החטופה שחזרה מהשבי: ‘לא ידעתי אם אצליח לשרוד. תודה לה’ שניצלתי’

ספיר כהן, ילידת קרית אתא, החטופה ששוחררה משבי החמאס, סיפרה על רגעי החטיפה בקבלת פנים שנערכה לכבודה בעיר • "אני מקווה שהמדינה תחזיר את החטופים והחטופות שנשארו שם"
חרדים 10
ב' טבת התשפ"ד / 14.12.2023 01:39

החטופה ספיר כהן, ששוחררה משבי חמאס, שחזרה היום (רביעי) את מה שעבר עליה במנהרות ארגון הטרור.

בקבלת פנים שנערכה לכבודה בקריית את,א סיפרה כהן על רגעי החטיפה – ואמרה: “במהלך השבי, היו ימים שלא ידעתי אם אצליח לשרוד. תודה לאלוהים שניצלתי ואני מקווה שהמדינה תחזיר את החטופים והחטופות שנשארו שם”.

ספיר כהן, בת 29 מקריית אתא, נחטפה מקיבוץ ניר עוז בזמן ששהתה בבית הוריו של בן זוגה סשה טרופנוב. המחבלים נכנסו לבית משפחת טרופנוב ב-7 באוקטובר, רצחו את ויטלי טרופנוב – אביו של סשה, וחטפו יחד עם הזוג את אימו ילנה וסבתו אירנה.

ספיר שוחררה מהשבי במסגרת הפעימה השביעית של העסקה, לאחר 55 ימים.

אירנה טטי בת ה-73 וילנה טרופנוב בת ה-50 שוחררו יום לפני כהן. בן זוגה סשה עדיין נמצא בשבי חמאס.

ראש העיר קרית אתא, יעקב פרץ, שליווה באופן אישי את משפחתה של ספיר כהן מיום החטיפה, ברך אותה בטקס: “תושבי העיר התפללו לשלומך ולשלום כל החטופים והשבויים וכולנו מאושרים מחזרתך הביתה. חג החנוכה מסמל את הניצחון של האור על החושך ושיבתך הביתה מסמלת את האור, את בבית. אנחנו כל כך שמחים לראות אותך בריאה ושלמה. אנחנו מתפללים שהאור יביא את כל החטופים והחטופות במהרה הביתה. רצינו לראות בבית גם את בן העיר אופיר צרפתי ז”ל, אך לצערנו קיבלנו את הבשורה הקשה על כך שנרצח וליבנו עם משפחתו”.

אלי כהן , אביה של ספיר, אמר: “עברנו תקופה קשה. נס גדול היה פה שאי אפשר להגדיר אותו במילים. ניסינו להדחיק את הסיטואציה הקשה והתפללנו כל יום. למדנו הרבה בתקופה הזאת על האהבת חינם. למדנו מה זאת אהבה ואנחנו רואים אותה כל יום. זה מרגש. תודה רבה לכולם.”

האם זיוה כהן, הקריאה כהודיה את מזמור לתודה בפרק ק’ בתהילים ורגשה בדבריה את המשתתפים.

בטקס קבלת הפנים שנערך במועדון הנוער העירוני ושכלל גם טקס הדלקת נר שביעי של חנוכה, השתתפו הרבנים הראשיים של העיר הרב חיים שלמה דיסקין והרב אליהו מימון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות