רפואת עור – כל מה שצריך לדעת

מהן בעיות העור הנפוצות ביותר, כיצד מטפלים בהן ומדוע חשוב לבחור נכון רופא עור ומין כדוגמת דוקטור סרברניק? בכתבה זו תוכלו למצוא תשובות
תוכן שיווקי
כ"ח כסלו התשפ"ד / 11.12.2023 10:43

מחלות עור ומין שונות הן בעיות רפואיות שכיחות מאוד, כאלו אשר הרבה מאוד אנשים מכל רחבי העולם סובלים מהן. בעיות אלו עשויות להביא איתן המון סיבוכים רפואיים, בעוד הן כרוכות בקושי רב עבור המטופלים וכן גם עבור משפחתם.

מחקר בתחום רפואת עור ומין בישראל בחן את שכיחותן של מחלות העור השונות בקרב 94,806 מועמדים לגיוס, כאשר ממצאיו העלו שיעורים גבוהים מאוד של תחלואה עורית ולרבות הזעת יתר (שכיחות של כ-200 על כל מאה אלף גברים ו-107 על כל מאה אלף נשים).

אולם, בעוד שאכן מדובר על בעיה אשר סובלים ממנה הרבה מאוד אנשים, חשוב מאוד להדגיש כי על ידי בחירה נכונה של מומחה לרפואת עור ומין, כדוגמת אביגדור סרברניק יהיה ניתן לטפל בבעיות שונות ולמגר את השפעתן.

אז מהן בעיות העור והמין הנפוצות ביותר, כיצד מטפלים בהן ומדוע חשוב לבחור נכון רופא עור ומין כדוגמת דוקטור סרברניק? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

סוגים שונים של מחלות עור

• אבעבועות רוח – אבעבועות רוח זו מחלה זיהומית אשר נגרמת בעקבות נגיף “וריצלה זוסטר”, נגיף ממשפחת נגיפי ההרפס. מחלה זו באה לידי ביטוי בשלפוחיות ופריחה על גבי העור, יחד עם חום גבוה, כאשר הפריחה אשר מאפיינת את מחלת אבעבועות רוח בדרך כלל תופיע קודם כל בקרקפת ובהמשך תתפשט לכל הגוף. בתחילת המחלה יהיה ניתן לראות נגעים אדומים ושטוחים, כאשר בהמשך אלו יהפכו לשלפוחיות עם נוזל מוגלתי אשר מכיל בתוכו נגיפים. לאחר מכן, השלפוחיות יתכסו בגלד, יתייבשו וינשרו. בעוד כי מדובר על מחלה נפוצה למדי, חשוב מאוד לציין כי גם היא עלולה לגרום לסיבוכים, כמו למשל דלקת ריאות, דלקת קרום המוח ואפילו סיבוכים עוריים. במקרים קיצוניים הדבר עשוי להביא לפגיעה בכליות ואף גם תמותה. אולם, פותח חיסון נגד מחלת אבעבועות רוח,והוא ניתן במסגרת תכנית חיסוני ילדים החל משנת 2007.

• אורטיקריה – אורטיקריה או בשמה בעברית ‘חרדלת’ זו מחלת עור שכיחה אשר מתפתחת אצל כ-20% מהאוכלוסייה. מחלה זו מהווה מעין תגובה אלרגית של העור למגע עם חומרים שונים או לסירוגין, תגובה חיסונית פנימית של מערכות הגוף. מחלה זו באה לידי ביטוי בנגעים אדומים ומגרדים שיופיעו בצורה פתאומית לתקופות קצרות במקומות שונים בגוף ויעלמו לאחר מכן. הטיפול במחלה זו בדרך כלל יהיה הימנעות מחשיפה לחומרים אלרגנים שונים לצד משחות ותרופות מבוססות סטרואידים, כאשר במקרים חמורים יותר המטופלים יקבלו סטרואידים בכדורים או בזריקה.

שורה תחתונה

מחלות עור ומין הן בהחלט עניין של מה בכך שכן, מדובר על מחלות שכיחות למדי אשר מביאות חוסר נעימות רבה לאלו הסובלים מהן. על כן, חשוב מאוד לחפש ברחבי האינטרנט אחר המלצות על רופא מסור ומנוסה שיוכל לסייע לכם להתמודד איתן, רופא כדוגמת אביגדור סרברניק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות