רבנות ירושלים • “הרב אמסלם הוא סדין אדום בעיניהם”

פרופ' אשר כהן, מהדמויות הציבוריות הבולטות בציונות הדתית, קורא להנהגה הפוליטית של הציונות הדתית: לקדם מהלך לבחירתם של שני רבנים ציוניים דתיים • "החרדים עושים כל טריק וכל שטיק כדי לבלום"
ז' תשרי התשע"ה / 01.10.2014 15:03

בפוסט קצר שפרסם בדף הפייסבוק שלו קורא פרופ’ אשר כהן, איש המחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן ומהדמויות הציבוריות הבולטות בציונות הדתית, להנהגה הפוליטית של הציונות הדתית לקדם מהלך לבחירתם של שני רבנים ציוניים דתיים

בקריאתו מציין פרופ’ כהן כמועמדים ראויים את הרב אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית – לתפקיד הרב האשכנזי, ואת הרב חיים אמסלם לתפקיד הרב הספרדי. שני הרבנים כבר הגישו את מועמדותם לפני ראש השנה.

בסטטוס שפרסם בדף הפייסבוק שלו הוא כותב: “אחד הכישלונות הצורבים של הבית היהודי במתכונתו החדשה הוא הבחירות לרבנות הראשית. 

מאבקים פנימיים פומביים והיסוסים רבים עד העמידה הרופפת מאחורי מועמד מוסכם היו חלק מאותו מכישלון. בשבועות הקרובים נוצרה הזדמנות מצוינת לתקן דווקא בירושלים.

“אלא שבזמן האחרון ניתן לשמוע מכיוון הבית היהודי במיוחד ובעיקר שתיקה. מי שלא שותקים הם החרדים שעושים כל טריק וכל שטיק כדי לבלום את בחירתו של הרב אריה שטרן לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, וכמובן גם הרב אמסלם הוא סדין אדום בעיניהם”, כותב פרופסור כהן.

“במידה והשתיקה בימים אלה מסתירה מאחוריה פעילות ענפה ורחבת היקף אך נסתרת המתנהלת במלוא המרץ, אזי הדברים כאן מיותרים.

אך יש חשש די מבוסס שחלק מהגורמים האמורים לפעול עתה במלוא המרץ, העוצמה והכוח מתמהמהים, מהוססים, ממתינים, לא תמיד ברור למי ולא תמיד ברור למה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות