החשודים: ר”מ בישיבה, ראש ארגון חסד – וחסידי בעלזא

הוארך מעצרם של 13 חשודים בהפעלת רשת בינלאומית להלבנת הון • בין העצורים: מגיד שיעור בזוויעהל, ראש עמותת חסד, מנהל קופ"ח במודיעין עלית, וחסידי בעלזא מירושלים, בני ברק ובית שמש • גם באנטוורפן נעצרו עסקנים של בעלזא
ז' תשרי התשע"ה / 30.09.2014 22:00

בבית המשפט השלום בראשון לציון הוארך הערב מעצרם של 13 חשודים בהפעלת רשת הלבנת הון חובקת עולם. בין העצורים ישנם חרדים.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של החשודים בשבוע עד 10 ימים אולם השופטים אישרו להאריך את מעצרם ביומיים עד שבעה ימים.

ברשימת העצורים ישנם מפעילי צ’יינגים, ראש ישיבה, מנהל קופת חולים וחסידי בעלזא.

מעצרם של 8 מהעצורים הוארך עד לתאריך 6.10: אלדד הררי – מנהל קופת חולים לאומית במודיעין עלית, זאב ברגר מבני ברק, יוסי סרור, אהרון פרישמן – חסיד בעלזא מבית שמש, אברהם זלצמן – תושב ירושלים שכבר ריצה תקופות מאסר – ובנו משה העוסקים בהמרת מט”ח, ישראל צבי לוי – חסיד בעלזא מירושלים העומד בראש עמותת חסד, והגאון רבי עקיבא אפטר – מגיד שיעור בישיבת זוויעהל.

מעצרם של חמישה עצורים נוספים הוארך עד 2.10:

דניאל ואורן הררי – בניו של אלדד, שמואל ברגר (אחיו של זאב), טמזי דוברשווילי, וחמי חסן.

המעצרים של 13 החשודים בוצעו על ידי יחידת להב 433 (יאח”ה) בשעה 3:00 לפנות בוקר (שלישי) – אז החלה החקירה הגלויה בפרשה.

חוקרי להב 443 התייצבו בבתי החשודים בראשל”צ, תל אביב, מודיעין עלית, ירושלים, בית שמש, בני ברק ועוד, תוך ביצוע חיפושים בזירות שונות ובכלל זה בבתיהם של החשודים ומשרדיהם. החוקרים פשטו גם על בשבעה משרדי צ’יינג’ בריכוזים חרדיים והחרימו כספים, מחשבים ומסמכים הרלוונטיים לפרשה.

אנשי הרשת נעצרו בתום שנה של חקירה סמויה בישראל, בלגיה, הולנד, ארה”ב וצרפת – בשיתוף פעולה עם היחידות המיוחדות במדינות אלה, בחשד לניהול רשת הלבנת הון מקצועית וחובקת עולם, אשר פעלה להלבנת כספים שמקורם מסחר בסמים ועבירות פליליות נוספות, בהיקף מאות מיליוני שקלים ובקנה מידה בינלאומי.

במקביל, ובתיאום עם רשויות אכיפה בארה”ב ואירופה, נעצרו חשודים בחו”ל – ביניהם 8 חשודים בבלגיה. באנטוורפן החרדית נעצרו חמישה איש, ביניהם שני אנשי עסקים חסידי בעלזא – פנחס קופרשטיין ושלמה זינגר.

במהלך תקופה זו נערך איסוף סמוי על ידי כוח המשימה בלהב 433 המתמקד במאבק במלביני הון, בשיתוף עם גורמי האכיפה ברשות המיסים, יהלום, מכס ומע”מ, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה ת”א וכן בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עברינים
    30/09/2014 22:33
    אליהו סספורטס
  1. מה שמדאיג אותי הוא לא דתיים המלבינים כספים
    מדאיג אותי ראש ממשלה יהודי המדבר בשמי ובשם כל ישראלי באו”ם ואוכל בשר לבן טרף במנהטן
    מי יאמין לו שהוא נלחם עם עבאס להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית כשהוא בפומבי מתנהג כגוי
    בחיים הפרטיים שלו יש לו בחירה חופשית ושיעשה מה שבא לו באמת!!! אבל בתור מנהיג של העם היהודי ונלחם עם כולם שיכירו במדינה כמדינה ליהודים והוא אוכל טרף
    מי יאמין לו
    לדעתי מעשה זה יותר גרוע מהדתיים שהלבינו כסף
    נתפלל כו לנו ביום כיפור הבא עלינו לטובה עבור ראש הממשלה שלנו שיתחרטה על מעשו ושיהיה לו
    גמר חתימה טובה אמן

    • מנחם   01/10/2014 17:37

      הדתיים לא רק מלבינים הון
      אלא הפכו לקבוצות של מניפולטיבים
      מכל הסוגים והמינים ובשם הדת והיהדות
      השנאת ישראל נמצא אצלם ובגדול
      והם כלל לא דוגמא
      הכל נהפך לחיצוניות אחת גדולה

  2. ראש ישיבת זוועהיל
    01/10/2014 10:33
    חיים
  3. הוא לא ראש ישיבת זוועהיל אלא ישיבת תורת שלמה

  4. חייבים להחרים אותם!
    06/11/2014 23:55
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. נראה שהחרדקי”ם חלק מישיבת באלזא
    ישיבות בעלזא צפויים לבטל תורה וליום טיול מפתיע לקראת כה’ חשוון – יום היארצייט לאביו של האדמו”ר שליט”א, כשמאות הבחורים יגיעו אל קיבוץ לוחמי הגטאות שבצפון, ולאחר מכן אף צפויים לבקר בבסיס של משמר הגבול. רק בערב יגיעו לטבריה וישתטחו על ציון אביו של האדמו”ר מבעלזא שליט”א המתגלל בקברו.

    הסיבה לביקור המדובר, הוא בכדי לקבל תקציבים מהמדינה של הרשע לפיד, הכסף יותר חשוב להם מיראת שמים ולימוד התורה, וזאת לאחר שבהנהלת מוסדות בעלזא, הבינו כי אין מנוס מלקבל את תקציב המדינה עבור כל בחור מחו”ל. “אמנם מדובר ב-150 שקלים בלבד עבור בחור מחו”ל, אך אצלהם “הכסף יענה את הכל “הם אומרים: אנו לא יכולים לוותר עליו בהתחשב בעובדה שמדובר במאות בחורים”, אמר גורם בכיר בבעלזא לאתר…
    על פי דרישות המדינה של הכופרים, בכדי לתקצב סכום קטן לבחור ישיבה המגיע מחו”ל עליו לעמוד במספר תנאים, כשבין היתר הוא צריך להגיע אל הצבא-השמד ולשמוע על פעילות הצבא הישראלי, כשבנוסף צריך גם לבקר ביד ושם או במקום כמו קיבוץ לוחמי הגטאות האוכלים נבלות וטרפות אפי’ ביום הכיפוריפ.

    בקרב ראשי הישיבות בכלל ניסו לשבור את הראש בחודשים האחרונים מה לעשות, אבל ידוע שתמיד הבעלזים (השפלים) הראשונים שיורדים לצד הטומאה רח”ל, אע”פ שהמועצת אמרו לא לשתף פעולה עם הצבא הטמאה של שמד, אבל בבעלזא ידוע ש“הכסף-של שמד” יאפשר לבחורים לבצע את דרישות הצבא בכדי לקבל את ה-150 שקלים בחודש..
    האדמו”ר יודע טוב את האמת, שיש בעיה גדולה (בעניני קדושה) ללכת למוזיאון לוחמי הגטאות, ולראות סרט של נשים הפרוצות על פעילות מג”ב, היו בישיבה מי שבחרו שלא לאפשר זאת, ובפרט כשמדובר בסכום שאינו מתקרב לסכומים שתקצבה המדינה בעבר את תלמידי חו”ל. עם זאת היו מוסדות ובראשן מוסדות בעלזא שאינם יכולים לוותר על הסכום הקטן שמצטבר להרבה, וזאת בשל סדר גודל של כ-40 אלף שקל שייכנסו בשל כך לקופת המוסדות מידי חודש. אין להם שום בטחון בקב”ה.

    בשל כך ניסו למצוא את האפשרויות כיצד לעמוד בתנאים שהציבה המדינה, ההחלטה שהתקבלה בכפיה היא לקיים יום טיול מיוחד דוקא ביום היארצייט לאביו של האדמו”ר המתגולל בקברו כשרואה מלמעלה כל הנ”ל, שהטיול יחל בבוקר, בביקור בקיבוץ לוחמי הגטאות של הכופרים בד’, ולאחר מכן יגיעו הבחורים לביקור בבסיס מג”ב בצפון לראות האוכלי נבילות וטרפות ביום הכיפורים, שם ישמעו דברי כפירה על פעילות הצבא והמשטרה, ורק לאחר ההכנה הטמאה הזאת ימשיכו לטבריה אל הציון, במחשבות אסורות אחרי שראו ודברו לבחורות ונשים פרוצות כל היום וכו’ חייבים להחרים אותם!