גיבוי מלא? חיילים שרו שירי חנוכה במואזין של מסגד בג’נין – והודחו

לוחמים שתעדו עצמם שרים שירי חנוכה וקוראים "שמע ישראל" במערכת הכריזה באחד מהמסגדים בעיר ג'נין הודחו משירות מבצעי בצה"ל: "התנהגות הלוחמים בסרטונים חמורה"
חיים טוויל
ב' טבת התשפ"ד / 14.12.2023 13:58

חיילי צה”ל שתעדו עצמם היום (חמישי) משתמשים ברמקול הכריזה של אחד מהמסגדים בעיר ג’נין, במהלך פעילות מבצעית, הודחו משירות מילואים מבצעי. כך דיווח  איתי בלומנטל ב’כאן חדשות’.

לוחמי המילואים, שתיעדו את עצמם קוראים “שמע ישראל” באמצעות מערכת הכריזה של המסגד, ושרים שירי חנוכה –  הודחו לאלתר, לאחר שהצילומים  חרכו את הרשתות החברתיות.

דובר צה”ל הגיב ל’כאן חדשות’: “הלוחמים הורחקו מפעילות מבצעית באופן מידי, לאחר קבלת הסרטונים ובדיקה ראשונית של האירוע על ידי המפקדים. התנהגות הלוחמים בסרטונים חמורה ועומדת בניגוד מוחלט לערכי צה”ל, החיילים יטופלו משמעתית בהתאם”.

גורם במערכת הביטחון אמר ל’כאן חדשות’: “חבל שפעולה עצמאית של כוח קטן לא רק שפוגעת בתדמית של צה”ל, היא גם מסיטה את הקשב מהישגי המבצע החשובים. הפעולה אינה משקפת כלל את הכוחות שפעלו באופן מקצועי ומדויק מול ארגוני הטרור במחנה הפליטים בג’נין”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב: “אין מקום לדין משמעתי נגד לוחמים שמוסרים נפשם למען עם ישראל בלב התופת בג’נין, וכל חטאם הוא אמירת שמע ישראל במקום שהפך לאחד ממוקדי הטרור המרכזיים נגד ישראל. צריך להעניק ללוחמים הנפלאים שלנו גיבוי מלא ולא להתעסק בדין משמעתי בעניינים שאינם אמורים להעסיק את צה”ל בודאי לא בזמן מלחמה”.

מנגד, מנסור עבאס צייץ:  “לא קל לנו כמוסלמים להתמודד עם תוצאות המלחמה הקשה והתמונות הכואבות מרצועת עזה, להוסיף לזה התגרות במימד יחסי דת האיסלאם ויהדות, שלאורך 1400 שנים ידעו לכבד אחת את השניה זה יותר מדי טיפשי וראוי לגינוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות