הקבינט החברתי כלכלי הצביע נגד הכנסת פועלים פלסטינים

הקבינט החברתי כלכלי המליץ לקבינט המדיני בטחוני שלא להכניס פועלים ערבים תושבי יו"ש לעבודה בישראל • סער בדיון: "קשה להילחם בבירוקרטיה ולהביא פועלים אחרים אז אתם רוצים להכניס את הפלסטינים. זה לא יאומן. זה הזוי"
אריה ריבקינד
כ"ז כסלו התשפ"ד / 10.12.2023 19:58

הקבינט החברתי כלכלי הצביע הערב (ראשון) נגד הכנסת פועלים פלסטינים לישראל. לאחר ההצבעה, ההחלטה תעבור לדיון בקבינט המדיני ביטחוני.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

השרים אבי דיכטר ויואב בן צור נמנעו מלהשתתף בהצבעה.

בנוסף החליטו השרים לקרוא לראש הממשלה לקיים בהקדם דיון על השוואת הסמכויות והקריטריונים לכניסת פועלים ערבים ליישובים הישראליים ביו”ש.

הקבינט החברתי-כלכלי גם קרא לממשלה לקיים דיון בתוך שבועיים, פרט לדיון הקבינט, בכדי לקבוע מדיניות עדכנית בנוגע להכנסת פועלים. בנוסף, הקבינט החברתי-כלכלי הנחה את משרד השיכון והבינוי לרכז עבודת מטה לבחינת שיטות עבודה מתקדמות בישראל, במטרה להביא המלצות בתוך כחודש.

הדיון עסק בהצעת המל”ל להכניס פועלים פלסטיניים בני 35 ומעלה מיו”ש.

נציג המל”ל הציג מתווה להחזרת הפועלים הפלסטינים לעבודה בישראל באופן מדורג.  פרופ’ אבי שמחון, היועץ הכלכלי של ראש הממשלה, גיבה אותו: “מגזר הבנייה והתשתיות מושבת. זה נזק של עשרה מיליארד שקל בחודש. לפחות במגזר הזה חייבים להכניס פועלים”.

יו”ר הקבינט החברתי כלכלי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ אמר: “אני מודה לחבריי בקבינט על הצבעתם כנגד ההכנסה של הפועלים הערבים תושבי יו”ש לעבודה בתחומי הקו הירוק. חלק משמעותי מההפנמה של קריסת הקונספציה היא שאסור להמשיך את מה שהיה. כסף והיתרי בניה לא קונים שקט. מי שירצח אותנו כשאין לו כסף ירצח אותנו כשיש לו כסף”.

הוא הוסיף: “ביטחון אזרחי ישראל קודם לכל ואנו ממליצים לקבינט המדיני בטחוני שלא לאשר את הכנסת הפועלים. ניתן וצריך לקדם חלופות שיתנו מענה אחר למשק.

“אני סבור שהמצב צריך להיות דומה גם בעבודה בתוך יו”ש והקבינט הכלכלי קיבל החלטה לקרוא לקיום דיון בהקדם בהשוואת הקריטריונים של כניסת פועלים ערבים מיו”ש גם ליישובים ביו”ש. אסור להפלות בין דם לדם וביטחון כל אזרחי ישראל חייב להיות מעל לכל שיקול אחר”.

השר גדעון סער התנגד בדבריו להכנסת פועלים מיהודה ושומרון: “קשה להילחם בבירוקרטיה ולהביא פועלים אחרים אז אתם רוצים להכניס את הפלסטינים. זה לא יאומן. זה הזוי. הצגתם פה קריטריון של הכנסת פועלים פלסטינים נשואים מעל גיל 35, אבל שכחתם לציין כמה פיגועים עשו נשואים מעל גיל 35.

“במאי 2022 התנגדתי להכנסת הפועלים מעזה. הקונספציה הייתה, הכנסת הפועלים תשפר את מצב הכלכלה בעזה ותביא ליותר ביטחון. הקונספציה הזאת קרסה ב-7 באוקטובר”.

סער הביע התנגדות חריפה להכנסת פועלים: “האוכלוסיה ביו”ש בכלל, ובימים אלה של מלחמה בפרט היא אוכלוסיית אויב! בזמן מלחמה אסור לעשות להכניס אותם. הם בשיא השנאה ותחת הסתה פרועה שהם צורכים ברשתות החברתיות ובערוצי התקשורת בערבית.

“עכשיו שמעתי עמדה דומה ממאיר בן שבת, היועץ לביטחון לאומי לשעבר ולפיה בזמן מלחמה – אסור לעשות זאת. ראינו בסקרי דעת קהל שיש באוכלוסיה ביו”ש יותר תמיכה במעשי החמאס ב-7 באוקטובר מאשר שיש בקרב תושבי עזה. זאת הזדמנות לנוע למקום אחר: להביא עובדים זרים ממדינות ידידותיות עם פחות קשיים בירוקרטיים”.

השר אופיר אקוניס אמר בדיון: “האמירה של שמחון שאנחנו תלויים בפועלים הפלסטינים היא אמירה עצובה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות