עמית סגל: יש מספיק מחדל לכולם, מראש ממשלה ועד אחרון האזרחים

הפרשן הפוליטי התייחס בהרצאה לעימות סביב שאלת האחריות למחדל שהוביל למתקפת החמאס בשמחת תורה - הסביר מדוע לדעתו כולם אשמים, ומה הנימוקים של שני צידי המפה הפוליטית 
חרדים 10
א' טבת התשפ"ד / 13.12.2023 00:55

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, הציג היום (שלישי) סרטון מתוך הרצאה שנשא בתל אביב על  האחריות למחדל שהוביל למתקפת הפתע  בשמחת תורה.

היה לכם ‘חופשי חודשי’ בתוקף כשפרצה המלחמה? זה מה שתקבלו

סגל אמר: “קודם כל, יש מספיק מחדל לכולם. באמת,  זה מחדל ברמה רב שכבתית שכולנו אחראים עליו, מראש הממשלה ועד אחרון האזרחים. וכל אחד שיחשוב מה הרגע שהוא חטא. אני אגיד לכם מה דעתי, שהשלמנו עם העובדה שיש תושבים ששומעים אזעקות, יורדים למקלט – והכל ממשיך כרגיל. ומה שעזר פה לנרמל את האירוע הוא שכל אחד מאיתנו שמע אזעקות פעם בשנה-שנתיים וירד למקלט גם. אז אמרנו: ‘טוב, גם אנחנו באירוע’, הם טיפה יותר.

“ולא השכלנו להבין שהאירוע הזה אי אפשר להתרגל אליו, כי מבחינת הצד השני אתה הצפרדע שמתבשלת בטמפרטורה הולכת וגדלה, הולכת וגובהת.

בהמשך, פירט מדוע לשיטתו שני צידי המתרס של הוויכוח הפוליטי  אחראים למחדל: “מה לב העניין? יש פה שני צדדים שמשמיעים טיעון שהוא מוצדק לחלוטין. צד אחד אומר, אבל שלחנו לך (-לנתניהו) ארבעה מסמכים שאומרים שאם אתה לא תפסיק עם הרפורמה, אז תהיה מלחמה. אנחנו לא יודעים להגיד לך איך ומה, האויבים שלנו רואים את זה כסימן של חולשה” – הסביר סגל את טיעון ראשי השמאל.

“והצד השני אומר, תגידו  אם זו המחאה, איך במקביל ובאותה נשימה אתם אומרים לנו כל השנה שחמאס מורתע ואין שום סכנה ומפרסמים באתר צה”ל שצה”ל יהיה בהדממה בשמחת תורה. איך? אי זה יכול להיות?”, נימק סגל את עמדת תומכי ממשלת הימין מלא-מלא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות