סערה בפולין: ראש מפלגה כיבה במטף את חנוכיית חב”ד בפרלמנט • צפו

אחד מראשי מפלגת הימין הקיצוני בפרלמנט הפולני כיבה עם מטף את החנוכייה שהודלקה בבניין הפרלמנט הפולני על ידי שליח חב"ד, בהשתתפות חברי פרלמנט ובכירים בממשל • ראש הממשלה המיועד: "זו חרפה!" • שגריר ישראל: "לגרש את החושך, עכשיו"
נתן פרל
כ"ט כסלו התשפ"ד / 12.12.2023 19:44

גז’גוז’ בראון, מראשי מפלגת הימין הקיצוני בפולין ‘הקונפדרציה’, עורר היום (שלישי) סערה כאשר הגיע עם מטף וכיבה את חנוכיית חב”ד שהוצבה בפרלמנט הפולני.

היה לכם ‘חופשי חודשי’ בתוקף כשפרצה המלחמה? זה מה שתקבלו

דקות קודם לכן התקיים טקס הדלקת החנוכייה על ידי  שליח חב”ד הרב שלום בער סטמבלר, בהשתתפות בכירים מהממשל הפולני.

הפעולה של בראון עוררה זעזוע בקרב חברי פרלמנט ואורחים שהגיעו לטקס.

ראש הממשלה המיועד דונלד טוסק גינה את המעשה: “זה לא מקובל. זה לא יכול לקרות שוב. זו חרפה!”

חבר הפרלמנט פיוטר גילינסקי ממפלגת ‘החוק וצדק’ אמר: “זה נוגד את הערכים הבסיסיים. אנחנו לא מסכימים לזה. זו לא רק התקפה דתית, אלא גם בין אישית. היו שם גם ילדים קטנים. אנחנו חוצים גבולות חדשים בפוליטיקה”.

הדלקת החנוכיה על ידי שליח חב”ד. צילום: COL

יו”ר הפרלמנט החדש בפולין, שמעון חולובניה, הביע זעזוע ואמר כי יגיש תלונה נגד בראון ואף יפתח בהליכים משמעותיים נגדו. “היום קרה דבר שערורייתי לחלוטין בשטח הפרלמנט. בראון שיבש את טקס הדלקת נרות חנוכה.  זו סטירת לחי לפרלמנט הפולני. זו התנהגות מטופשת ולא חכמה של חבר פרלמנט. לא תהיה סובלנות לאנטישמיות, סטייה או גזענות כל עוד אני יו”ר. מה שקרה פשוט מגעיל. זהו חג יהודי גדול, האנשים האלה הוזמנו לכאן. זה מעשה של גסות, תוקפנות וטיפשות. דבר כזה לא קרה כאן הרבה זמן, וזה לעולם לא יקרה שוב”.

שגריר ישראל בפולין יעקב לבנה כתב בטוויטר: “חבר פרלמנט פולני מהימין הקיצוני כיבה כרגע באלימות את החנוכייה שהדלקנו בפרלמנט. דקות ספורות קודם קיימנו שם טקס מרגש. לגרש את החושך, עכשיו!”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות