העיר שטבחו בה 50 תושבים בשמחת תורה תגדל ב-10,000 דירות

ועדת השרים לענייני דיור הכריזה על קידום במסלול מהיר בותמ"ל של שני מתחמים מועדפים לדיור בקרית שמונה ואופקים בכ-12,000 יח"ד למגורים - מתוכם באופקים ייבנה מתחם עם כ-10,000 יח"ד למגורים
יוני גרין
כ"ח כסלו התשפ"ד / 11.12.2023 13:45

במסגרת החוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים, משרד הבינוי והשיכון המליץ על תוספת של כ-12,000 יח”ד למגורים בקרית שמונה ואופקים שאושרה על ידי קבינט הדיור.

בקרית שמונה הוכרז מתחם בסמוך לתחנת הרכבת הארצית המתוכננת, עם תוספת של כ-2,000 יח”ד ושטחי תעסוקה במטרה להוביל לפיתוח משמעותי במרקם העירוני הקיים בעיר.

באופקים הוכרז מתחם עם תוספת של כ-10,000 יח”ד למגורים, תעסוקה ומבני ציבור, זאת במסגרת תנופת הפיתוח והבינוי בעיר בשנים האחרונות.

תוכניות המתחמים מקודמות על ידי רשות מקרקעי ישראל:

‘מתחם קרית שמונה – הרחבה דרומית’ ממוקם בשכונה ממזרח לאזור התעשיה הדרומי של קרית שמונה, דרומית לכביש 9779 ומתפרש על שטח של כ-1,702 דונם. המתחם בעל פוטנציאל לחיזוק העיר והפריפריה באמצעות תוספת מגורים ותעסוקה סביב הקמת תחנת רכבת חדשה אשר תאפשר פיתוח משמעותי בתוך המירקם העירוני הקיים.

המתחם מהווה המשך לרובע המגורים המתוכנן במסגרת תכנית הרובע המזרחי – רובע נחלים המקודמת בימים אלו בחלקו הצפוני של הכביש. המתחם יכלול תוספת של כ-2,000 יח”ד, תוספת לאזור התעסוקה הקיים בכ-612 דונם, מבני ציבור ומרכז תחבורה שיכלול גם תחנת רכבת.

מועד צפוי לאכלוס – שנת 2028.

התוכנית מתוכננת על ידי אדריכל עפר קורין ממשרד “קורין יחיאל אדריכלים בע”מ”.

‘מתחם אופקים – דרום מערב’ ממוקם בדרום מערב העיר אופקים, דרומית לישוב המתוכנן דניאל ומתפרש על שטח של כ-7,347 דונם. הרחבת המתחם החיוני נועדה להבטיח את המשך החיזוק והפיתוח בעיר וכמענה לגידול הדמוגרפי שלה והן כפתרון למצוקת הדיור.

בתוך כך, המתחם אמור לכלול תוספת של כ-10,000 יח”ד בצפיפות ממוצעת של 18 יח”ד לדונם נטו, תעסוקה כ-150,000 מ”ר, מסחר, מוסדות ומבני ציבור.

תכנון המתחם בוצע כך שיאפשר חיבור והמשכיות של מערך הכבישים העירוני הקיים למרקם הבנוי הכולל אזור תעסוקה, מגורים ושטחים פתוחים.

העיר אופקים נמצאת בתנופת פיתוח משמעותית בשנים האחרונות, במסגרתה אושרו מספר מתחמי מגורים בותמ”ל. במקביל, רמ”י מקדמת בעיר שני מהלכי תכנון, תכנית אב להתחדשות עירונית לעיבוי וחיזוק המרקם הקיים עם תוספת של כ-1,000 יח”ד וכן הרחבה נוספת של שטח העיר במתחם זה במטרה להבטיח את המשך הפיתוח בעיר לטווח הארוך.

מועד צפוי לאכלוס –  שנת 2025.

התכנון נעשה על ידי משרד “יסקי מור סיון אדריכלים” בניהולו של אדריכל אבנר אקרמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות