נתניהו: אוסלו – אסון שהביא לאותו מספר קורבנות כמו ב-7 באוקטובר

בדיון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת החריף נתניהו את הביקורת נגד הרשות הפלסטינית, כחלק ממהלך לבלום את שליטתה ביום שאחרי המלחמה על עזה: "ההבדל בין חמאס לרשות זה רק שחמאס רוצה להשמיד אותנו כאן ועכשיו - והרשות רוצה לעשות את זה בשלבים"
חרדים 10
כ"ט כסלו התשפ"ד / 11.12.2023 23:43

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (שני) לדיון חסוי בוועדת החוץ והביטחון, מסר  סקירה על המלחמה, ושמע ביקורת גם מחברי הקואליציה לגבי עוצמתית הלחימה ופריסת הכוחות.

במהלך הדיון הגדיר ראש הממשלה את הסכמי אוסלו כ”טעות יסודית”, ואמר:  “אוסלו הוא אסון שהביא לאותו מספר קורבנות כמו 7 באוקטובר, במשך זמן ארוך יותר”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, במהלך הדיון אמר ראש הממשלה: “הרצועה תהיה בשליטה צבאית ישראלית. לאחר המלחמה יפעל בעזה מנהל אזרחי והרצועה תשוקם בהובלת מדינות המפרץ. לא ניכנע ללחצים בין לאומיים”.

ראש הממשלה החריף בדיון משמעותית את הביקורת שלו נגד הרשות: “”לקחו את הגורם הכי אנטי ציוני והכי אנטי יהודי והביאו אותו לכאן. אם אתה רוצה לעשות הסכמה, אל תביא את הכי גרועים ותשים אותם בלב הארץ. ההבדל בין חמאס לרשות הפלסטינית זה רק  שחמאס רוצה להשמיד אותנו כאן ועכשיו, והרשות רוצה לעשות את זה בשלבים. אנחנו משתפים איתם פעולה נגד חמאס, כשזה משרת את האינטרסים שלהם ושלנו, עד גבול מסוים”.

לדברי נתניהו, “השלב הראשון בעזה יהיה מיטוט חמאס. אחר כך אני מאמין שאיחוד האמירויות וסעודיה יתמכו בשיקום הרצועה”.

על השיחה שקיים עם נשיא רוסיה פוטין, אמר ראש הממשלה: “זו הייתה שיחה נוקבת. הבהרתי שהקשר של רוסיה עם איראן מאוד בעייתי. היה חשוב לי המשך התיאום בין המדינות לגבי הפעולות בסוריה, ואני לא חושב שהוא נפגע”.

לאחר שהסדרנים בלמו את כניסתם בני משפחות החטופים שהגיעו למקום, הם נותרו לצעוק  מחוץ לחדר. לשמע הצעקות, יו”ר העבודה מרב מיכאלי ביקשה: “תכניסו אותם, שידברו”.

יו”ר הוועדה יולי אדלשטיין התנגד ואמר: “הם כבר היו פה קודם בישיבה הפתוחה”. מיכאלי השיבה: “הם רוצים לדבר עם ראש הממשלה”.

כשנשמעה בתוך החדר צעקה של בת משפחה: “ראש הממשלה, אני מתחננת. אני בעדך, אני נותנת לך גב”, עצר נתניהו את הסקירה הביטחונית שמסר, ושתק.

“ראש הממשלה, יש בעזה גם קשישים בגילך”, אמרה מיכאלי.

ח”כ טלי גוטליב השיבה: “הוא לא קשיש”.

מיכאלי הסבירה: “בגילך, אנשים מבוגרים”.

נתניהו השיב: “אני מאמין שהתמרון יוביל למשא ומתן. גם המספר שכבר שחררנו הוא הישג. בהצעות קודמות שקיבלנו לעסקאות דיברו על הרבה פחות משוחררים. ההצעה שקיבלנו – עשרה חטופים בפעימה – הייתה יוזמה של האמריקנים. העובדה שחמאס הפר את ההסכמים, למשל לגבי הצלב האדום, נותנת לנו מרחב תמרון במשא ומתן עתידי. נוכל לדרוש בתור התחלה את מה שלא קוים בהסכם הקודם”.

ח”כ עמית הלוי מהליכוד טען: “אנחנו רחוקים מאוד מהכרעה ואנחנו עושים שגיאות אסטרטגיות. צפון עזה לא בשליטה שלנו, אני לא רואה איך נשלים את יעדי המלחמה”.

ח”כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית הוסיפה: “גם יש ירידה בכמות הכוחות ביהודה ושומרון, איך זה ייתכן?”.

נתניהו השיב לביקורת: “זה לא נכון, ואני לא מתכוון לוותר על יעדי המלחמה. גם אחרי התמרון הקרקעי יהיו עוד פעולות”.

ח”כ דני דנון שאל בדיון: “מה קורה בכרם שלום? אנחנו רק בודקים שם משאיות או שהכוונה היא לפתוח את המעבר לעזה?”.

נתניהו השיב לשאלה בעמימות: “האמריקנים לוחצים לעשות את הבדיקות הביטחוניות בכרם שלום. הכנסת הציוד ההומינטרי מאפשרת לנו עוד ימי לחימה, ועוד מהלכים מול האמריקנים. אני רוצה להסביר – גם בעבר הכסף הקטרי הגיע למטרות הומניטריות ומנע מחלות. אני תמכתי רק בנושא ההומינטרי, וזה באמת חשוב”.

ח”כ מאיר כהן מיש עתיד, שאל: “מה יהיה ביום שאחרי? אם הרשות הפלסטינית לא, אז מה כן?”

נתניהו השיב: “אנחנו מתחילים לבדוק את זה. קודם כל צריך להעביר את עזה תהליך של דה-נאציפיקציה, כמו שעברו גרמניה ויפן אחרי מלחמת העולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות