אמא של חטוף: סתמו לי את הפה רק כי רציתי להביע תמיכה בקבינט

איריס חיים, אמו של יותם החטוף בידי חמאס בעזה, זועמת על ההתנהלות מול קבינט המלחמה: "באולם הבנתי שהגעתי למלחמה.  מלחמה מנוהלת היטב על ידי גורמים אינטרסנטיים שמנצלים את המשפחות כדי להמשיך ולפלג ביננו"
חרדים 10
כ"ג כסלו התשפ"ד / 06.12.2023 13:23

איריס חיים, אמא של יותם שחטוף בעזה, זועמת על ההתנהלות מול קבינט המלחמה אתמול במפגש בהרצליה.

בפוסט שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה כתבה:

“אתמול חזרתי לשדה הקרב. אחרי ששמרתי על הנפש שלי במשך 60 יום, נאחזת בטוב, מדברת בטוב , מאמינה בטוב קיבלתי סטירה ומכה חזקה על הפרצוף.

הגעתי לאיזור מלחמה. זה לא היה בעוטף עזה. גם לא בגבול הצפון. זה היה במפגש משפחות החטופים. משפחות שלכל אחד מהם קרה אסון. הגענו כדי לקבל תשובות מקבינט המלחמה ואחרי דקה בפנים, באולם הבנתי שהגעתי למלחמה.

מלחמה מנוהלת היטב על ידי גורמים אינטרסנטיים שמנצלים את המשפחות כדי להמשיך ולפלג ביננו לבין המדינה.

יש לנו עם מדהים, באמת. ראינו את זה כולנו אבל אתמול ראיתי איך תוך חודשיים אפשר להביא אנשים שנמצאים במצב קיצון להתנהג לאחים שלהם כאל שונאים. זה הכה בי חזק מאוד, טלטל אותי וזה מפחיד אותי.

אנשים סתמו לי את הפה רק כי רציתי להביע תמיכה בקבינט, היכו אנשים ונשים שרצו להביע גיבוי לקבינט. היו מי שהובילו אותם, בצעקות, צרחות וקללות

‘למה באת לפה?’ שאלו מישהי שאמרה שהיא סומכת על המדינה. ככה מתחילה הסתה.

ואני ממשיכה להאמין, בדרך הטובה ומבקשת מכם להבין שאני כאמא של חטוף, חשובה אבל לא יותר מאף אמא של חייל שיוצא לעזה. המלחמה שלנו היא בחמאס. לא אחד בשני.

אני אומרת: די למטה משפחות החטופים. הספקתם לעשות כבר מספיק, שחררו אותנו”.

בראיון לתכנית הבוקר של ערוץ 14, סיפרה על מאחורי הקלעים: “מי שאמר מילה טובה על המדינה חטף צעקות, ראיתי בעיניים מישהו שמתדרך את המשפחות. כשביקשתי להתראיין דרך מטה החטופים – דחפו לי דף מסרים”.

במהלך הפגישה שהתקיימה עם קבינט המלחמה, היו חילופי צעקות, האשמות חריפות, ואפילו התפתחו תקריות פיזיות בין המשתתפים. אחת הטענות שהועלתה בפגישה הייתה כי המלחמה לא מקדמת שחרור חטופים, ולכן חייבים לחזור להפסקת אש.

שירית אביטן כהן מ’ישראל היום’ דיווחה, כי אליהו ליבמן, אביו של אליקים שנחטף לעזה, הותקף במפגש על ידי משפחות חטופים אחרות, שצעקו עליו כי הוא שתול משום שהודה על המאמצים שנעשו על ידי הממשלה. מי שיצא להגנתו של ליבמן היה השר בני גנץ, שביקש לנהל שיח מכובד.

נתניהו התייחס במפגש לזעקת המשפחות תוך שהבהיר כי האפשרות של “כולם תמורת כולם” אינה מציאותית. הוא הדגיש כי “יש דרישות של חמאס – שגם אתם לא הייתם מסכימים להם. דברים שקשורים למדינה ולקיומה”.

במהלך המפגש נשמעו צעקות לעברו ואף קיללו אותו ואת השר יואב גלנט.

בעקבות הפגישה של קבינט המלחמה עם משפחות החטופים נמסר מפורום ‘תקווה’, המייצג משפחות חטופים: “קבינט המלחמה הדגיש בפה אחד כי רק לחץ צבאי ומדיני על חמאס הביא לשחרור החטופים בעסקה ויביא בעתיד עסקאות נוספות.

“פורום תקווה מחזקים את קבינט המלחמה. כל דרישה לעצור את צה”ל מחלישה את הסיכוי לשחרור החטופים ומסכנת את הלוחמים בחזית.

“הדרך היחידה להחזיר את האהובים שלנו היא להמשיך להלחם בכל הכח ועוצמה באויב הנאצי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות