עם כיפה על ראשו: נשיא ארגנטינה נפגש עם השר ומשפחות חטופים

שר החוץ אלי כהן נפגש בארגנטינה, יחד בני משפחות חטופים - ביניהם קרובי משפחת ביבס, שהם אזרחים ארגנטינאים, עם נשיא ארגנטינה חבייר מילאיי • "רוצה להדגיש את הסולידריות המוחלטת שלנו עם העם בישראל"
אריה ריבקינד
כ"ז כסלו התשפ"ד / 10.12.2023 15:06

“חבייר” אמת:  שר החוץ אלי כהן נפגש, יחד בני משפחות חטופים, ביניהם קרובי משפחת ביבס – שהם אזרחים ארגנטינאים, עם נשיא ארגנטינה הנבחר חבייר מילאיי.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

השר כהן בירך את הנשיא על כניסתו הרשמית לתפקידו היום –  והדגיש כי יחסי שתי המדינות יעמיקו עוד יותר תחת הנהגתו. הוא הודה לו על כוונתו להעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים והזמין אותו לחנוך אותה בהקדם.

הנשיא הנכנס עדכן שייפעל להכריז על החמאס כארגון טרור במדינה. בנוסף שוחחו על העמקת היחסים בין המדינות והרחבת הסחר והכלכלה.

את הפגישה עם בני משפחות החטופים סיכם הנשיא  בקריאה לשחרורם המיידי, ללא תנאי, של כל החטופים מעזה

שר החוץ אלי כהן: “ארגנטינה מדינה אסטרטגית בדרום אמריקה ותחת הנשיא מילאיי, הברית בין המדינות תתחזק. הודיתי לו על עמידתו הנחרצת לצד ישראל במאבקה בטרור וכוונתו להכריז על חמאס כארגון טרור וכן על קריאתו לשחרור החטופים ללא תנאי. הזמנתי את הנשיא לבקר בישראל ולחנוך את שגרירות ארגנטינה בירושלים, כפי שהנשיא הנכנס בעצמו הזכיר בנאומיו בחודשים האחרונים”.

נשיא ארגנטינה חבייר מילאיי: “אני רוצה להדגיש את הסולידריות המוחלטת שלנו עם העם בישראל בעקבות מעשי הטרור שביצע ארגון הטרור חמאס. אנו מגנים אותם בצורה חדה וברורה. אני תומך בזכותה המלאה של ישראל להגן על עצמה מפני אותן התקפות טרור. בנוסף אנו בוחנים את האפשרויות בהכרזה על חמאס כארגון טרור בארגנטינה”.

בארגנטינה פועלת הקהילה היהודית החמישית בגודלה בעולם – שחוותה גם היא פגיעה מארגוני טרור על אדמתה, לרבות הפיגוע של החיזבאללה כנגד שגרירות ישראל בה נרצחו 29 אנשים ב-1992. בהתאם שוחחו השניים על ההתפתחויות האחרונות בנוגע ללחימה נגד החמאס והשר כהן הדגיש בפני הנשיא כי על כל העולם המערבי לפעול על מנת להוציא את חמאס, על כל שלוחותיו וגרורותיו, מחוץ לחוק ולייבש את מקורות המימון שלו, כדי שהזוועות כפי שראינו ב-7 באוקטובר על ידי ארגון טרור גרוע מדעא”ש, לא ישובו, לא בישראל, לא בארגנטינה ולא בשום מקום בעולם.

ביום שישי נפגש שר החוץ אלי כהן גם עם שרת החוץ החדשה של ארגנטינה דיאנה מונדינו. השניים דנו ביחסי המדינות ובשיתופי פעולה אפשריים בזירה הבינלאומית.

בנוסף דנו בהתפתחויות במזרח התיכון בהקשר למלחמה נגד חמאס בעזה.

זהו ביקורו השני של שר החוץ כהן באמריקה הלטינית, לאחר שביקר בפרגוואי ואורוגוואי לפני כארבעה חודשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות