בכיר חמאס באמירה חריגה בראיון: על הארגון להכיר במדינת ישראל

חבר הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק, בראיון ל'אל-מוניטור': "לישראלים מגיעות זכויות אך לא על חשבונם של אחרים" • כשנשאל על מתקפת הפתע של הארגון השיב: "חטיפת נשים וילדים הייתה טעות"
חרדים 10
ב' טבת התשפ"ד / 14.12.2023 11:25

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר כי ארגונו צריך להכיר בקיומה של ישראל – כחלק מניסיון לשים סוף לסכסוך הפנים-פלסטיני.

בריאיון לאתר החדשות  ‘אל-מוניטור’, טען אבו מרזוק: “יש לכבד את העמדה הפלסטינית הרשמית, אש”ף הכיר במדינת ישראל”. לדבריו, “לישראלים מגיעות זכויות אך לא על חשבונם של אחרים”.

במהלך הריאיון אבו מרזוק ציין כי הושגו “יעדים רבים” בפעולות של חמאס ב-7 באוקטובר. בין היתר, החזרת השיח הפלסטיני לסדר היום הבינלאומי. “כולם מדברים על מדינה פלסטינית”.

למרות שאבו מרזוק הגן בריאיון על הטבח של חמאס, הוא אמר: “חטיפת נשים וילדים הייתה טעות”. כשנשאל מדוע חמאס לא משחרר אותם מהשבי, השיב: “ישראל מפגיזה ללא הרף את עזה”.

לטענתו, “אזרחי עזה ופלגים פלסטינים אחרים” שפרצו את גדר הגבול – הם האשמים.

הוא דחה את העדויות על אלימות מינית מצד המחבלים: “שקרים בלבד”.

אבו מרזוק הוא אחד מבכירי הנהגת החוץ של חמאס. הוא סגנו של ראש הלשכה המדינית ח’אלד משעל. לפני כחודש וחצי הודה בריאיון כי המנהרות שבנה החמאס בעזה נועדו להגן על המחבלים מהתקיפות האוויריות של צה”ל – ולא על אזרחי הרצועה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות