גל איזנקוט הי”ד הובא למנוחות • אביו ספד לו: “מצדיע לך בן אהוב”

המונים, ובראשם צמרת המדינה, ליוו בחלקה הצבאית בבית העלמין בהרצליה את גל איזנקוט הי"ד, בנו של השר גדי איזנקוט שנפל בקרב ברצועת עזה, בדרכו האחרונה • אביו גדי ספד: "מבטיח שנהיה ראויים להקרבה שלך ושל הנופלים"
חרדים 10
כ"ה כסלו התשפ"ד / 08.12.2023 12:03

בחלקה הצבאית בבית העלמין בהרצליה הובא הבוקר (שישי) למנוחות רס”ר במיל’ גל איזנקוט הי”ד, בנו של חבר קבינט המלחמה השר גדי איזנקוט.

בהלוויה השתתפו אלפים ובהם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו”ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ, שרים בכירים בממשלה וח”כים.

השר איזנקוט ספד לבנו: “גלוש בנינו הצעיר, אמא ואני עומדים פה עם קהל רב לחלוק לך כבוד אחרון. אמרת לי באחת משיחות העומק שלנו שהיית חסר לי הרבה מאוד שנים, אמרתי לך שאני בטוח שאמא הייתה בשבילך כל הזמן והייתי גאה מאוד ושמח לראות את הקשר שלך עם אמא והאחים”.

“מצויינות הייתה בשבילך דרך חיים, ב-7 באוקטובר ישר התנדבת. שמחת לראות ולשמוע שהפעילות ההתקפית שבה השתתפת תרמה לשחרור החטופים, בעיקר דיברת על הילדים הקטנים.

“אמרת לי שאתה וחברים לפלוגה מרגישים שזו מלחמה צודקת, שחייבים להחזיר את כל החטופים ולהביס את חמאס. אני מתחייב בפניך שנעשה הכול כדי לקבל את ההחלטות הנכונות, וכדי שנהיה ראויים להקרבה שלך ושל הנופלים”.

האב  הבטיח בקול חנוק מדמעות: “מצדיע לך בן אהוב, בטוח שנמשיך במערכה לחזק את המדינה שכה אהבת”.

השר בני גנץ, חברו הטוב של איזנקוט, ספד: “חנה, גדי, גיא, רותם, יעל, ורד ואריאל האהובים. מה גורם לבחור צעיר, מוכשר, הג’וקר של המשפחה, לעזוב הכול ולצאת אל הקרב? הבית. הבית שלכם, הבית שלנו, מדינת ישראל שנמצאת אולי בשעתה הקשה ביותר. הבית שממנו הם גדלו וצמחו, שמחנך לאהוב אותה, לצעוק אחריי ולנהוג אחריי.

“גדי, כשאישרנו תוכניות ידענו את משמעותן. ידענו שהחיצים על המפות יכולים להפוך לחצים בליבן של משפחות טובות ויקרות כל כך. ואתה, אחי ורעי לנשק, שותפי, אתה ומשפחתך הן התגלמות של הנתינה האישית, של הצבת האינטרס הלאומי מעל לכל שיקול אישי. אתה הבנת את המשמעות היטב. בשבועות האחרונים הלב הרחב שלך לא נתן לך מנוח. מול כל משפחה של חטופה או חטוף מול כל משפחה שכולה, כולם היו בניך, כולן היו בנותיך”.

הוא סיפר על הרגע שבו הבינו השניים כשהיו יחד את הבשורה הקשה. “כשישבנו במפקדת האוגדה ונפתחה דלת החמ”ל שהפכה לארורה, דומה ברגע זה לכל כך הרבה דלתות שפתחת בעבר, הסתכלתי עליך. כשיצאת אמרתי לעצמי ‘זה לא מגיע לאף אחד, זה לא מגיע לגדי’. ואתה, שביקרת בחייך אלפי משפחות של אחים לנשק, של מפקדים ופקודים, יצאת מהדלת בלי הנקישה, בלי לראות את הרכב של המבשרים מגיע, עם הצניעות, קור הרוח, ואני ידעתי כבר. ידעתי כי מבית כמו שלכם גדלים גיבורים שיוצאים לקרב על הבית. רק מי שאוהב את המולדת ומתחנך לשמור עליה ולצעוד בראש עלול ליפול למען הבטחת עתידה”.

סא”ל במיל’ ערן ברקת, אחיו הצעיר של ניר ברקת ומפקד בחטיבה 551, ספד לגל: “היית לוחם מצטיין. איש של אנשים, שתמיד מקרין טוב לב ואופטימיות. נתגעגע לחיוך הכובש, למסירות ולשליחות. גל אמר לחבריו שהוא היה גאה באביו, גדי”.

נדב מאירי, חבר ילדות, ספד: “גל, היית גל שלי. גל שלנו. עם חיוך ענק, נשמה אדירה ולב לא מהעולם הזה. היית לי שותף, מנטור, אבל לצערי ים המוות שוטף את הגלים שלו. אתה זוכר את הציר בדלת שרצית שאתקן? אז תיקנתי אחי. בוא תראה. קשה לי לדבר עליך בלשון עבר, מבחינתי אתה חי לצידי. תודה רבה שאתה גורם לזה להיות קצת יותר קל. אנחנו ניפגש אחי. אני בטוח”.

דפני פרידור, חברת ילדות: “אני אוספת את עצמי כדי לדבר אליך בקול רם. אני עוצמת את העיניים כדי לראות אותך ולא לראות את מי שנמצא כאן. את השיחות הכי כנות שלי חלקתי איתך, את כל הסודות הכי כמוסים שלנו חלקנו אחד עם השנייה. רגעים של מבט לתוך העיניים, הכי חשוף, הכי כנה והכי אמיתי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות