דוברי בתי החולים סירבו לדובר צה”ל: אין לך סמכות לקבוע לנו

דובר צה"ל ניסה להכפיף את דוברי בתי החולים הציבוריים אליו ודרש מהם להימנע מלדווח לציבור על חיילים פצועים שמגיעים לבתי החולים • במשרד הבריאות ובבתי החולים הבהירו לדובר צה"ל: אין לך סמכות כזאת, נמשיך לדווח על חיילים פצועים כמו לפני המלחמה
חרדים 10
כ"ז כסלו התשפ"ד / 10.12.2023 16:34

דוברי בתי החולים בישראל החליטו שלא לציית להנחיות החדשות של דובר צה”ל, שניסה להכפיף את דוברי בתי החולים הציבוריים אליו ודרש מהם להימנע מלדווח לציבור על חיילים פצועים שמגיעים לבתי החולים. כך דיווח היום (ראשון) יואב אבן בחדשות 12.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

במכתב ששיגרה היום דוברת משרד הבריאות שירה סולומון לסא”ל עדי בראל אבן, ראש ענף תקשורת בדובר צה”ל, היא הבהירה שדוברי בתי החולים לא יצייתו לדרישה לאשר מראש כל דיווח על חיילים פצועים מטעמם, מאחר שהם מחויבים לעקרונות של “שקיפות לציבור תוך שמירה על חיסיון רפואי”.

בשבוע שעבר דרשו בדובר צה”ל להכפיף את דוברי בתי החולים הציבוריים בישראל אליהם. במשרד הבריאות ובבתי החולים סבורים שלדובר צה”ל אין סמכות כזאת, ושכמו לפני המלחמה – הם יכולים לדווח לאחר שהמשפחות עצמן עודכנו וללא חשיפת פרטי החיילים.

במכתב דוברת משרד הבריאות נאמר: “דוברי בתי החולים עובדים בשגרה וביתר שאת במלחמה, על בסיס עקרונות של שקיפות לציבור תוך שמירה על חיסיון רפואי. דוברי בתי החולים ימשיכו לעשות כן גם במערכה זו, בהינתן עצמאותם המקצועית וכפיפותם לבית החולים ולעבודה עם משרד הבריאות”.

המשמעות: משרד הבריאות מעדכן את דובר צה”ל שדוברי בתי החולים בישראל לא יצייתו לדרישה לאשר מראש כל דיווח על חיילים פצועים וימשיכו לדווח על חיילים פצועים כמו לפני המלחמה – בכפוף לעדכון של בני משפחה, שמירה על פרטיות וחיסיון רפואי, וציות להוראות של הצנזורה אם ישנן כאלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות