“מה שצריך נעשה”: שיחת הקשר האחרונה של סא”ל תומר גרינברג

בתיעוד מצמרר מהדקות האחרונות שלפני נפילתו, נשמע סא"ל תומר גרינברג הי"ד ברשת הקשר עם מפקדיו: "אני עם כל הגדוד שלי, רק תביאו משימות" • בפקודת ההתקפה שלו בתחילת הלחימה בסג'עייה: "אני חושב שאולי 9 שנים חלמתי על הרגע הזה. יוצאים לסגור חשבון עם חמאס"
חיים טוויל
ב' טבת התשפ"ד / 14.12.2023 12:17

צה”ל פרסם בצהריים (חמישי) קולות מרשת הקשר – שיחה בין מפקד גדוד 13, סגן-אלוף תומר גרינברג הי”ד ומפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה יאיר פלאי, במהלך אירוע ההתקלות בסג’עייה בו נהרג הקצין.

בהתקפה על הקסבה של סג’עייה נתקלו לוחמי צוות הקרב הגדודי במחבלים אשר ביצעו ירי לעבר הכוח מתוך מבנה שבתוכו תת קרקע.

מפקדי הגדודים ששהו במרחב קפצו מיד בהישמע הדיווח בקשר על מנת לחלץ את הכוח ששהה במבנה. המפקדים הסתערו והשיבו באש על מנת לחלץ לאחור את הנפגעים.

בנפלו תשעה מפקדים ולוחמים שהגיעו לסייע ולחלץ את הכוח שהיה בתוך המבנה.

גרינברג שוחח עם המח”ט בעת שקפץ לחלץ תחת אש את הלוחמים שנפגעו.

“חובר עם פלוגה בסמטה עבור”, אמר. מפקד החטיבה השיב: “שלוש קודקוד תמתין, קבל ממנו פקודות, תכין את הפלוגה שלך, תכין את הפינוי שלך”. באומץ שאפיין אותו ענה סא”ל גרינברג: “בכל מקרה אני מגיע לסמטה עם הפלוגה, פורץ רגלית ונכנס אליכם פנימה. אני עם כל הגדוד שלי, מה שצריך נעשה, לפנות, לכבוש יעדים, לבודד – רק תביאו משימות”.

צה”ל פרסם גם את פקודת ההתקפה שמסר גרינברג הי”ד ללוחמים בתחילת הלחימה בסג’עייה: “כמה זמן חלמתי להגיד את זה. אני חושב שאולי 9 שנים חלמתי על הרגע הזה. אנו יוצאים להתקפה על סג’עייה של חמאס בצפון הרצועה. הולכים לסגור חשבון של 9 שנים. אנו יוצאים להתקפה על סג’עייה. זאת הפעם החשובה ביותר. תעשו את זה כמו שצריך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות