“מה אתה מדליק פה נרות?”: תקיפה של חב”דניק בצעדה לכיכר החטופים

עשרות אנשים שהשתתפו בצעדה לכיוון כיכר החטופים התנפלו על איש חב"ד שהדליק חנוכייה במקום • עד ראייה: "התנפלו עליו והפכו לו את השולחן, כיבו לו את המוזיקה וצרחו עליו: 'מה אתה מעז להדליק פה נרות?', 'יא פרזיט', 'מה אתה בא לפה?', 'לך לעבוד'"
חרדים 10
כ"ו כסלו התשפ"ד / 09.12.2023 20:56

תקרית מכוערת התרחשה הערב (מוצאי שבת) בכיכר הבימה בתל אביב: עשרות אנשים שהשתתפו בצעדה לכיוון כיכר החטופים התנפלו על איש חב”ד שהציב במקום מנורת חנוכה.

לפי דיווח של ירון דורון ב’ישראל היום’, בעקבות כך, שוטרים הוזעקו למקום.

גיא כהן, שהיה עד לתקרית, סיפר ל’ישראל היום’: “אני בהלם מה שקרה. יש אנשי חב”ד שמדליקים חנוכיה בכיכר הבימה, פתאום הגיעה התהלוכה לכיוון כיכר החטופים. הם התנפלו עליו והפכו לו את השולחן, כיבו לו את המוזיקה וצרחו עליו.

“צעקו לו: ‘מה אתה מעז להדליק פה נרות?’, ‘יא פרזיט’, ‘מה אתה בא לפה?’, ‘לך לעבוד’ ועוד.

“הוא מסכן, ניסה להסביר להם שזה חנוכה והוא עושה הדלקת נרות כמו שחב”ד עושה בעזה. הם אמרו: ‘הם גנבים’ – כשהם מתכוונים לחרדים. אמרו: ‘לא ניתן להם לחגוג פה על חשבון הדם של הילדים שלנו’. מזל שהגיעה למקום משטרה. זה היה פשוט גועל נפש”.

השר מיכאל מלכיאלי הגיב על התקיפה: “על הרוב השפוי להוקיע אנשים אלו המונעים משנאת האחר ומורשת ישראל. שהותם במרחב הציבורי מביישת את כולנו ופוגעת במרקם החיים העדין הקיים במדינה, על הרשויות לנהוג בתוקפים בחומרה בכדי שלא תשנה התנהגות פראית זו שוב”.

ח”כ ישראל אייכלר: “פורעים החשופים לשלטי ההסתה בסגנון עתיק יומין ‘המשתמטים בוזזים בעת מלחמה’, פגעו ביהודי חסידי המניף את נר החנוכה.

בעיצומה של מלחמה, נמשכת הסתה מרושעת כנגד ילדי תלמודי התורה כגוזלי כספי העם. ‘מי נתן למשיסה יעקב, ישראל לבוזזים’. המוסתים זועמים ורואים ‘נר מצוה ותורה אור’ כשוד הקופה הציבורית.

“יש לומר למשחית ‘הרף’. בוזזי כבשת הרש, בל יעיזו להציג תינוקות של בית רבן ‘צאן קדשים’, כאויבי העם.

“על הממשלה והמשטרה מוטלת החובה להגן על חופש הדת, גם של היהודים. צריך למצות את הדין עם התוקפים, כדי שמקרים כאלו לא יחזרו על עצמם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות