הלוי בסג’עיה: ‘תמשיכו, שנוכל להחזיר התושבים לביטחון גדול’

8 לוחמים נפצעו קשה בעזה • מג"ד בא"ח גולני נפצע בינוני • גלנט לסאליבן: "לפרק את חמאס דרושים יותר מכמה חודשים" • 'מחירון' צה"ל למידע על ראשי חמאס: 400 אלף דולר עבור סינוואר • דנמרק: סוכל פיגוע נגד יהודיים • הרשויות בגרמניה: 4 חברי חמאס נעצרו • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ב' טבת התשפ"ד / 14.12.2023 02:16

היום ה-69 למלחמה: אתמול אחר הצהריים נקברו רבים מחללי האירוע הקשה בסג’עייה, בהם מפקד גדוד 13 של גולני, סא”ל תומר גרינברג הי”ד. בהיתקלות נפל גם אל”ם יצחק בן בשט הי”ד, בן 44, משדה יעקב, מפקד חפ”ק מח”ט גולני.

 עדכונים שוטפים:

19:30 –  הרמטכ”ל הרצי הלוי קיים היום הערכת מצב בשג’אעיה יחד עם מפקד אוגדה 36 ומפקד חטיבת גולני. בתום הערכת המצב שוחח עם לוחמים ואמר להם: “אני רוצה לדבר על פיקוד ומנהיגות ותראו, אני אומר לכם, אנחנו רואים את זה בהרבה מקומות אבל בחטיבת גולני זה מוביל וזה יפה, וזה ראוי, וזה מקצועי וזה ערכי”.

הוא ציין כי “את העיקרון הזה כאן מפקדים מימשו בצורה שהיא ראויה להערכה רבה מאוד, לא פחות מאשר באתוס הפיקודי של צה”ל, של חטיבת גולני בוודאי, גם של גדוד 53. הדרך הזו מנחל עוז לגדר, לקרני, עשיתי אותה הרבה מאוד פעמים. זה נראה אחרת”.

“תזכרו”, אמר הרמטכ”ל ללוחמים, “אתם נלחמים עכשיו, סג’עייה, זיתון, קרבות קשים, שטח צפוף. מאחורה – נחל עוז, כפר עזה, זה אזורים שחטפו התקפות מאוד מאוד קשות ואנחנו צריכים, כמו שאתם עושים, מאוד נחוש, מאוד מאוד יסודי כדי שאנחנו נוכל להחזיר את נחל עוז וכפר עזה לביטחון מאוד גדול”.

19:20 –  ראש הממשלה נתניהו וחברי הקבינט לניהול המלחמה נפגשו עם סאליבן בקריה בתל אביב. נתניהו והיועץ לביטחון לאומי הדגישו את מחויבותם להביא לשחרור כל החטופים בעזה, ובמהלך הפגישה דנו הצדדים בהמשך הלחימה והשגת המטרות המשותפות: חיסול חמאס, שחרור כל החטופים וסיום שלטון חמאס בעזה.

בנוסף, במהלך הדיון עסקו הנוכחים גם בסיוע ההומניטרי לעזה ובאיומים של חיזבאללה מצפון והחות’ים מדרום. נתניהו חזר ואמר כי ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני.

מהצד הישראלי השתתפו בדיון שר הביטחון יואב גלנט, השר בני גנץ, ח״כ אריה דרעי, ראש המל״ל צחי הנגבי, מזכיר הממשלה יוסי פוקס, הרמטכ״ל הרצי הלוי, המזכיר הצבאי של רה״מ אלוף אבי גיל, היועץ המדיני אופיר פלק ושגריר ישראל בארה״ב מייק הרצוג.

מהצד האמריקאי השתתפו, בין היתר, השליח המיוחד של נשיא ארה״ב למזרח התיכון ברט מקגורק, השליח המיוחד לעניינים הומניטריים דיוויד סאטרפילד וסגנית שגריר ארה״ב בישראל.

18:30 –  דובר צה”ל בערבית, אביחי אדרעי דיווח, כי במכוניתו של מושיר אל-מסרי, שנמצאה בבית לאהיא לפני כמה שבועות, נמצאו RPG, רובי קלצ’ניקוב ורקטות 105 מ”מ.  הגילוי מוכיח את מידת המעורבות של מנהיגים “פוליטיים” בולטים של חמאס בפעילות טרור צבאית.

18:25 –  מג״ד בא״ח גולני, סא״ל שחר ברקאי נפצע באורח בינוני בקרב בדרום רצועת עזה. שחר נכנס למלא את תפקידו של מג״ד 12 אשר נפצע בשטח הארץ בתחילת הלחימה וכעת יחזור לפקד על גדוד 12. המג״ד נפצע באירוע בו נפצעו חמישה לוחמים באורח קשה נוספים מפיצוץ מטען.

18:00 –  דובר צה”ל התיר לפרסום כי שמונה לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבות ברצועת עזה מול מחבלי חמאס.

ארבעה לוחמים מגדוד ההנדסה 603, חיל ההנדסה הקרבית ולוחם מגדוד 12, חטיבת גולני נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

כמו כן, שני לוחמים מיחידת מגלן (212), נפצעו באורח קשה בקרבות בדרום רצועת עזה. בנוסף, קצין בגדוד 82, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. כלל הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים, משפחותיהם עודכנו.

17:50 – חברות התקשורת הפלסטיניות, פאלטל וג’וואל, עדכנו כי שירותי האינטרנט מנותקים לחלוטין ברצועת עזה בעקבות התקיפות הממושכות.

17:35 – הרשויות בגרמניה: ארבעה חברי חמאס נעצרו. לפי תובע המדינה הגרמני שלושה חברי חמאס נעצרו בברלין, אחד נעצר בהולנד. לדבריו, החשודים תכננו להביא נשק לברלין ולבצע פיגוע באתרים יהודים. התובע הבהיר: “עלינו לעשות הכל כדי להבטיח שיהודים לא יחששו לשלומם בארצנו”.

17:05 – מקורות לאל-ערבי אל-ג’דיד הפרו-קטארי: כבר כמה ימים מתנהל שיח לעסקת חטופים חדשה בין ישראל לחמאס. לפי הדיווח, יש רצון והצעות ישראליות שמוצגות בפני המתווכים ומתנהלים מגעים כדי להשיב את צוותי המו”מ לדוחה.

לטענת המקורות, ישראל הדליפה את הידיעה על הצפת מנהרות חמאס כדי להפעיל לחץ על ארגון הטרור.

17:00 – דיווח באל-ג’זירה: החות’ים אילצו ספינת מכולות שהייתה בדרכה לישראל לשנות את נתיב השיט שלה והיא בדרכה לחופי תימן.

16:45 – מהבוקר: חיזבאללה קיבל אחריות לשלוש תקיפות נגד ישראל בגבול לבנון

16:35 – סוכל פיגוע בדנמרק, שבעה מחבלים נעצרו. הם פעלו בשם ארגון הטרור חמאס. בהודעה של המוסד ושירות הביטחון הכללי נאמר: “בזכות חקירה מודיעינית מאומצת ומקיפה ביצעו היום גופי האכיפה בדנמרק מעצר של 7 פעילי טרור”, הודיעו הארגונים, “גופי הביטחון סיכלו פיגוע שכוון להרג אזרחים חפים מפשע על אדמת אירופה”.

עוד נכתב בהודעה המשותפת: “ארגון הטרור חמאס פועל ללא הבחנה ובכל דרך להרחבת פעילותו הקטלנית לאירופה, ובכך מהווה איום על ביטחון הפנים במדינות אלו. המוסד והשב”כ ימשיכו לפעול בשילוב כוחות ויכולות עם שותפיהם בארץ ובעולם על מנת להדוף את כוונותיו של חמאס ולחסל את יכולותיו”.

16:05 – שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם היועץ לביטחון הלאומי של ארה”ב, ג’ייק סאליבן: “לפרק את חמאס דרושים יותר מכמה חודשים. אנחנו מעריכים את המחויבות שלך לשחרור החטופים. ארה”ב וישראל חולקות את אותם ערכים ואת אותם אינטרסים. זה לא קל לקחת דמוקרטיות למלחמה וישראל היא דמוקרטיה משגשגת. כאשר אנחנו נכנסים למלחמה אנחנו ננצח כי אנחנו נאבקים על הערכים הנכונים”.

מוקדם יותר נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם סאליבן.

15:10 – מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מתקפל ומבהיר לאחר דבריו בריאיון לאל-מוניטור. “חמאס לא מכירה בישראל ולא מוותרת על אף אחת מהזכויות של העם הפלסטיני”, אמר. “ההתנגדות תימשך עד לשחרור ולשיבה”.

14:25 – משטרת דנמרק הודיעה כי שלושה בני אדם נעצרו בחשד לתכנון פיגוע נגד יעדים ישראליים ויהודיים. בדנמרק עדיין מחפשים אחר חשודים.

בחקירה עלה כי רשת  תכננה מתקפת טרור. “שלושת העצורים יואשמו בטרור, ואין בכוונת המשטרה לשנות את רמת איום הטרור במדינה”. עוד טענה המשטרה הדנית כי אדם אחד נעצר בהולנד: “תהיה נוכחות משטרתית גדולה יותר, במיוחד באזור קופנהגן ואזורים יהודיים”.

14:07 – אזעקות הופעלו בקו העימות:  בקריית שמונה, במנרה וביישובים נוספים. לפחות שני בומים נשמעו לפני שהופעלו ההתרעות.

13:50 – אזעקות הופעלו ביישובים בעוטף עזה

13:25 – צה”ל הפיץ “מחירון” למידע על ראשי חמאס. בכרוזים שהופצו ברצועת עזה, צה”ל מציע כסף תמורת מידע על ראשי חמאס. עבור מידע על יחיא סינוואר – 400 אלף דולר, עבור אחיו – מחמד סינוואר, 300 אלף דולר, עבור ראפע סלאמה – 200 אלף דולר, ועבור מחמד דף רק 100 אלף דולר.

12:20 – צה”ל תקף כמה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. “מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון”. בנוסף הודיעו בצה”ל כי זוהה שיגור אחד מלבנון לעבר מרחב שומרה.

12:15 – נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיים היום מסיבת עיתונאים בה השיב לשאלות, במהלכה התייחס למלחמה בישראל: “כל היושבים כאן ובכל העולם רואים – תראו את המבצע הצבאי המיוחד (באוקראינה) ואת מה שקורה בעזה – תרגישו את ההבדל. שום דבר דומה אין באוקראינה”.

11:55 –  חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף משורותיו שחוסל. בכך הצהיר מתחילת המלחמה על 104 הרוגים. על פי ההערכות המספר גבוה יותר.

11:40 – שר ההגנה של איראן התייחס לניסיון האמריקני להקים כוח ימי בין-לאומי בים האדום נגד האיום החות’י: “אם ארצות הברית רוצה לעשות דבר כה טיפשי, היא תאלץ לעמוד בפני בעיות עצומות”. לדבריו, אף גורם לא יוכל לתמרן באזורים בהם איראן שולטת, ואין באזור הים האדום מקום לתנועה ועימות של כוחות נוספים.

10:40 – ח”כ אביגדור ליברמן קורא לממשלה לעצור העברת סחורות מישראל לשטח הרצועה: “אני מקווה שפתיחת מעבר כרם שלום לבידוק ביטחוני של משאיות הנושאות ״סיוע הומניטרי״ לרצועת עזה, זה לא הכנה לפתיחתו המחודשת להעברת סחורות מישראל לשטח הרצועה.

“חייבים להבהיר כבר מעכשיו, שיום לאחר המלחמה אין יותר מעברים בין ישראל לרצועת עזה, לא מעבר כרם שלום ולא מעבר ארז, לא מעבר של סחורות ובטח לא של פועלים – פשוט התנתקות מוחלטת, ללא אספקת חשמל וללא אספקת מים. חייבים לעמוד על כך, ולוודא שמה שהיה לא יהיה יותר”.

10:35 – צה”ל תוקף מטרות חיזבאללה בלבנון, הדי פיצוצים נשמעים בגליל העליון

10:00 – באל-ערבי אל-ג’דיד דווח כי ישראל פנתה למצרים ודרשה להתחיל משא ומתן חדש כדי להגיע להסכם חילופי שבויים שבמסגרתו יוחזרו חטופים, כולל הפסקת אש הומניטרית, ובדומה להפסקת האש הקודמת שנמשכה שבוע. על פי הדיווח, בחמאס מכחישים: “לא יהיה מו”מ לפני הפסקת אש”.

09:33 –  בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק אמר בהתבטאות חריגה וזהירה בריאיון מדוחא לאתר “אל-מוניטור” כי על חמאס להכיר במדינת ישראל כצעד אל עבר סיום הפילוג הארוך בין הפלגים הפלסטינים. לדבריו, “יש לכבד את העמדה הרשמית (הפלסטינית), שכן אש”ף הכיר במדינת ישראל”. הוא הוסיף כי חמאס מעוניין להיות חלק מאש”ף ועליו לכבד את ההתחייבויות שלו בעניין: “לישראלים מגיעות זכויות, אך לא על חשבונם של אחרים”.

08:35 –  פעילות כוחות הביטחון בג’נין נמשכת גם הבוקר, עם יותר מ-30 מחבלים שנעצרו ולפחות 7 מחבלים שחוסלו. בפעילות שנמשכת יותר מ-50 שעות ולמעשה עברה באורכה את מבצע “בית וגן”, בוצעו שתי תקיפות אוויריות שהביאו לחיסול המחבלים. הפלסטינים מדווחים על 10 הרוגים ועל 10 פצועים לפחות.

08:25 – הוארך מעצרו של מנהל בית החולים ‘כמאל עדואן’ שבבית לאהיא בעזה, ב-45 ימים נוספים.  ד״ר אחמד כחלות חשוד בסיוע לאויב במלחמה ומתן שירות לארגון טרור. המנהל ד”ר אחמד אל-כחלות נעצר אמש עם חלק מאנשי הצוות הרפואי והם נלקחו לחקירות.

08:05 –  היועץ לביטחון לאומי של ארה”ב, ג’ק סאליבן, ייפגש עם קבינט המלחמה. בין הדברים שעל הפרק: מועד סיום הלחימה העצימה ומעבר לשלב הבא, הפעילות הישראלית אחרי ח’אן יונס, שאלת היום שאחרי המלחמה, הרחבת הסיוע ההומניטרי, הגזרה הצפונית, ומניעת “אלימות המתנחלים”.

07:30  – לוחמי חטיבת גבעתי פוצצו בימים האחרונים יותר מ-100 בניינים בח’אן יונס והרגו 120 מחבלים. במקביל – עשרות פעילי חמאס נכנעו או נעצרו מדי יום. כעת חיפושי כוחות הביטחון מתמקדים אחר בכירי הנהגת חמאס שלפי הערכות מסתתרים בעומק הקרקע במנהרות שנבנו לשהייה ממושכת, ובתקווה שאלה יובילו לחטופים.

06:04 – אחרי שעות של שקט: צבע אדום בסופה שבעוטף עזה.

אלישע לוינשטרן הי”ד. צילום: באדיבות המשפחה

06:00 –  דובר צה”ל התיר לפרסם כי רס״ר (מיל׳) אלישע לוינשטרן הי”ד, בן 38, מחריש, לוחם שריון בגדוד 8104, עוצבת ראם (179), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. הוא הותיר אחריו אישה ושישה ילדים.

לוינשטרן נהרג מפגיעת נ”ט בטנק בו שהה, והוא החלל השביעי מישיבת ההסדר בירוחם. לוחם נוסף נפצע קשה.

05:20 –  דיווח ב-CNN: קרוב למחצית מ-29 אלף הפצצות שצה”ל הטיל מן האוויר ברצועת עזה הן פצצות “טיפשות” ולא מדויקות – מה שמגביר את הסיכון לאזרחים. כך לפי המודיעין האמריקני.

01:20 – לפי דיווח ב-CNN, ג’ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה”ב, נפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ובמהלך ביקורו בממלכה הוא עוסק “בשמירה על יציבות באזור, כולל במאמצים להרתעת החות’ים בים האדום”. לפי הדיווח, הבכיר האמריקני דן גם בנורמליזציה בין ישראל לסעודיה.\

00:20 – דיווחים פלשתינים: חיל האוויר תקף שני בתים במרכז רפיח, 13 הרוגים במקום. לפי הדיווחים הותקפו בית משפחות עאשור ואבו מטר. כמו כן דווח על נפגעים בתקיפת בית משפחת אבו סבאר.

00:15 –  בפעם השנייה במבצע הנוכחי: כלי טיס תקף מהאוויר חוליית מחבלים בג’נין, לאחר שהשליכה מטענים על הכוחות. לפי הסהר האדום, פונו שלושה הרוגים ושני פצועים באורח אנוש מזירת התקיפה.

כוחות צה”ל, שב”כ ומג”ב פועלים במחנה הפליטים ג’נין במבצע שנמשך כבר יותר מ-40 שעות: מאות חשודים עוכבו, כ-400 מבנים נסרקו, תחמושת הוחרמה ותשתיות טרור הושמדו. ארבעה לוחמי צה”ל נפצעו באורח קל מרסיסים כתוצאה מפיצוצים מבוקרים וירי כוחותינו. הם קיבלו טיפול רפואי בשטח ופונו לבית החולים.

00:01 – סוכנות הידיעות “סווא”: אחרי שהתחייבה שתמשיך להעביר כסף לרצועת עזה – קטאר הודיעה כי תעניק סיוע הומניטארי לרצועת עזה בסך 50 מיליון דולר. זאת, בנוסף על מאה מלגות לימוד לצעירים פלשתינים.

00:01 – ג׳ושוע לואיטו מולל, סטודנט צעיר לחקלאות בן 21, הגיע לישראל שבועיים לפני ה-7.10. הוא עבד ברפת בנחל עוז בבוקר הטבח הנורא. הערב התבשר אביו, לואיטו, כי ג׳ושוע נרצח וגופתו מוחזקת בידי חמאס.

00:01 – ממשל ביידן מעכב מכירת יותר מעשרים אלף רובי M16 לישראל כתוצאה מחשש הממשל מ”אלימות מתנחלים”. כך דיווח ברק רביד באתר Axios.

על פי הדיווח, שני בכירים אמריקנים אישרו שהעסקה מתעכבת מהסיבה הזו, והוסיפו כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נחשב גורם שמרתיע את האמריקנים מלאשר את מכירת הנשק, שמטרתו לתגבר את כיתות הכוננות ביישובים צמודי גדר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות