הרשתות לא הציגו מחירים, והמנכ”ל הורה לא לאכוף – בניגוד לסמכותו

מאז תחילת המלחמה רשתות השיווק הסירו את השילוט עליו מוצגים מחירים של מוצרים • מנכ"ל משרד הכלכלה הורה לרשות להגנת הצרכן, בניגוד לסמכותו, שלא לאכוף את השילוט • המחירים זינקו בשבעה עד 10 אחוזים בממוצע מתחילת המלחמה
חרדים 10
כ"ד כסלו התשפ"ד / 07.12.2023 10:22

מנכ”ל משרד הכלכלה, אמנון מרחב, הורה למ”מ מנכ”לית הרשות להגנת הצרכן, ציפי שיינקמן – שלא לבצע אכיפה ברשתות השיווק של הצגת המחיר באמצעות שילוט. כך דיווחה היום (חמישי) דנה ירקצי ברשת ב.

היה לכם ‘חופשי חודשי’ בתוקף כשפרצה המלחמה? זה מה שתקבלו

גורמים במשרד הכלכלה אמרו ל’כאן חדשות’ כי ההנחיה של מרחב לא נתונה לסמכותו, ומשמעותה היא שהציבור רוכש מוצרים מבלי לדעת את מחירם – שעלה באופן ניכר מאז תחילת המלחמה בעזה.

המחירים ברשתות השיווק זינקו בשבעה עד עשרה אחוזים בממוצע מתחילת המלחמה – וזה לא קרה במקרה.

הרשות להגנת הצרכן ניסתה לסייע לרשתות השיווק עם סוגיית המחסור בעובדים ואפשרה להם הקלות באמצעות הצגת מחיר עם שילוט על המדף במקום במדבקות על גבי כל מוצר, כפי שנעשה בקורונה.

לפי הדיווח, במהלך התקופה הזאת רשתות השיווק ניצלו את ההקלה ובארגוני הצרכנות התקבלו תלונות מצרכנים, במסגרתם רשתות השיווק לא הציגו בכלל מחירים, למרות ההקלה.

במשרד הכלכלה אמרו בתגובה, כי למנכ”ל אין סמכות להורות על כך והנחייה שכזאת היא באחריותה הבלעדית של מ”מ מנכל”ית הרשות להגנת הצרכן.

מ״מ הרשות להגנת הצרכן סירבה להגיב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות