהרות החמאס ברצועת עזה במי ים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות