“תנ”צ ברכה לא דיווח על מאות שיחות עם דבורה פינטו”

נחמן וייס
|
ו' תשרי התשע"ה / 30.09.2014 19:45
מקורביו של הרב יאשיהו פינטו, מנסים להוכיח את הקשר האישי שהתקיים בין הרב ורעייתו לתנ”צ אפרים ברכה • עד כה הם איתרו מאות שיחות ומסרונים בין הקצין לאשת הרב

מקורבי הרב יאשיהו פינטו עושים כל מאמץ כדי להוכיח את הקשר האישי שהתקיים בין הרב לבין תנ”צ אפרים ברכה. כך מדווח אתר מעריב השבוע.

בשבועות האחרונים, אוספים המקורבים כל פריט מידע שיוכיח את הקשר העמוק שהיה בין בני הזוג פינטו – לזוג ברכה, כשהם מכוונים בעיקר לשלב הטיעונים לעונש.

על פי עסקת הטיעון, הפרקליטות תדרוש עד שנת מאסר, ובסביבת הרב פינטו מבקשים להוכיח כי ברכה הוא זה שיזם את הצעת השוחד מהרב, כדי להרחיק ממנו את עדותו של פינטו במשטרה הפדרלית בארה”ב על תמיכתו בו.

ככל שנחשפים החומרים, נראה כי הפרקליטות והמשטרה מיהרו לחתום על עסקת הטיעון בכדי למנוע את חקירתו של ברכה, דבר שעלול לגרום למבוכה נוספת למשטרה.

הרב פינטו ורעייתו הצהירו בחקירה כי ניהלו מאות שיחות מקומיות וטרנס-אטלנטיות עם ברכה, אולם ביחא”ה התייחסו לטענות בביטול.

ברכה תושאל על כך בקצרה בשנה שעברה, והשיב: “המסרונים לא נשמרו, ככל שאני זוכר הם היו בחו”ל. אולי היו מסרונים לומר לי תודה, אין לי המסרונים, אבל אני בטוח שדיווחתי בזמן אמת”.

כעת חושף אחד ממקורבי הרב את הנתונים: “איתרנו 267 שיחות ומסרונים למספרים של ברכה בקווי הטלפון הישראליים של הרבנית מחודש ינואר 2012 ועד חשיפת הפרשה, באוקטובר באותה שנה. ב-2 באוגוסט, היום שבו נחקרו הרב והרבנית על עמותת חזון ישעיה, איתרנו 30 שיחות אל ברכה שלא דווחו לממונים עליו”.

המקורבים אומרים כי יש ברשותם “הוכחות על מסרונים ושיחות שבוצעו בתשעת הימים שבין קבלת ההצעה מהרב ועד להחלטה של ברכה לדווח עליה למפקדיו”.

אנשי ברכה דחו את הטענות ואמרו למעריב השבוע: “הם שקרנים והכל עוד יתגלה”.

כזכור לפני כשבוע עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג”ץ נגד, הסכם הטיעון, וטענה כי הסכם פגום מן היסוד ומנוגד לתכליתם של הסדרי טיעון, פוגע בשלטון החוק ובאמון הציבור. זאת מכיוון והמשטרה נמנעת ממיצוי החקירה טרם החתימה על הסכם הטיעון.

לדברי התנועה, מצטיירת תמונה כביכול והפרקליטות נחושה לסגור את הפרשה, מבלי לוודא אם אכן ישנם ראיות מרשיעות כנגד ניצב מנשה ארביב וחשודים נוספים.