סינוואר ציפה לתגובה של צה”ל – אבל לא לקח בחשבון שני דברים קריטיים

ד"ר מיכאל מילשטיין שוחח ב-103FM על מנהיג חמאס סינוואר, אחרי חודשיים למלחמה: "הוא יודע שהוא יכול להיהרג במערכה הזאת, וכל משפחתו וכל קרוביו, זה בסדר מבחינתו" • "הקטארים ממש חרדים לאובדן הנכס הזה שנקרא שלטון חמאס"
חרדים 10
כ"ד כסלו התשפ"ד / 07.12.2023 11:08

חודשיים למלחמה: ד”ר מיכאל מילשטיין, חוקר בכיר באוניברסיטאות תל אביב ורייכמן, שוחח היום (חמישי) ב-103FM על הלך הרוח של מנהיג חמאס יחיא סינוואר.

היה לכם ‘חופשי חודשי’ בתוקף כשפרצה המלחמה? זה מה שתקבלו

“אני מנסה להיכנס בעיקר לראש של סינוואר. אני חושב שכשמסתכלים בכלל על האופן שבו הוא גם הגה את התוכנית של המתקפה וכאן אי אפשר לנתק בין המתקפה לבין סינאוור לבין האופן שבה היא גם התממשה וגם ההשלכות שלה, אני חושב שהוא אומר לעצמו שזה היה צפוי שככה ישראל תגיב.

“אני כן חושב, וזה למרות שהוא מכיר אותנו היטב, שעדיין היו שתי נקודות שבהן הוא פספס. ההערכה שלו כלפי ישראל הייתה מוטעית”.

לדבריו, “אני חושב שהוא חשב שהחברה הישראלית פריכה מדי, שהיא לא תעמוד בהיקף כזה של קורבנות ושהיא תחתור למערכה כמה שיותר קצרה. אני לא חושב שהוא מתחרט. זה לא מסוג המנהיגים האידאולוגיים שאומרים ‘טעות גדולה’, אבל זה קצת יותר ממה שהוא שיער.

“אם אני מסתכל עליו כרגע, התפיסה לפחות שלו ושל החבורה שמקיפה אותו היא שצריך להמשיך בג’יהאד. אנשים כאלה הם אנשים אידאולוגיים. כל התפיסות שלנו, של אסטרטגיות יציאה, פחות חלות עליהם. הוא יודע שהוא יכול להיהרג במערכה הזאת, וכל משפחתו וכל קרוביו, זה בסדר מבחינתו”.

הוא הוסיף:  “יש שני דברים שאני חושב שכן יתחילו לערער אותו. הדבר הראשון והתחלנו לראות לזה כמה סימנים בימים האחרונים – אני לא יכול לקרוא לזה גל אדיר של מחאה כלפי חמאס, אבל אתה כן רואה מתחת לפני השטח מרמור מאוד גדול, אנשים אפילו בגלוי אומרים ‘חמאס לוקח את הסיוע ההומניטרי, נותן את זה לאנשיו, מכניס את זה למנהרות ואנחנו כאן נמקים’. זה כבר מתחיל לערער את סינוואר.

“הדבר השני הוא הרג כמה שיותר גדול של האנשים שמקורבים אליו. לגבי כל אלפי העזתים שמתו? קשה לי להגיד שהדבר הזה ממש מערער את ליבו”.

 האם סינוואר קרוב לרגע שבו יגיד ‘בואו נמשיך את המו”מ ואני אשחרר עוד קצת מהחטופים’?

“קרה משהו מעניין בשעות האחרונות. אני מתחיל לזהות גוונים בקולות של חמאס. אם זה תלוי בסינוואר, אני חושב שבראייתו אין מו”מ, מתחילים את הג’יהאד. אתה רואה פתאום מדוחא במהלך הלילה, הנייה אומר ‘בואו נחזור למו”מ בתנאי שנפסקת מה שהוא קורא לו ‘התוקפנות הישראלית’ ואולי אפילו ‘מתחילה נסיגה ישראלית’. הקטארים ממש חרדים לאובדן הנכס הזה שנקרא שלטון חמאס, והם רוצים הרבה יותר מסינוואר את הפסקת הלחימה הזאת והם גם מוכנים להתחיל לאותת שהם רוצים אולי להידבר על כל מיני עניינים שקשורים לחטופים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות