המוסד: סוכל פיגוע נגד יהודים בדנמרק, שבעה מחבלי חמאס נעצרו

במוסד מאשרים כי סוכל פיגוע נגד יהודים בדנמרק • שבעה מחבלים המשוייכים לחמאס נעצרו על אדמת דנמרק והולנד • המדינה לא הודיעה על שינוי רמת הכוננות, אך הורתה על תגבור אזורים יהודיים בעיר
נתן פרל
ב' טבת התשפ"ד / 14.12.2023 16:58

משטרת קופנהגן ושירות המודיעין של דנמרק הודיעו היום (חמישי) כי עצרו מבוקשים ברחבי המדינה ובהולנד בחשד להיערכות לביצוע מתקפת טרור במדינה. החיפושים אחר חשודים נוספים נמשכים.

לפי ההודעה, החשודים שנעצרו הינם בעלי קשר לאנשים מחוץ למדינה, והם צפויים להיות מואשמים תחת סעיף טרור.

אירוע הדלקת נרות שתוכנן בבירה קופנהגן בוטל בעקבות האיום.

נכון לעכשיו, דנמרק לא הודיעה כי היא מתכוונת לשנות את רמת הכוננות נגד טרור במדינה – אך תגביר את מידת האבטחה במקומות ציבוריים, בעיקר בבירה קופנהגן וסביב אזורים יהודיים.

משרד ראש הממשלה מסר בשם שב”כ והמוסד: “בזכות חקירה מודיעינית מאומצת ומקיפה ביצעו היום גופי הביטחון והאכיפה בדנמרק מעצר של שבעה פעילי טרור שפעלו בשם חמאס, וסיכלו פיגוע שכוון להרג אזרחים חפים מפשע על אדמת אירופה.

“בשנים האחרונות, וביתר שאת לאחר המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, חמאס חותר להרחבת יכולותיו המבצעיות ברחבי העולם ובאירופה בפרט כדי לממש את שאיפותיו לפגוע ביעדים ישראליים, יהודיים ומערביים בכל מחיר.

אנו מחזקים את שותפינו בגופי המודיעין והביטחון בדנמרק על הסיכול המוצלח שהגיע לשיאו היום עם מימוש המעצרים והחשיפה הרחבה של תשתיות חמאס על אדמת אירופה, ורואים חשיבות רבה בקידום הליך משפטי למול המעורבים.

ארגון הטרור חמאס פועל ללא הבחנה ובכל דרך להרחבת פעילותו הקטלנית לאירופה, ובכך מהווה איום על ביטחון הפנים במדינות אלו. המוסד והשב”כ ימשיכו לפעול בשילוב כוחות ויכולות עם שותפיהם בארץ ובעולם על מנת להדוף את כוונותיו של חמאס ולחסל את יכולותיו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות