500 מחבלים נעצרו החודש • בעצורים: מקורבים להנהגת חמאס

בימים האחרונים דווח כי מאות מתושבי הרצועה הסגירו את עצמם לידי צה"ל - בהם גם מחבלים בחמאס ובארגוני טרור אחרים • מתום ההפוגה נעצרו כ-140 מחבלי חמאס וג'יהאד • בצה"ל החלו להקים מתחם כליאה ייעודי לכליאת מחבלות, לאחר שכמה מחבלות נעצרו בימים האחרונים
חיים טוויל
כ"ח כסלו התשפ"ד / 11.12.2023 21:36

בין הגורמים שכוחות הביטחון עצרו בעזה נמצאים גם מקורבים להנהגת חמאס.  כך דווח הערב (שני) ב’כאן חדשות’.

מאיזה קורס להתחיל? החלטה שלך • כנסו לקורסים חינם במגוון תחומים

בימים האחרונים דווח כי מאות מתושבי הרצועה הסגירו את עצמם לידי צה”ל, בהם גם פעילים בחמאס ובארגוני טרור אחרים ברצועה.

מוקדם יותר הערב אמר שר הביטחון יואב גלנט: “חמאס נמצא על סף פירוק. כל בכיר בארגון – דינו להיכנע או למות”.

בשכונת ג׳באליה לבדה עוכבו לחקירה בימים האחרונים מעל 1,200 בני אדם, ומעל 250 מתוכם הובאו להמשך מעצר בישראל. זאת, בהשוואה לשבוע שעבר שבו פורסם כי 700 בני אדם נעצרו במצטבר עד אז מכל רחבי הרצועה.

צה”ל ושב”כ הודיעו הערב כי יותר מ-500 מחבלים מחמאס והג’יהאד האסלאמי נעצרו על ידי כוחות צה”ל ושב״כ בחודש האחרון ונלקחו להמשך חקירה של יחידה 504 באגף המודיעין והשב”כ.

מתום ההפוגה, לוחמי צה”ל בשיתוף עם שב”כ עצרו כ-140 מחבלי חמאס והג’יהאד האסלאמי ברחבי רצועת עזה. המחבלים עוכבו במהלך קרבות בימים האחרונים על ידי לוחמי צה״ל, חלקם נכנעו באופן יזום והובלו עם חוקרי השטח של יחידה 504 באגף המודיעין ורכזי השב״כ להמשך חקירה.

סך הכל בחודש האחרון נעצרו על ידי לוחמי צה”ל ושב״כ יותר מ-350 מחבלים בחמאס. בנוסף אליהם, נעצרו יותר מ-120 מחבלים של הג’יהאד האסלאמי. סך הכל נעצרו יותר מ-500 פעילים מארגוני הטרור ברחבי רצועת עזה שנלקחו להמשך חקירה בשטח ישראל.

בצה”ל אומרים כי חלק מהמחבלים נתפסו כשהם מסתתרים במבנים אזרחיים, בתי ספר ובמחסות של האו”ם. החקירות מניבות מודיעין המסייע לביטחון הכוחות הלוחמים ולאיתור מחבלים ופעילי ארגוני הטרור הנוספים.

עוד פורסם ב’כאן חדשות’, כי בצה”ל החלו להקים מתחם כליאה ייעודי בבסיס צה”ל בדרום הארץ לכליאת מחבלות. זאת, לאחר שכמה מחבלות חמאס נעצרו בימים האחרונים והובאו לחקירה בישראל.

במהלך הלחימה בדרום הרצועה זיהו בצה”ל לראשונה מחבלות של הארגון ששימשו כתצפיתניות, בנוסף למחבלות של הזרוע הצבאית של חמאס שתועדו בזמן שחרור חטופים ישראלים מעזה.

המחבלות והסייעניות צפויות להיחקר על ידי חוקרות שבויים מטעם אגף המודיעין בצה”ל ושב”כ, או על ידי חוקרים בנוכחות נשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות