“בית חב”ד עזה”: מאחורי השלט בבית חאנון שחרך את הרשתות

התוועדות של קבוצת תלמידים בישיבת 'חזון אליהו' בתל אביב עם לוחם מתלמידי הישיבה, המשרת בסיירת גבעתי בעזה - הובילה להדפסת שלט גדול "בית חב"ד עזה" • השלט נתלה בבית חאנון ותיעודים ממנו חרכו היום את הרשתות החברתיות
חרדים 10
כ"ג כסלו התשפ"ד / 06.12.2023 20:15

שלט גדול ומאיר עיניים עם המילים ‘בית חב”ד עזה’, בעברית ובאנגלית, הוצב היום (רביעי) בצפון רצועת עזה – שם מתחוללים קרבות עזים בין מחבלי חמאס לכוחות צה”ל.

השלט נתלה על מבנה בעיירה בית חאנון שנפגע בלחימה ומוקף בהריסות, הודות ליוזמה של קבוצת תלמידים בישיבת ‘חזון אליהו’ בתל אביב – ואחד התלמידים מהישיבה המשרת בעזה בסיירת גבעתי במילואים.

הבחורים שהגו את הרעיון הם קבוצת שליחים שנשלחו מישיבת ‘אוהלי תורה’ בקראון הייטס לחזק את ישיבת ‘חזון אליהו’ – ישיבה המיועדת לתלמידים בעלי תשובה, שרבים מהם משרתים ברצועה במהלך המלחמה.

תלמידי הישיבה הנלחמים בעזה יוצאים מידי פעם להפוגות התרעננות של כ-24 שעות, והשליחים בישיבה מנצלים את הזמן כדי להעניק להם תמיכה והשראה.

השבוע עלה רעיון לאחד הבחורים שהגיעו מניו יורק: כששמע מהחיילים שיש להם ‘בסיס’ ברצועה, בו הם נפגשים ומניחים תפילין – הוא הציע לקרוא למקום המפגש שלהם ‘בית חב”ד’ בעזה.

שלושה מהתלמידים הדפיסו שלט גדול – ויוסי יעקב, חייל צה”ל הלומד בישיבה הסכים לתלות את השלט בכניסה הבאה שלו לעזה.

“יוסי ארגן מניינים ועזר לאחרים להניח תפילין. הוא התרגש מאוד לתלות את השלט ו’להקים’ את בית חב”ד הראשון בעזה”, סיפר אחד הבחורים לאתר חב”ד-COL.

“החיילים ימשיכו לנוע דרומה בעזה”, אמר זלצמן. “הם מתכננים להרים את השלט גם במיקום הבא שאליו הם הולכים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות