דובר צה”ל: תפקידנו להגיע לסינוואר, דף ועיסא – ואנו נגיע אליהם

סגן נתנאל מנחם איתן הי"ד בן 22 מירושלים נפל בקרב ברצועה • יעד החיסול בפיגוע שנמנע בקפריסין - איש עסקים ישראלי • החות'ים מנעו מספינת מטען ששטה לכיוון ישראל להגיע ליעדה • חיזבאללה ביצע שיגור לישראל מטרים ספורים ממבנה של האו"ם בלבנון • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ז כסלו התשפ"ד / 10.12.2023 02:28

היום ה-65 למלחמה: עשרות מחבלים הסגירו עצמם במהלך שבת לידי כוחות צה”ל בתום קרבות במחנה ג’באליה שבצפון הרצועה. דובר צה”ל ציין בהצהרה היומית שלו, כי מהמודיעין שמגיע מהעצורים עולה שהנהגת חמאס שנמצאת במנהרות מתכחשת למצבה הקשה. בלבנון תקף צהל מטרות של חיזבאללה.

עדכונים שוטפים: 

23:30 – רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, נפגשה היום בקריית גת עם התצפיתנית אורי מגידיש שחולצה משבי חמאס על ידי כוחותינו. אורי סיפרה לנתניהו כי מצבה הבריאותי והנפשי מצויינים, שהיא זוכה לליווי צמוד מהמדינה, ושהיא שואפת כבר לחזור לצבא ולשירות מלא.

אורי אמרה כי גם בכל תקופת השבי שלה, היא אמרה: “לא אתן לאף אחד לנצח אותי. גם כשהייתי שם, לא פחדתי מהם”.

צילום: באדיבות

22:20 – סוריה טוענת: ישראל תקפה בדמשק, מערך הנ”מ הופעל.

22:15 – צה”ל תקף חוליית מחבלים בשטח לבנון. “כוחות צה”ל תקפו חוליית מחבלים בשטח לבנון מוקדם יותר היום. כמו כן, זוהו כמה שיגורים מלבנון לישראל בשעות האחרונות, וצה”ל תוקף באש את מקורות הירי”.

בנוסף, בהמשך להתרעות בצפון הארץ, שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. האירוע הסתיים.

21:55 – דיווח בוושינגטון פוסט: ארה”ב פועלת להרחבת כוח המשימה הרב-לאומי בים סוף. הסיבה – להתגונן מפני איום החות’ים בתימן, ולאבטח ספינות מסחריות בדרך לישראל.

21:45 – כאן חדשות: החות’ים מנעו מספינת מטען ששטה לכיוון ישראל להגיע ליעדה. הספינה לא נענתה לאזהרות החות’ים ובעקבות זאת הם כפו עליה לשוב למקום ממנו הגיעה.

21:40 –  המוסד ושירותי הביטחון בקפריסין מנעו פיגוע: לפי חדשות 12,  יעד החיסול היה איש עסקים ישראלי שמתגורר בקפריסין. איש העסקים הוזהר מבעוד מועד, נמלט מהאי ובכך ניצל. בחודש שעבר גורמים איראניים שניסו להתנקש בו, הגיעו מקפריסין הטורקית לקפריסין ונתפסו. מאחורי תשתית הטרור עומד גורם איראני מוכר שזו אינה הפעם הראשונה שבה מנסה להוציא לפועל פיגוע בקפריסין.

21:10 –  פורום תקווה המאגד משפחות חטופים קורא לדרג המדיני שלא להעביר כספים לעזה באמצעות הרשות הפלסטינית. “אנחנו מפצירים בקבינט המלחמה שלא לשחרר כספים לעזה, זהו מעשה שאינו מוסרי ואף גובל באבסורד. איך ייתכן שבזמן שלוחמינו מחרפים את נפשם בעזה, ובזמן שיושבים למעלה מ-130 חטופים בשבי החמאס קבינט המלחמה יעביר כסף לאויב? כולנו צריכים להתעורר ולהבין שיש את ההתנהלות מול האויב עד השישי לאוקטובר ויש מאז השבעה באוקטובר.

“אל תעבירו כסף לעזה, תעצרו את הדלקים שנכנסים, תפסיקו עם המחוות ההומניטריות. רק ככה נחזיר את החטופים בריאים שלמים ובמהרה למשפחות שלהם”.

20:30 – דובר צה”ל על תמונות הכניעה מעזה: “התיעוד לא מטעמינו, מחויבים לערכי צה”ל”. על חיסול בכירי חמאס: “תפקידנו להגיע לשלישייה הבכירה: יחיא סינוואר, מוחמד דף ומרוואן עיסא ואנחנו נגיע אליהם”.

הגרי חשף כי צה”ל השתלט על מרחב “כיכר פלסטין” שבלב עזה, ובו הלשכה של סינוואר, משרדי ממשלה, ונכסים של בכירי חמאס. “כוחותינו איתרו במרחב את רשת המנהרות של חמאס, מנהרות מצפון העיר עזה ועד שיפא, אזור המפקדה המרכזי שבו היו בכירי החמאס  ב-7 באוקטובר”.

20:27 – אזעקה הופעלה בכליל שבגליל המערבי  בעקבות שיגור מיירט למטרה אווירית חשודה.

20:20 – הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב  ובו יקבל חוות דעת ולפיה אפשר להעביר את הכסף שקוזז לעזה. אם יתברר שהכסף מועבר לחמאס, ישראל תקזז אותו שוב ו”תתחשבן” רטרואקטיבית.

20:15 – צה”ל ושב”כ חיסלו בתקיפה אווירית את המפקד החדש של גדוד שג’עייה של החמאס, לאחר שקודמו בתפקיד חוסל במהלך הלחימה

19:45 – הרמטכ”ל הלוי בגבול לבנון: זה צריך להיגמר בשינוי מצב מאוד ברור.

19:20 – ראש המל”ל הנגבי לרשת ב: לא יהיו יותר תמונות של מחבלים ללא בגדים.

18:50 – משרד הבריאות העזתי: מספר ההרוגים בעזה מתחילת הלחימה עלה ל-18,000. מספר הפצועים בעזה מתחילת הלחימה עלה ל49,500.

18:37 –  לוחם צה”ל סגן נתנאל מנחם איתן הי”ד נפל בקרב ברצועת עזה. איתן, בן 22 מירושלים, שירת כלוחם ביחידת 669 וצוער בגדוד ‘גפן’, בית הספר לקצינים.

הוא נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ביום שישי האחרון בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, קצין בגדוד 50, חטיבת הנח״ל, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה, לוחם במילואים בגדוד 9215, חטיבת ׳אגרוף הברזל׳ (205), נפצע באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה.

כמו כן, לוחם בסיירת נח״ל נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה, קצין במילואים בגדוד הנדסה 271, עוצבת ׳חוד החנית׳ (55), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

בנוסף, לוחם במילואים בגדוד הנדסה 271, עוצבת ׳חוד החנית׳ (55), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

18:30 – דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, חשף כי חיזבאללה שיגר אתמול כמה רקטות לעבר ישראל, אחת מהן ממרחק של 20 מטרים ממתחם האו”ם בדרום לבנון. בימים האחרונים בוצעו שיגורים נוספים מהמתחם לעבר ישראל. “ארגון הטרור חיזבאללה ממשיך לירות לעבר מדינת ישראל מאזורים הממוקמים מטרים ספורים בלבד ממתחם האו”ם. בכך, הוא מסכן את חייהם של חיילי יוניפי”ל וממשיך להפר באופן שיטתי את החלטה 1701”.

18:15 –  דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם הזרוע הצבאית של חמאס, פרסם הצהרה שהוקלטה מראש, ואמר: “אף חטוף ישראלי לא ישוחרר – אלא בתנאים שלנו”. לדבריו, “ההפוגה הזמנית הוכיחה את אמינותנו”. הוא הכריז, כי יימשך המאבק ב”תוקפנות” של ישראל אותה כינה “האויב הנאצי” וטען שהמורל של חמאס גבוה.

18:05 –  הממשלה אישרה את מתווה התוכנית הרב-שנתית של מנהלת תקומה. 18 מיליארד יועברו למנהלת לשיקום העוטף ב-5 שנים הקרובות. המתווה גובש בשיתוף עם הרשויות המקומיות ויישובי החבל.

18:00 – דובר חיזבאללה אמר היום כי התקיפות האוויריות של ישראל בדרום לבנון מסמנות “הסלמה חדשה”. וכי ישראל “לא תרתיע את חיזבאללה מלהמשיך להגן על אדמתה ולתמוך בעזה”.

17:50 – שרי הקבינט החברתי-כלכלי התכנסו לדון בהכנסת פועלים פלסטינים והתעמתו עם המל”ל. מזכיר הממשלה אמר בדיון: “רה”מ רוצה לאשר את הכנסת הפועלים הפלסטינים לישראל, אבל נראה שאין לו פה את הרוב הדרוש”. בתום הדיון המליץ הקבינט החברתי-כלכלי לקבינט המדיני-ביטחוני שלא להכניס פועלים מיו”ש.

17:25 –  הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון קיבלה אחריות על שיגור טילים לאזור המושב לימן שבגליל המערבי. לפי הודעת חמאס, מדובר ב”תגובה למעשי הטבח הישראליים באזרחים ברצועת עזה”

17:10 – הניו יורק טיימס: שבועות לפני מתקפת מחבלי חמאס, ראש המוסד נפגש עם גורמים קטרים בדוחה ותמך בהמשך העברת הכספים לעזה.

16:20 – שר החוץ של ארה”ב אנתוני בלינקן נשאל על הלחימה של ישראל בחמאס, ואמר: “יש לנו שיחות מול ישראל על משך הלחימה”. לדבריו, “ישראל תקבל את ההחלטה על המשך הלחימה. כולנו רוצים שזה יסתיים במהירה.  כאשר יסתיים השלב הצבאי צריך לדאוג לרגיעה שתוביל למדינה פלסטינית”.

16:10 – טנקים ומטוס קרב של צה”ל תקפו תשתיות טרור ומפקדה צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, מסוק קרב תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ”ט לעבר שטח ישראל במרחב יפתח.

בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מספר מרחבים במרחב הגבול. צה”ל תוקף את מקורות הירי בשטח לבנון. בנוסף, כוחות צה”ל תקפו בירי מרגמות וארטילריה בשטח לבנון במרחב מנרה בעקבות זיהוי חריג.

16:09 – אזעקות נוספות בבצת.

15:58 – ההסלמה בגבול הצפון: חילופי האש בגבול לבנון נמשכים כל העת. אזעקות נשמעו בגליל המערבי, זאת על רקע דיווחים בלבנון על נפגעים בתקיפת מפקדה מבצעית של חיזבאללה. כמה נפילות אותרו בשטחים פתוחים סמוך לגשר הזיו.

15:30 – הירי מעזה נמשך: צבע אדום בשדרות וביישובי העוטף. ללא נפגעים.

14:10 – המוסד הודיע כי סיכול הפיגוע נגד ישראלים ויהודים בקפריסין נעשה בשיתוף פעולה איתו.

13:30 –  בפעם השנייה מתחילת המלחמה: ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה פוטין. בין השניים התנהלה שיחה קשה, שנמשכה כ-50 דקות.

13:05 – עלויות המלחמה: הגירעון בתקציב המדינה טיפס בנובמבר בכ-0.8% והגיע בסוף נובמבר ל-3.4% שהם כ-62.5 מיליארד ש”ח, ביחס לכ-2.6% בסוף אוקטובר. הגידול בגירעון נובע מעלייה גדולה בהוצאות המדינה בעקבות הוצאות המלחמה, ובמקביל מירידה בהכנסות המדינה ממיסים בעקבות ירידה בפעילות המשק ודחיית תשלומים שניהם בשל הלחימה.

12:49  –  מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו גל תקיפות נרחב של מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון. ביניהן, תשתיות טרור, משגרים ומתחמים צבאיים של הארגון. בנוסף, כוחות צה”ל תקפו חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ”ט במרחב זרעית.

זוהו כלי טיס עוינים שחצו מלבנון לשטח ישראל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו שתי מטרות בהצלחה. שני לוחמי צה”ל נפצעו באורח בינוני ומספר נוספים נפצעו באורח קל כתוצאה מרסיסים ושאיפת עשן. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

12:15 – בפעם הראשונה מתחילת התמרון הקרקעי: לוחמי הארטילריה של חיל התותחנים פועלים בתוך רצועת עזה. מתחילת הלחימה פועלים לוחמי ולוחמות הארטילריה בגבול רצועת עזה, בסיוע לכוחות המתמרנים תוך הפעלת אש מסייעת לתמרון, ואש לחילוץ.

בימים האחרונים, חצו לוחמי חטיבת האש 282 את הגבול ופעלו ברצועת עזה, בשיתוף פעולה עם צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 188 בשכונת שג׳עייה שברצועת עזה. במהלך הפעילות תקפו מעל ל-20 מטרות טרור, בינהן מחסני אמצעי לחימה, בתים ממולכדים ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור חמאס.

11:57 – אחרי 20 שעות: הירי מעזה התחדש. אזעקות נשמעו בנתיב העשרה ויד מרדכי

11:15 –  כוחות הביטחון עצרו הלילה 21 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. במבצע לסיכול טרור בעיר טובאס נעצרו 14 מבוקשים ואותרו ארבעה רובי ציד, רובה מסוג קרלו, אקדח איירסופט, תחמושת ושלושה מטענים שהושמדו על ידי הלוחמים.

במהלך פעילות הכוחות בעיר חברון, איתרו הלוחמים והחרימו אקדח, ציוד צבאי, וחלקים מנשק M-16 וכן בפעילויות נוספות בגבל גוהר שבחטיבת יהודה ובכפר נעמה הוחרמו מעל 50 רכבים בלתי חוקיים. בעיר שכם, מחנה הפליטים קלנדיה ובכפר קליל אותרו חלקים של נשקים, אקדח איירסופט, תחמושות וציוד צבאי. בכפר בורקא אותרו רימוני גז, ציוד צבאי ומספר מטענים שהושמדו על ידי הכוחות. סך הכל הוחרמו שישה נשקים ושני אקדחי איירסופט. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,180 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

11:03 – דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, ‏קרא לתושבי עזה, ובפרט לאלו שבאזור ח’אן יונס – להתפנות מבתיהם, דרך ציר עוקף ממערב לח’אן יונס. הוא הודיע על הפוגה טקטית-זמנית בלחימה ברפיח בין 10:00 ל-14:00.

10:55 –  מתחילת דצמבר: 12,529 אזרחים ביקשו דמי אבטלה. מתחילת המלחמה הגיעו לביטוח הלאומי למעלה מ-173 אלף דרישות לדמי אבטלה. יותר מ-126 אלף יצאו לחל”ת שלא מרצון.

10:17 – לפני האזעקות בצפון – צה”ל תקף בדרום לבנון. 

10:10 –  שתי מטרות חשודות יורטו בשמי הגליל המערבי, לאחר שנשמעו התרעות ביישובים רבים באזור בחשד לחדירת כלי טיס עוין. היישובים שבהם הופעלה התרעה: עבדון, יערה, אילון, גורן, גורנות הגליל, חניתה, שתולה, זרעית, ערב אל עראמשה, שומרה, אדמית, אבן מנחם ובשלומי. לפי פיקוד העורף האירוע הסתיים.

10:05 –  ראש ממשלת קטאר אמר היום: “הם ממשיכים ללחוץ על ישראל וחמאס להגיע להפסקת אש, למרות שהסיכויים ההולכים ופוחתים”. הוא הוסיף כי החטופים ששוחררו עד כה מעזה הם תוצאה של משא ומתן, ולא פועל יוצא של הפעילות הצבאית של צה”ל ברצועה.

10:03 – אזעקות הופעלו בגליל המערבי מחשש לחדירת כלי טיס עוין.

09:55 –  מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש: “סמכותה ואמינותה של מועצת הביטחון נפגעו בשל חוסר היכולת ליישם החלטה בעניין הפסקת אש הומניטרית בעזה”. גוטרש התייחס להצעה שנפלה במועצה ביום שישי האחרון, לקרוא להפסקת אש הומניטרית בעזה.

בהצעה, שהעלתה איחוד האמירויות, תמכו 13 מדינות מתוך 15 החברות במועצת הביטחון של האו”ם. בריטניה נמנעה, וארה”ב שהתנגדה הפעילה בהמשך את זכותה ווטו שלה – והפילה את ההצעה. לצורך העלאת ההחלטה להצבעה, מזכ”ל האו”ם הפעיל את סעיף 99 לראשונה מאז 1989.

09:05 –  עשרות עזתים הסגירו את עצמם הלילה ללוחמי צה”ל. הם נבדקו ומי מהם שיימצא מחבל או קשור לחמאס יועבר לחקירה. נשים וילדים נשלחו לציר ההומניטרי ומשם לדרום הרצועה.

08:55 – צה”ל תקף מעל 250 מטרות ביממה האחרונה: חוליות מחבלים חמושות זוהו וחוסלו טרם הצליחו לפגוע בכוחות. כמו כן, נחשף והושמד אתר קשר צבאי לצד פירים תת קרקעיים ואמצעי לחימה.

ביממה האחרונה, לוחמי יחידת אגוז חקרו ותקפו באמצעות חימוש מדויק פירים תת קרקעיים בח’אן יונס. בפעילות נוספת, לוחמי היחידה זיהו בעזרת רחפן חוליית מחבלים חמושה שהתכוננה לתקוף כוחות נוספים במרחב וחיסלו אותה.

כחלק מפעילות בלב שכונת שג׳עייה, כוחות מצוות קרב חטיבתי 188, פשטו על מפקדה צבאית של ארגון הטרור חמאס ואיתרו אמצעי לחימה רבים ששימשו את מחבלי הארגון, ביניהם רובים מסוג קלצ׳ניקוב, רימונים, משגרי נ”ט, תחמושת וציוד צבאי נוסף. במהלך הלילה חיל האוויר תקף בלב העיר ח’אן יונס והשמיד תשתיות צבאיות בהם פעלו מחבלים ופירים תת קרקעיים.

07:00 – הערכה בישראל: המלחמה במתכונת הנוכחית תימשך חודשיים – בסופם לא תהיה הפסקת אש.

05:35 –  דיווחים פלסטיניים: חילופי אש בין כוחות ישראליים למבוקשים בעיר טובאס שבשומרון.

04:43 – צבא צרפת הודיע כי ספינת צי צרפתית יירטה 2 כטב”מים שנעו לעברה בים האדום.

04:30 – ישראל תקבל מארה”ב תחמושת טנקים – ללא בדיקת הקונגרס. משרד החוץ של ארה”ב מקדם עסקה שבמסגרתה יופעל סעיף החירום, תוך עקיפת הליך הבדיקה בקונגרס, הנדרש במקרים של מכירת נשק למדינות זרות. לפי הדיווח, משרד החוץ האמריקני הודיע לקונגרס על העסקה בשווי 106 מיליון דולר – והפעיל את “סעיף החירום” בחוק בקרת ייצוא נשק. כך, שהמשלוח לישראל הוכנס למסלול מזורז, מבלי שלקונגרס יש יכולת לעצור אותו.

01:55 –  סוכנות הילדים של האו”ם UNICEF, מסרה כי “קרוב למיליון מהם נעקרו בכוח מבתיהם” בעזה. עוד נמסר מגורמים באו”ם כי יותר ממחצית האוכלוסייה בעזה סובלת מרעב כבד, בשעה שהתמרון הקרקעי ממשיך דרומה ברצועה ואף מתעצם.

00:45 – השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הביע התנגדות להכנסת הפועלים הפלסטינים משטחי איו”ש לישראל. בציוץ בטוויטר כתב: “הכנסת פועלים מהרשות הפלסטינית שטופי הסתה לשטח ישראל כעת, היא המשך הקונספציה והבנה שלא הבנו כלום מה-7 באוקטובר!”

00:30 – דיווחים ערביים: חיל האוויר תוקף בח’אן יונס.

00:01 –  אחרי השימוע בקונגרס בנושא האנטישמיות ואחרי הביקורת על היחס לסטודנטים יהודים – נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה ליז מגיל התפטרה מתפקידה.

71 מחוקקים רפובליקנים ושלושה דמוקרטים דרשו את פיטוריהן של נשיאות הרווארד, MIT ואוניברסיטת פנסילבניה בעקבות העדויות שלהן השבוע בקונגרס, בהן התחמקו מלומר במפורש שקריאה להשמדת העם היהודי מפרה את התקנונים של המוסדות האקדמיים.

בסוף השבוע הודיע אחד התורמים הגדולים של אוניברסיטת פנסילבניה שימשוך תרומה של 100 מיליון דולר אם הנשיאה ליז מגיל לא תתפטר.

00:01 –  ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב את קבינט המלחמה בקריה בתל אביב.

00:01 – מטוסי קרב תקפו מטרות של חיזבאללה בלבנון. בין המטרות שהותקפו – כמה עמדות צבאיות שמהן בוצעו שיגורים לשטח הארץ, אתרים צבאיים שבהם פעלו מחבלי הארגון ותשתיות טרור נוספות.

20:44 –  דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי אמר בהצהרה כי מתוך חקירות המחבלים שנכנעו עולה כי מצב פעילי החמאס בשטח – קשה. “הנהגת חמאס מתכחשת למציאות. סינוואר מנותק מהמציאות, המצב בחמאס קשה. הפעילים מתלוננים שההנהגה מנותקת ורווחת התחושה שלהנהגת חמאס שנמצאת בתת-הקרקע לא אכפת מהתושבים שמעל לקרקע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות