נתניהו לפוטין: אם רוסיה הייתה סופגת מתקפה כזו – היית פועל בעוצמה

בשיחה קשה, שהתנהלה כ-50 דקות, ראש הממשלה ביקר בחריפות את שיתוף הפעולה של רוסיה עם איראן • לצד זאת, נתניהו אמר כי הוא מעריך את המאמץ הרוסי לשחרור אזרח ישראלי - וביקש את סיועה של ארצו בהפעלת לחץ על הצלב האדום
אריה ריבקינד
כ"ז כסלו התשפ"ד / 10.12.2023 14:42

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (ראשון) עם הנשיא ולדימיר פוטין על המלחמה בחמאס – ולא חסך ממנו ביקורת על התנהלותה הדיפלומטית של רוסיה.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

השיחה הטלפונית אילצה את ראש הממשלה לצאת מישיבת הממשלה. היא היתה ארוכה יחסית ונמשכה כ-50 דקות.

בלשכת נתניהו ציינו כי הוא הביע את מורת רוחו מהעמדות של נציגי רוסיה באו”ם ובפורומים אחרים נגד ישראל.

“ראש הממשלה הביע ביקורת תקיפה על שיתוף הפעולה המסוכן בין רוסיה לאיראן. הוא הדגיש שכל מדינה שהייתה סופגת מתקפת טרור נפשעת כפי שחוותה ישראל הייתה נוהגת בעוצמה לא פחותה מזו שבה פועלת ישראל”.

לצד זאת, אמר נתניהו לפוטין כי הוא מעריך את המאמץ הרוסי לשחרור אזרח ישראלי בעל אזרחות רוסית וביקש את סיועה של ארצו בהפעלת לחץ על הצלב האדום כדי שיתאפשרו ביקורים של החטופים בשבי חמאס והעברת תרופות מצילות חיים אליהם.

“ראש הממשלה הביע הערכה על המאמץ הרוסי לשחרור אזרח ישראלי בעל אזרחות רוסית ואמר שישראל תפעל בכל האמצעים, המדיניים והצבאיים כאחד, לשחרור כל חטופינו”.

בהודעת הקרמלין על שיחת נתניהו-פוטין נאמר: “במרכז השיחה עמד המצב החמור בעזה, בין היתר המצב ההומניטרי הקטסטרופלי. פוטין חזר על העמדה העקרונית של רוסיה המגנה טרור, אך בד בבד הבהיר כי אסור שהמאבק בטרור יהיה בעל תוצאות כה קשות על האוכלוסייה האזרחית. רוסיה מוכנה לתרום את חלקה להפחתת הסבל והרגעת העימות”.

עוד נאמר: “השניים הביעו עניין בהמשך שיתוף הפעולה בפינוי אזרחים רוסים מעזה ובשחרור הישראלים המוחזקים ברצועה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות