גלנט חתם על צו מנהלי נגד מתיישב • בן גביר: שכח מי האויב ומי האוהב

שר הבטחון חתם על צו מעצר מנהלי לארבעה חודשים כנגד חקלאי תושב חווה הסמוכה ליישוב כוכב השחר בבנימין • בן גביר תקף: "מישהו התבלבל" • זהו צו המעצר השלישי מתחילת מלחמת 'חרבות ברזל' כנגד פעילי ימין
חיים טוויל
כ"ג כסלו התשפ"ד / 06.12.2023 14:58

שר הביטחון יואב גלנט ממשיך ברדיפת המתיישבים ביהודה ושומרון, שרבים מהם לוחמים בימים אלו בעזה: היום (רביעי)  חתם השר על צו מעצר מנהלי ל-4 חודשים כנגד מתיישב המתגורר בחוות ‘מעלה שלמה, הסמוכה ליישוב כוכב השחר בבנימין.

היה לכם ‘חופשי חודשי’ בתוקף כשפרצה המלחמה? זה מה שתקבלו

המתיישב, אב לילדים, חקלאי ובעל חווה נעצר לפני כיומיים. הצו הוצא כנגדו שעות לפני דיון אשר היה צפוי להתקיים בעניינו בבימ”ש, ככל הנראה בשל חשש כי בימ”ש יורה על שחרורו.

השר גלנט חתם כנגדו על צו מעצר מנהלי ללא חשדות וללא משפט.

עו”ד דוד הלוי, המייצג את המתיישב מטעם  חוננו תקף את מתן הצו: “מצער מאוד כי שר הביטחון גלנט, בחר לעצור את מרשי במעצר מנהלי משיקולים זרים ושרירותיים וכפי הנראה בשל לחצים המופעלים על מדינת ישראל. רק אתמול שמענו בתקשורת על החלטה של ממשלת ארצות הברית לאסור על כניסת מתנחלים והנה היום מתקבלת החלטה זו של שר הביטחון.

“אציין, כי החלטה אומללה זו באה לאחר שבית המשפט רמז בצורה ברורה כי חומר הראיות נגד מרשי הוא בעייתי. אציין עוד, כי אתמול הוחלט לבצע מסדר זיהוי ומרשי ביקש להתייעץ עם עורך דין בנוגע לזכויותיו. במקום למצות את הליך החקירה ואולי מתוך חשש שהחקירה לא תניב תוצאות רצויות, נחפז השר להוציא את הצו, תוך פגיעה קשה ביותר בזכותו של מרשי לחירות. אנו נפעל בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותנו על מנת לתקוף את הצו האמור, שאינו מוצדק מכל בחינה שהיא”.

יצויין כי זהו צו המעצר השלישי מתחילת מלחמת ‘חרבות ברזל’ כנגד פעילי ימין. לפני כשבועיים הוצא צו מעצר מנהלי כנגד צעיר יהודי, כבן 22, רועה צאן תושב בנימין. בנוסף הוצא צו נוסף לפני כשלושה שבועות כנגד תושב יצהר ופעיל הימין אריאל דנינו.

השר איתמר בן גביר תקף את גלנט: “צו מעצר מנהלי שלישי שניתן למתיישב מאז פרוץ המלחמה. מישהו התבלבל ושכח מי האויב ומי האוהב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות