הלחימה בצפון: תשעה בתים במטולה נפגעו מירי נ”ט; צה”ל תקף

גלנט: חמאס על סף פירוק, מחבלים שנכנעו נותנים מידע חשוב • בכיר בחמאס לאל-ג'זירה: "מסרבים לבקשה הישראלית שהצלב האדום יבקר את החטופים" • הבכיר הרוסי לחמאס: דורש את השחרור של כל החטופים לאלתר • שר הביטחון: "כל בכיר דינו - להיכנע או למות" • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ח כסלו התשפ"ד / 11.12.2023 02:23

היום ה-66 למלחמה:  הלחימה נמשכת בצפון רצועת עזה ובדרומה. מוקדי הלחימה העיקריים: ג’באליה ושג’אעיה שבצפון הרצועה, וחאן יונס שבדרומה.

מאיזה קורס להתחיל? החלטה שלך • כנסו לקורסים חינם במגוון תחומים

בצה”ל מדווחים על לחימה עיקשת בשג’אעיה, שם נלחם אחד מגדודי הדגל של חמאס. עם תחילת הלחימה נמלטו לאזור מחבלים מגדודים אחרים. עשרות מחבלי חמאס נכנעו עד כה.

עדכונים שוטפים:

23:14 – אזעקות הופעלו בנתיב העשרה שבעוטף עזה

22:35 – דוברת מתאם פעולות הממשלה בשטחים: הוחלט לבצע בידוק ביטחוני משולב במעברים ניצנה וכרם שלום, לצורך שיפור ושדרוג יכולות והיקפי בידוק הסיוע ההומניטרי. משאיות המכילות מים, מזון, ציוד רפואי וציוד מחסות בלבד ייבדקו במעברים ניצנה וכרם שלום – ויועברו משם לארגוני סיוע בינלאומיים ברצועת עזה דרך מעבר רפיח שבמצרים.

21:25 – ירי הנ”ט לעבר מטולה: הערכות כי תשעה בתים נפגעו, בהם בית אחד שנפגע קשות.

21:05 – דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, אמר בהצהרה לתקשורת:  “בכל מקום שבו יהיו מפקדים בכירים של חמאס – אנחנו נפעל. אגף המודיעין של צה”ל אוסף מודיעין כדי לאתר אותם ולפגוע בהם בכל מקום ברצועת עזה”. לדבריו, “אנחנו כרגע פועלים במרכזי הכובד של חמאס. אין מרכז כובד חסין ברצועה. אנחנו נפעל בכל מקום שנידרש”.

על השימוש בזרחן לבן בירי ללבנון: “פגזי העשן העיקריים בהם משתמש צה”ל אינם מכילים זרחן לבן. בדומה לצבאות מערביים רבים, ברשות צה”ל יש גם פגזי עשן שמכילים זרחן לבן, שהם חוקיים בהתאם לדין הבין-לאומי, והבחירה להשתמש בהם מושפעת משיקולים מבצעיים ושיקולי זמינות בהשוואה לחלופות”.

20:40 – טיל נ”ט מלבנון פגע בבית במטולה, צה”ל מגיב בירי ארטילרי

20:10 –  בכיר חמאס מחמוד מרדאוי לאל-ג’זירה: “אנחנו מסרבים לבקשה הישראלית שהצלב האדום יבקר את החטופים שבידינו. הצהרותיו של שר הביטחון הישראלי על כניעת מספר רב של אנשי חמאס הן שקר והטעיה”.

20:03 – הרמטכ”ל וראש השב”כ בהערכת מצב שקיימו היום בח’אן יונס שבתוך רצועת עזה, עם מפקד פיקוד הדרום מפקד אוגדה 98 ומח״ט הקומנדו

19:45 –  דובר צה”ל: כלי טיס של חיל האוויר תקף את חוליית המחבלים שביצעה את השיגורים לעבר מרחב שתולה מוקדם יותר היום. דקות ספורות לאחר מכן, כלי טיס של חיל האוויר תקף והשמיד את אחת העמדות שממנה בוצע ירי למרחב יפתח

19:25 –  שר הביטחון יואב גלנט אמר בהצהרה לתקשורת כי צה”ל מכתר ברצועת עזה את המעוזים האחרונים של חמאס בג’באליה ובסג’עייה. “הגרעינים הקשים שהוכנו במשך שנים להילחם בנו, נמצאים על סף פירוק. כמות הנכנעים שיוצאת מהמקומות האלו מלמדת על מה שקורה. כאשר הנכנעים יוצאים החוצה מהבונקרים, הם אומרים לנו ‘חסר לנו נשק, אין לנו אוכל’. בין הנכנעים יש גם מחבלים שהשתתפו ב-7 באוקטובר”.

גלנט הוסיף:  “דינו של יחיא סינוואר, של כל מפקד בכיר ושל המחבל הזוטר הוא אותו דין – להיכנע או למות. מי שייכנע נטפל בו בדרך מסוימת. כל היתר דינם נחרץ. מי שמעדיף את הכניעה כמו מאות בימים האחרונים – נחוס עליו. השאר ימצאו את מותם ונדע איך לנצח”.

19:02 – בפעם השישית היום: חיזבאללה קיבל אחריות על ירי לעבר ריכוזים צבאיים באזור שתולה

18:43 – דיווח באל ג’זירה: בפעם השנייה ביממה האחרונה אילצו המורדים החות’ים בתימן ספינה נוספת, שעשתה דרכה לישראל, שלא לעבור דרך הים האדום

18:15 – בפעילות של לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח”ל, איתרו הלוחמים מתקן אימונים לירי RPG שהוסתר בתוך מסגד בלב שכונה אזרחית ובתוכו אמצעי לחימה רבים – רימונים, מחסניות ונשקים מסוגים שונים. חלק מאמצעי הלחימה נמצאו בתוך שקיות של ארגון אזרחי הפועל ברצועת עזה.

17:40 – אזעקות בשתולה

16:15 – בפעם הרביעית מאז הבוקר: חיזבאללה קיבל אחריות על ירי לעבר צפון הארץ

16:01 – דיווחים בלבנון: ראש הכפר א-טייבה, אזרח לבנוני כבן 80, נהרג בתקיפה ישראלית

15:59 –  דיווחים בלבנון: צה”ל מבצע ירי ארטילרי לעבר הכפרים יארון ומחבייב בדרום המדינה

15:52 –  לאחר האזעקות בגליל המערבי: אותרה נפילה אחת ללא נפגעים או נזק. שיגורים נוספים לא חצו לשטח ישראל

15:46 – דובר צה”ל: מטוסי קרב של צה”ל השמידו אתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לירי לעבר הגליל המערבי

15:24 –  אזעקות באזור שתולה שבגליל המערבי

15:00 – הירי לצפון התחדש: חוליית מחבלים של חיזבאללה שיגרה 2 טילי נ”ט לעבר מוצב צבאי – סמוך למושב שתולה שבגליל המערבי.

13:40 – דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, פרסם סרטון ובו נראות פניו היפות של צה”ל וההומניות הישראלית במיטבה – גם בצל המלחמה. בתיעוד נראית ילדה פלסטינית בת 4, שנמצאה פצועה סמוך לציר סלאח א-דין בעזה. כוחותינו טיפלו בה ופינו אותה לאמבולנס פלסטיני.

13:10 – סוכנות הידיעות הרוסית טאסס מדווחת כי סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב דרש מחמאס לשחרר באופן מיידי את כל החטופים. זאת בשיחות טלפון שקיים עם סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס סאלח אל-עארורי, ופלגים פלסטינים אחרים.

13:01 – לוחמי צה”ל, שב”כ ומג״ב עצרו הלילה 18 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, חמישה מהם מחבלים בארגון הטרור חמאס; בחטיבת יהודה אטמו הכוחות מבנה של אגודה שמומנה בחסות חמאס.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,190 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

12:23: כוחות הצלה מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי”ח וולפסון בחולון, גבר כבן 45 במצב קל-בינוני עם פגיעה מרסיס ברגל.

12:17: לאחר המטח לעבר גוש דן: המשטרה מטפלת במספר זירות נפילה של פריטי רקטה בחולון. כתוצאה מהנפילה נגרם נזק לרכוש ונפגע אזרח באורח קל-בינוני. חבלני המשטרה של מחוז ת״א ושוטרים מבודדים כעת את זירת הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

12:15 –  המטח למרכז: דיווח על פגיעה ישירה בחולון – שגרמה לנזקים למספר רכבים. 9 רקטות יורטו, אחת נפלה בשטח פתוח. בתיעודים מזירת האירוע ניתן לראות את הבור הגדול שנפער במרכז הכביש, את הרכבים שניזוקו כתוצאה מהירי ואת הזכוכיות המנופצות בחלונות הבתים.

12:00 – אזעקות בגוש דן והשפלה. מטח נורה לתל אביב, בת ים, ראשון לציון, חולון והסביבה. דיווחים על יירוטים בשמי תל אביב, חולון ובת ים. דיווח על פגיעה במבנה או רכב בחולון.

11:57 – הותרו לפרסום שמותיהם של 3 חללי צה”ל – מאותו הגדוד – שנפלו בקרב בדרום הרצועה:

רס”ן במיל’ רומן ברונשטיין הי”ד בן 46 מבת ים – קצין הדרכה בגדוד 8111 של חטיבה 5. סרן במיל’ אליה יאנובסקי הי”ד, בן 24 מירושלים – מפקד מחלקה בגדוד 8111 של חטיבה 5 ורס”ר במיל’ ארי יחיאל זנילמן הי”ד, בן 32 מירושלים, לוחם בגדוד 8111 של חטיבה 5.

בנוסף, לוחם במילואים מגדוד 7155, חטיבה 55, נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

מאז הבוקר צה”ל התיר לפרסום את שמותיהם של שבעה חללים הי”ד שנפלו במלחמה. חמישה מהלוחמים, מגדוד 8111 בחטיבה 5, נהרגו בקרב באזור חאן יונס. הלוחמים פעלו במתחם סמוך לבית ספר שהייתה בו תשתיות טרור ופירי מנהרות – ומשם בוצע ירי של צלפים ונ”ט לעבר הלוחמים. כוח רגלי עלה על זירת מטענים – וחמישה מהם נהרגו.

זנילמן, בורנשטיין ויאנובסקי הי”ד. צילום: דוצ

11:30 – המרכז הסורי לזכויות אדם: ארבעה בני אדם חוסלו הלילה בתקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, מתוכם שני פעילי חיזבאללה.

10:20 – אזעקות בעוטף עזה

09:50 –  חיזבאללה הודיע על שני מחבלים נוספים שחוסלו. בכך הצהיר על 100 מחבלים מארגון הטרור חוסלו מתחילת המלחמה. בישראל מעריכים כי המספר האמיתי גבוה בהרבה.

09:40 – דובר צה”ל בערבית מכריז על הפוגה הומניטרית בלחימה כדי לאפשר לתושבים להתפנות מצפון הרצועה ובדרומה מאזור חאן יונס. ברפיח תהיה פוגה בין 14:00-10:00 לצורך הצטיידות ואספקה.

09:30 –  הסהר האדום הפלסטיני פרסם ברשתות החברתיות פוסט ובו טען כי תקיפות חיל האוויר מתבצעות בסמוך לבית החולים אל-עמל שבחאן יונס

09:20 –  ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי קרא לדרג המדיני לשתף את השלטון המקומי בהחלטות ולהסביר לציבור את השינוי שחל בשבעה באוקטובר. “מערכת הבטחון התרגלה לאורך השנים שבסופו של דיון הרוב בקבינט מיישר איתה קו. נדמה שהסנסורים במערכת שוב לא הכי מדוייקים ואמש בקבינט שליחי הציבור, נבחרי הציבור הרימו דגל אדום ואמרו עד כאן!! תחושת חוסר הבטחון אצל האזרחים עדיין קיימת וחובתינו לייצר דפוס חשיבה אחר לצד פיתוח מנגנוני פיקוח טובים יותר”.

08:48 – אחרי 5 שעות של שקט – אזעקות נשמעו בשדרות, באיבים ובניר עם.

08:40 – בצל חילוקי הדעות והדיון הארוך בקבינט: השר בן גביר התבטא שוב נגד החזרת הפועלים הפלסטינים לישראל.

“המסר שלא לאפשר הכנסת פועלים מהרש”פ שמגיעים, כך גם לפי עמדת המשטרה, מוסתים וחשופים לשנאה הוא מסר הגיוני וחשוב”, צייץ השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. “חייבים להמשיך לשנות את הקונספציה: הרשות היא אויב, ואזרחי אויב גם אם חלקם רק רוצה לעבוד לא מכניסים לבית ולא לוקחים סיכונים”.

07:30 –  לאחר שכניסתה לישראל נאסרה, המתאמת ההומניטרית של האו”ם, לין הייסטינגס, מתחה ביקורת חריפה על חמאס ועל ישראל בצל המלחמה המתמשכת. “הרציחות, האלימות המינית והחטיפות גרמו טראומה לאומית. אלה לא נחסכו גם מקשישים, נכים וילדים”, כתבה על טבח חמאס האכזרי.

מנגד, גינתה גם את פעילות צה”ל ברצועה: “לא ניתן להצדיק את התקיפות האוויריות נגד אזרחים ותשתיות אזרחיות כמו בתי חולים, בתי ספר ומתקנים של האו”ם. זאת תוך עקירה חוזרת ונשנית של האוכלוסייה האזרחית. המצור לא יכול למנוע מכל אוכלוסיית עזה לקבל מזון, מים, שירותי בריאות והיגיינה”.

07:15 – אזעקות במעלות, בכפר ורדים ובעוד יישובים בצפון: אחרי כ-10 שעות של שקט יחסי בגבול לבנון, אזעקות נשמעו מעלות תרשיחא, במעלה יוסף וביישובים נוספים בגבול.  8 שיגורים זוהו מלבנון – 6 מהם יורטו ו-2 נפלו.

05:50 –  ארבעה חללי צה”ל:  שלושה מהם נפלו בקרבות ברצועת עזה, ואחד מהם נהרג בתאונת דרכים צבאית בדרום הארץ.

– רס״ם (מיל׳) גדעון אילני הי”ד, בן 35, מעשהאל, לוחם בגדוד 2855, עוצבת ׳חוד החנית׳ (55), נפל בקרב ברצועת עזה.

– רס״ם (מיל׳) איתי פרי הי”ד, בן 36, ממודיעין, קשר פלוגתי בגדוד 8111, חטיבה 5, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

– רס״ן (מיל׳) אביתר כהן הי”ד, בן 42, מכפר סבא, קצין הדרכה בגדוד 8111, חטיבה 5, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

– רס״ן גל בכר ז”ל, בן 34, מאורנית, קצין הדרכה באוגדה 36, נפל בתאונת דרכים צבאית בדרום הארץ.

גדעון אילני, איתי פרי, אביתר כהן, גל בכר. צילום: דוצ

רס”ן במיל’ אביתר כהן שירת כקצין הדרכה בגדוד 8111 בחטיבה 5, ורס”ם במיל’ איתי פרי שירת כקשר פלוגתי באותו גדוד. שניהם נפלו בקרב בכפר קרארה שממזרח לחאן יונס. כוח החי”ר שלהם נפגע מזירת מטענים בבית ספר בכפר, שבו פעלו מחבלים וחוליות נ”ט של חמאס.

בנוסף, לוחם במילואים בגדוד 8111 שבחטיבה 5, נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

מתחילת התמרון הקרקעי ברצועה נפלו 101 לוחמים וקצינים.

03:26 – צבע אדום בכרם שלום שבעוטף עזה

03:22 – צבע אדום בשדה אברהם, יתד וחולית שבעוטף עזה

02:00 – הניו יורק טיימס: גורמים רשמיים באו”ם טוענים כי התנאים הקשים בדרום הרצועה עשויים לאלץ את עשרות אלפי הפלסטינים המפונים – לצאת למצרים.

01:55 – ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני, שעסק בהכנסת פועלים פלסטינים מיהודה ושומרון, הסתיימה לאחר למעלה מ-4 שעות. שרי הקבינט הביעו התנגדות גורפת להכנסת פועלים פלסטינים לישראל. נוכח ההתנגדות נחרצת של שרים רבים למהלך: נתניהו החליט שלא לקיים הצבעה. סוכם כי יבחנו פתרונות שונים בדגש על הבאת עובדים זרים למשק.

01:45 –  דיפלומטים בכירים אומרים כי העצרת הכללית של האו”ם צפויה להצביע ביום שלישי על הצעת החלטה הקוראת להפסקת אש הומניטרית מיידית בעזה. ההצבעה מגיעה לאחר הטלת הוטו של ארה”ב על החלטת מועצת הביטחון ביום שישי, שקראה גם היא להפסקת אש במלחמה.

מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש צייץ בטוויטר כי מועצת הביטחון לא הצליחה “לצערו” להעביר את ההחלטה, אך הבטיח “לא לוותר על מניעת אסון הומניטרי בעזה”..

00:45 – CNN: שיירה של 100 משאיות שהובילו סיוע הומניטרי נכנסה לעזה ממצרים דרך מעבר רפיח. בשלוש מהמשאיות היו 129,000 ליטר דלק. עוד דווח כי 513 בני אדם עזבו את הרצועה במהלך היממה האחרונה, בהם 468 אזרחים זרים.

00:30 – דיווחים ערביים: צה”ל תוקף בעוצמה  במרכז הרצועה ובשכונות המזרחיות של חאן יונס.

00:01 – גורם צבאי סורי על הפיצוצים בדמשק: סמוך לשעה 22:05, חיל האוויר הישראלי תקף מאזור הגולן כמה מטרות באזור דמשק. מערכות ההגנה האווירית הסורית יירטו חלק מהטילים, אך נגרם נזק.

במרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם של האופוזיציה אמרו: התקיפה כוונה לאתרים באזור א-סידה זינב ולנמל התעופה הבין-לאומי של דמשק, שבהם יש מפקדות צבאיות ומחסני אמל”ח של חיזבאללה והמיליציות הפרו-איראניות.

00:01 –  רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, נפגשה בקריית גת עם התצפיתנית אורי מגידיש שחולצה משבי חמאס על ידי כוחותינו. אורי סיפרה לנתניהו כי מצבה הבריאותי והנפשי מצויינים, שהיא זוכה לליווי צמוד מהמדינה, ושהיא שואפת כבר לחזור לצבא ולשירות מלא. אורי אמרה כי גם בכל תקופת השבי שלה, היא אמרה: “לא אתן לאף אחד לנצח אותי. גם כשהייתי שם, לא פחדתי מהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות