5 לוחמים הי”ד נפלו • סינוואר ברח בשיירה הומניטרית לחאן יונס

15 חיילים נפצעו קשה • הנגבי: חוסלו 7,000 מחבלים לפחות • הטרגדיה הכפולה של משפחת איזנקוט: בן אחותו של גדי איזנקוט נהרג ברצועה • החות'ים: נתקוף כל ספינה שמפליגה לישראל • דובר צה"ל: "מחקירות המחבלים עולה - הנהגת חמאס מתכחשת למציאות" • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ו כסלו התשפ"ד / 09.12.2023 18:45

היום ה-64 למלחמה: כוחות צה”ל המשיכו היום (שבת) בלחימה בצפון רצועת עזה ובִדרומה. במהלך הלילה זוהו חמישה שיגורים לעבר הגליל העליון, ללא יירוטים.  ארה”ב הטילה וטו נגד  הפסקת אש וההצעה במועצת הביטחון של האו”ם נפלה. מתחילת המלחמה נפלו 420 לוחמי צה”ל וכ-138 חטופים מוחזקים בשבי חמאס.

עדכונים שוטפים: 

22:47 – ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס את קבינט המלחמה בקריה בתל אביב. בתחילת הישיבה הדליק נרות חנוכה.

22:01 –  דובר צה”ל הודיע כי צה”ל תקף אתרים צבאיים ועמדות שמהן בוצעו שיגורים לישראל. מטוסי הקרב של חיל האוויר השלימו תקיפה בלבנון ובה תקפו מטרות של חיזבאללה. בין המטרות שהותקפו – כמה עמדות צבאיות שמהן בוצעו שיגורים לשטח הארץ, אתרים צבאיים שבהם פעלו מחבלי הארגון ותשתיות טרור נוספות”.

20:44 –  דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי אמר בהצהרה כי מתוך חקירות המחבלים שנכנעו עולה כי מצב פעילי החמאס בשטח – קשה. “הנהגת חמאס מתכחשת למציאות. הפעילים מתלוננים שההנהגה מנותקת ורווחת התחושה שלהנהגת חמאס שנמצאת בתת-הקרקע לא אכפת מהתושבים שמעל לקרקע”.

על החטופים והשבויים אמר הגרי: “צה”ל והשב”כ ימשיכו לפעול כדי להשיב את 137 החטופים, וגם את הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד הביתה. להשיב את כולם הביתה”.

20:27 –  כאן חדשות: יחיא סינוואר עזב את העיר עזה  לעיר חאן יונס שנמצאת בדרום – כבר בתחילת המלחמה. לפי גורם ישראלי, סינוואר הצליח לעזוב את עזה באמצעות שיירה הומניטרית שעזבה את העיר.

20:00 –  ראש הממשלה בנימין נתניהו: “אני מאוד מעריך את העמדה הנכונה שארצות הברית נקטה במועצת הביטחון של האו”ם. גם מדינות אחרות צריכות להבין שאי אפשר מצד אחד לתמוך בחיסול של החמאס, ומצד שני לקרוא להפסקת המלחמה שתמנע את חיסול החמאס. לכן ישראל תמשיך במלחמה הצודקת לחיסול החמאס ולהשגת שאר מטרות המלחמה שהצבנו”.

20:00 – ראש המל”ל צחי הנגבי אמר בריאיון ל’פגוש את העיתונות’ בחדשות 12:  “בין מטרות המבצע – שחרור החטופים. אם יתקבל מידע על מיקומו של סינוואר ונדע שהוא מוקף בחטופים ישראלים – תהיה דילמה קורעת לב“. הוסיף: “המערכה תימשך חודשים ואולי יותר. חוסלו 7,000 מחבלים לפחות“.

ראש המל”ל אף איים שאם חיזבאללה לא יזוז מהגבול, ישראל תפעל צבאית, והוסיף כי נתניהו הודיע לביידן ולשולץ כי ישראל תפעל צבאית נגד החות’ים אם המדינות לא יפעלו נגדם.

19:55 –  שר הביטחון יואב גלנט נכנס היום לצפון רצועת עזה ונפגש שם עם מפקדים ולוחמים מגדוד המילואים 969 של אוגדת עזה שפועלים באזור בית חאנון. “יש הצלחות מאוד גדולות נגד החמאס, ויש לזה ביטויים מאוד מובהקים.

“אלפי מחבלים הרוגים, מאות מפקדים ברמות השונות, ממח”טים ומטה, ואנחנו גם נגיע לצמרת ההנהגה של הארגון הזה. בתשתיות – מנהרות, תשתיות אמל”ח, מחסני תחמושת, הוציאו מאות מחשבים עם חומר מודיעיני, וכמובן חדרי קשר וחמ”לים, וכל מה שאתם רוצים. מה שמבדיל בין ההישג מול כל גדוד ברצועה, מהצפון ועד הדרום, לבין זה שהוא מחוסל, מותנה רק בדבר אחד – במה שצה”ל יעשה. אין איראנים, ואין חיזבאללה, ואין פיצול בחברה הישראלית, אין את כל החלומות שלהם”.

18:32 –  חמישה לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה:

רס”ר (מיל׳) ליאב אטיה הי”ד בן 25, מבאר שבע, לוחם בגדוד 6623, עוצבת ׳חוד החנית׳ (55), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

-רס”ר (מיל׳) עמרי בן שחר הי”ד, בן 25, מגבעתיים, לוחם בגדוד 6623, עוצבת ׳חוד החנית׳ (55), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

-סמל מאור כהן איזנקוט הי”ד, בן 19, מאילת, לוחם בגדוד 12, חטיבת גולני, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

-סמ”ר יונתן דין חיים הי”ד, בן 25, מרמת גן, לוחם בגדוד הנדסה 603, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

-סמ”ר חיים מאיר עדן הי”ד, בן 20, מרחובות, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני, נפטר מפצעיו היום לאחר שנפצע ב-07.10.2023 באורח קשה.

בנוסף 13 לוחמים נפצעו קשה בקרבות ברצועה, שני חיילים במצב קשה מפגיעת טיל נ”ט בגבול לבנון:

לוחם מגדוד 53, עוצבת ׳ברק׳ (188), נפצע באורח קשה ביום שישי  בקרב בצפון רצועת עזה. קצין ושני לוחמי צה”ל מגדוד ההנדסה 603, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפצעו באורח קשה ביום שישי בקרב בדרום רצועת עזה.

כמו כן, קצין וצוער מגדוד גפן, בה”ד 1, נפצעו באורח קשה ביום שישי בקרב בצפון רצועת עזה.

שני לוחמי צה”ל במילואים נפצעו באורח קשה ביום שישי כתוצאה מירי לעבר מוצב צה”ל משטח לבנון אתמול.

בנוסף לוחם מסיירת גולני, נפצע באורח קשה היום בקרב בצפון רצועת עזה.

קצין במילואים מיחידה 6017 של חיל הרפואה נפצע באורח קשה היום ברצועת עזה.

כמו כן, לוחם במילואים מגדוד 93, חטיבת כפיר נפצע באורח קשה היום בקרב בצפון רצועת עזה וכן מפקד מחלקה ומפעיל צמ”ה מגדוד 93, חטיבת כפיר נפצעו באורח קשה בצפון רצועת עזה.

שני לוחמי מילואים מגדוד 79, חטיבה 14 נפצעו באורח קשה היום בקרב במרכז רצועת עזה.

הטרגדיה הכפולה של משפחת איזנקוט: מאור מאיר כהן הי”ד, חייל בשירות סדיר שנהרג היום בקרבות בעזה, הוא בנה של שרון איזנקוט, אחותו למחיצה של גדי מנישואיו השניים של אביו – שבנו גל הי”ד נהרג ביום חמישי בעזה. מאור כהן הי”ד הוא בן אילת השני שנהרג במלחמה.

18:10 –  הדובר הצבאי של החות’ים בתימן, יחיא סריע, הודיע כי מעתה והלאה בכוונתם לתקוף כל ספינה שתפליג לעבר ישראל – לא משנה מאיזו מדינה. בנוסף, הבהיר סריע כי בכוונתם לאפשר מעבר של ספינות אשר יעבירו סיוע הומניטרי לעזה בלבד. כחלק מכך, החות’ים הזהירו חברות וספינות שלא להגיע לנמלים בישראל.

18:10 – על רקע המדיניות של ארצות הברית והשימוש בזכות הווטו במועצת הביטחון של האו”ם, ארגון הפת”ח הכריז על שביתה כללית בגדה ביום שני.

17:44 – שופט ליגת העל בכדורגל ניב שטייף, שנמצא בשירות מילואים במלחמה, נפצע אמש באורח קשה מפגיעת נ”ט בצפון הארץ. שטייף פונה במסוק לבית חולים רמב”ם, שם עבר מספר ניתוחים, ומצבו מוגדר יציב.

17:20  –  כאן חדשות: חמאס מעביר חלק מהחטופים שנמצאים בחזקתו ממקום למקום ברצועה, כדי להקשות על ישראל לחלץ אותם, יחד עם ההנהגה הצבאית שמנהלת את הלחימה נגד ישראל.  חלק מהחטופים ששוחררו סיפרו כי הועברו ממקום למקום והיו בתנועה.

חמאס משתמש בטקטיקה זו גם כדי למנוע חדירה מודיעינית שקל יותר להשיג כשהחטופים נמצאים במקום אחד, ולכן הם מחליפים את מיקומיהם.

17:20  – דובר צה”ל בערבית אביחי אדרעי חשף כי מטח הרקטות שנורה אתמול מעזה למרכז הארץ שוגר מהאזור ההומניטרי אל-מוואסי שבדרום הרצועה, כ-20 מטרים מבית ספר. “פגזי הרקטות נפלו בתוך שטח הרצועה וסיכנו את חייהם של עזתים רבים”, אמר.

• נפילות בצפון בין יפתח למנרה ברכס רמים

• דובר צה”ל בערבית: “לתושבי שכונת אל-כתיבה, אל-מחטה ומרכז העיר ח’אן יונס, אנו קוראים לכם להתפנות באופן מיידי לעבר מקומות המקלט המוכרים במערב העיר ח’אן יונס”

• כוחות צה”ל איתרו אמל”ח בבית ספר בעזה, בהם בובה שבתוכה נשק צלפים ותחמושת.

• חוסל הלילה המחבל שביצע ירי לעבר עמדה צבאית סמוך לחורסה בחטיבת יהודה ב-7.12 בעת שתקף את הכוחות בניסיון מעצרו.

•  האו”ם התכנס  להגשת הצעת החלטה שהוגשה על ידי איחוד האמירויות ואליה הצטרפו כ-100 מדינות להורות לישראל על הפסקת אש מיידית בעזה, אך ההצעה נפלה בזכות ווטו של ארה”ב.

סגן שליח ארצות הברית באו”ם, רוברט ווד, תקף את הצעת ההחלטה וכינה אותה מנותקת מהמציאות.  שגריר ישראל באו”ם גלעד ארדן גינה את ההחלטה, ובדבריו אמר שהקריאה להפסקת האש היא כמו סליחה לחמאס על מתקפת הטרור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות