נתניהו על היום שאחרי בעזה: ‘לא אתן לישראל לחזור על טעות אוסלו’

ראש הממשלה התייחס למחלוקת עם ארה"ב על ניהול הרצועה ביום שאחרי המלחמה: "לא אתן שאחרי ההקרבה האדירה של אזרחינו ולוחמינו, נכניס לעזה מי שמחנך לטרור, תומך בטרור, מממן טרור. עזה לא תהיה לא חמאסטאן ולא פת"חסטאן"
חרדים 10
כ"ט כסלו התשפ"ד / 12.12.2023 17:09

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהריים (שני) למחלוקות בין ישראל וארה”ב על ניהול רצועת עזה ביום שאחרי המלחמה.

היה לכם ‘חופשי חודשי’ בתוקף כשפרצה המלחמה? זה מה שתקבלו

“אני מאוד מעריך את התמיכה האמריקנית להשמדת החמאס והחזרת חטופינו. אחרי שיח אינטנסיבי עם הנשיא ביידן ואנשיו, קיבלנו גיבוי מלא לכניסה הקרקעית ובלימת הלחצים הבינלאומיים להפסקת המלחמה”, אמר נתניהו.

הוא הדגיש: “כן, יש מחלוקות לגבי ‘היום שאחרי חמאס’ ואני מקווה שנגיע להסכמה גם כאן. אני רוצה להבהיר את עמדתי: אני לא אתן לישראל לחזור על טעות אוסלו.

“לא אתן שאחרי ההקרבה האדירה של אזרחינו ולוחמינו, נכניס לעזה מי שמחנך לטרור, תומך בטרור, מממן טרור. עזה לא תהיה לא חמאסטאן ולא פת”חסטאן”.

אתמול השתתף נתניהו בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ואמר על הלחצים מצד ארה”ב: “אנחנו מפעילים לחץ חזרה בארה”ב ובמערכת היחסים עם הממשל גם באמצעות ראיונות בפריים טיים. שם זה לא כמו פה באולפנים נותנים לך לדבר”.

הוא הדגיש כי הרשות הפלסטינית לא תהיה חלק מפתרון לעזה ביום שאחרי: “אוסלו הייתה אם כל חטאת. ההבדל בין חמאס לרשות הפלסטינית זה רק שחמאס רוצה להשמיד אותנו כאן ועכשיו והרשות רוצה לעשות את זה בשלבים. אנחנו משתפים איתם פעולה נגד חמאס כשזה משרת את האינטרס שלהם ושלנו, עד גבול מסוים”.

הוא הצהיר: “רק מדינת ישראל תהיה אחראית על פירוז הרצועה. מדינות המפרץ ישקיעו בשיקום ונצטרך לבנות גורם שלא רוצה להשמיד אותנו שינהל את המנהל האזרחי שם. אנחנו נאפשר לכל מי שרוצה לצאת. היום חמאס לא מאפשר את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות