המוסד השתתף במעצר שני איראנים שתכננו פיגועים ביהודים בקפריסין

המוסד מאשר כי גופי הביטחון והאכיפה הקפריסאים סיכלו, בשותפות עם ארגון הביון הישראלי, תשתית טרור איראנית באי • על פי ההערכות, שני האיראנים שנעצרו, הקשורים למשמרות המהפכה, היו בשלבים מוקדמים של איסוף מודיעין על מטרות ישראליות
חיים טוויל
כ"ז כסלו התשפ"ד / 10.12.2023 14:29

שני אזרחים איראנים נעצרו לחקירה בקפריסין בחשד לתכנון התקפות על אזרחים ישראלים ויהודים החיים באי. כך דווח היום (ראשון) בעיתון הקפריסאי “Kathimerini Cyprus”.

חרדים מהמצב? אל תדחיקו: יש מוקד תמיכה נפשית במיוחד עבורכם

על פי ההערכות שני האיראנים, הקשורים למשמרות המהפכה, היו בשלבים מוקדמים של איסוף מודיעין על מטרות פוטנציאליות.

תשתית הטרור האיראנית סוכלה על ידי גופי הביטחון והאכיפה הקפריסאים, בשותפות עם המוסד.

לפי ‘כאן חדשות’, שני חברי החוליה נעצרו בתחילת נובמבר 2023, ומאז הם נמצאים תחת חקירה ומתנהל מולם הליך משפטי ועל פי הפרסומים בקפריסין אף הוצא להם צו גירוש מהמדינה.

במהלך חקירתם, עלה כי חוליה זו השתתפה באיסוף מודיעיני על גורמים מערביים נוספים גם מחוץ לקפריסין. בפעילות הסיכולית ומחקירת חברי התשתית עלה מידע רב אודות התכנון האיראני, יעדי הפיגוע ושיטות הפעולה.

הגורם שהפעיל את החוליה והוביל את כוונת הפיגוע הוא אזרח איראני בשם מוחמד רזה אבאדי אראבלו, המכונה סעיד אבאדי ומשתמש במספר רב של דרכונים מזויפים וזהויות שונות. הוא מופעל מוכר של ארגוני טרור איראניים, ובעבר היה מעורב בין היתר בניסיון יחידה 400 בכוח קודס של משמרות המהפכה לחיסול אזרח ישראלי בגיאורגיה בנובמבר 2022.

בהודעת משרד ראש הממשלה בשם המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים והמטה לביטחון לאומי נאמר:

“גופי הביטחון והאכיפה הקפריסאים סיכלו, בשותפות עם המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים, תשתית טרור איראנית שתכננה לבצע פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בקפריסין.

בזכות הפעילות הסיכולית ומעצר החוליה על ידי שירותי הביטחון בקפריסין, התקבל מידע רב שהביא לחשיפת המפגעים, שיטות הפעולה, יעדי הפיגוע והתכנון האיראני לגרום להרג חפים מפשע בקפריסין ובזירות נוספות.

מאז מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס בשבת, ה-7 באוקטובר, הרחיב המשטר האיראני את מאמציו לקדם פעילויות טרור ברחבי העולם. איראן אינה בוחלת בשום אמצעי להשגת יעדיה הנפשעים.

המוסד, יחד עם שותפיו בארגוני המודיעין והביטחון, ממשיך לפעול ללא הרף ובמגוון דרכים למיגור איומי הטרור מצד איראן ושלוחותיה, ולהגן על מדינת ישראל, אזרחיה והעם היהודי בכל רחבי העולם.

מהמטה לביטחון לאומי נמסר: “מאז פרוץ המלחמה עברו ישראלים רבים לשהות בקפריסין. הנוכחות האיראנית בצפון קפריסין, והשימוש באזור זה בעבר ובהווה הן למטרות טרור והן כזירת פעילות ומעבר לפגיעה ביעדים ישראליים ויהודים, מהווה סוגיה מטרידה.

“המל”ל וקהילת המודיעין עדכנו רק לאחרונה את רמת האיום כלפי ישראלים בחו”ל וממשיכים להנחות את אזרחי ישראל בהתאם לכך”.

מדובר בפעם השלישית בשנתיים האחרונות ששמה של קפריסין נקשר לאירוע טרור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות